850-R 380.000 VERKOCHT!

Gestart door vdeweerd, 15-10-2013 14:06:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Ries van de Zilverschuit

Als ik zo kijk, moeten de pijltjes toch omhoog (naar die stip) en omlaag wijzen? De demping gaat toch via een horizontale beweging in het verticaal staande rubber middenstuk?
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

vdeweerd

Citaat van: Jan_D. op 18-11-2013 15:23:58
Als het de achterremmen zijn: zijn de anti-piepplaatjes gemonteerd??

Zijn helaas de voor remmen, heb alles er al afgehaald, kan ook niks bijzonders ontdekken, goed ik ben ook een leek;)

Piet

Citaat van: Ries van de Zilverschuit op 18-11-2013 16:04:22
Als ik zo kijk, moeten de pijltjes toch omhoog (naar die stip) en omlaag wijzen? De demping gaat toch via een horizontale beweging in het verticaal staande rubber middenstuk?
Het rubber moet feitelijk in de kantelrichting van de motor staan, zoals op de foto van het versleten rubber te zien is.

Robert855

Citaat van: vdeweerd op 16-10-2013 10:05:16
En...de knipperlichten aan de voorzijde, deze wil ik ook vervangen zodat ze bij de koplampen passen, koplampen zaten er al zo op, ik ben niet heel erg van dit soort lampen, maar nieuwe knipperlichten welke bijpassend zijn, zullen voordeliger zijn dan originele koplampen;)

Wat kost het gemiddeld om een D-riem te vervangen bij dit model?
Ik heb wel een set originele koplampen voor je in ruil voor de koplampen die jij er in heb zitten, stuur als je wilt maar even een pb'tje!

vdeweerd

Moet nog steeds even tijd maken voor de steun, en het gereedschap bij elkaar sprokkelen, denk dat het nog meer werk is om het oude rubber te verwijderen.

Sbv

Citaat van: vdeweerd op 19-11-2013 14:54:40
Moet nog steeds even tijd maken voor de steun, en het gereedschap bij elkaar sprokkelen, denk dat het nog meer werk is om het oude rubber te verwijderen.
ijzerzaagje dan ligt rubber er zo uit

vdeweerd

Rubber word vandaag vervangen:) kijken of de auto dan weer soepeler is tijdens het schakelen op toeren...volgende week de stuurkogel, zal straks eens een foto uploaden wat het met je band doet, is echt een kleine afwijking naar rechts maar de rechtervoorband is goed glad aan het worden..
Aangezien ik vrij ben, direct bezig met de stoelverwarming van de bestuurdersstoel, het begint nu steeds kouder te worden dus warme billetjes zou fijn zijn.
Nog steeds geen cv en alarm, kom er nog steeds niet uit helaas, ab werkt goed deze is doorgemeten,
Distributie komt er ook aan, komende week een setje bestellen en afspraak maken, in het dorp bij mij is een zzper die 25€ pu vraagt gok op zo'n 3u werk hieraan

vdeweerd


vdeweerd

5000 km terug was deze band nieuw, buitenkant compleet glad gereden, volgende week nieuwe stuurkogel en direct laten uitlijnen....

vdeweerd

Remblokken en schijven voor, ze piepen nog steeds, iemand suggesties?



V70geRwin


grijzev70tdi

Dat wil idd wel eens helpen, ook bij kromme schijven. Had het bij de D5 ook, paar keer goed van 160 naar 10 km en vol op de rem. Schijven er rood aanstaan en stonk ook goed. Gevolg, schijven weer redelijk recht en piept niet meer

(doe dit wel op een weg waar het kan)
Grolsch, het klinkt al lekkerder

volvobug

Citaat van: Piet op 18-11-2013 22:29:11
Citaat van: Ries van de Zilverschuit op 18-11-2013 16:04:22
Als ik zo kijk, moeten de pijltjes toch omhoog (naar die stip) en omlaag wijzen? De demping gaat toch via een horizontale beweging in het verticaal staande rubber middenstuk?
Het rubber moet feitelijk in de kantelrichting van de motor staan, zoals op de foto van het versleten rubber te zien is.
Ik ben toch van mening dat het versleten rubber verkeerd gemonteerd heeft gezeten. Idd moet het centrale rubberen deel "rechtop" staan, maar de rechte rand hoort aan de voorzijde gemonteerd te zijnt. Anders gezegd, het excentrische gat naar achteren.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

vdeweerd

Het deel staat idd rechtop, zitten twee puntjes op het rubber, boven op de steun is een rondje als teken en aan de onderkant ook, deze moeten in lijn staan.
Als je het rubber bekijkt is er een smaller deel en een breder deel naast het stuk wat rechtop staat, de puntjes op het rubber en de ronde tekens op de steun staan alleen in lijn als het bredere gedeelte aan de voorkant staat.
Het is even goed kijken, verder twee plaatjes hout gebruikt met een uitsparing van een cm, met een bankschroef ertussen geperst, oude rubber met een ijzerzaagje verwijderd, werkte allemaal prima.
Alles demonteren kostte meer tijd dan alles terugzetten :-D

vdeweerd

Hier weer een kleine update.
Helaas beginnen er nu wat meer geluiden bij te komen welke ik niet thuis kan brengen, ander bijkomend probleem is dat mijn contract niet verlengt is, omdat mijn R in mijn ogen nog wel een tijdje mee moet kunnen ondanks de kilometers wil ik deze niet verkopen, zou ik dan toch dat volvo virus hebben? Zit er aan te denken de auto tijdelijk te schorsen tot ik weer werk heb, dan heb ik tijdelijk geen kosten, en hoef ik die fijne R niet weg te doen:)
Er is waarschijnlijk een forumlid hier, welke een ritje zou willen maken om de eventuele problemen vast te stellen, dan weet ik waar ik aan toe ben, en ik heb de tijd;)
Belangrijkste is de distributieriem, deze moet nu hoognodig worden vervangen, kost helaas behoorlijk wat, goedkoopste wat ik heb kunnen vinden incl montage is zo rond de 400€
Verder heb ik een rare tik na het vervangen van de motorsteun (rubberen bus)
Vooral bij het achteruit rijden en weer vooruit, kan het niet plaatsen, lijkt een beetje ter hoogte van de pedalen weg te komen, hoop niet dat dat iets met de as oid kan zijn.
Er zat al een tikje bij het stationair lopen van de motor, leek mij meer iets standaards bij oudere auto's mbt stellen vd kleppen, maar nu zit er een rateltje doorheen wat klinkt of er iets metaals loszit/trilt, laatste probleem, soms met het wegrijden in z'n een, kreunt de auto even, apart geluid en lijkt alleen te gebeuren bij een bepaalde manier van koppeling loslaten en gas geven, koppelingsplaten lijken mij nog in orde, heb een keer eerder mee gemaakt wat een auto doet als de platen versleten zijn, daar lijkt dit niet op.
Jammer allemaal, nog los van de kleine elektrische probleempjes:(