850-R 380.000 VERKOCHT!

Gestart door vdeweerd, 15-10-2013 14:06:55

Vorige topic - Volgende topic

vdeweerd

Misschien wel de laatste update over mijn R, de auto begon in het dorp even te stotteren en raar te lopen, waarschijnlijk zijn de lagers van de krukas kaduuk, olie was leeg en zo goed als droog:(
Ik denk dat ik vandaag de auto laat schorsen en verder ga kijken wat ik ermee ga doen.

Martijn_B

Eh... Daar wordt je niet blij van..! wel regelmatig olie gecontroleerd, had je misschien lekkage?
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

henry classic v70

Hoe is verder de staat van onderhoud van de wagen...
Ik heb wel wat terug gelezen in je blog maar staat niet veel info beschreven.
Als de aanschafprijs niet al te veel is geweest moet je voor jezelf een rekensom gaan maken of je het ervoor over hebt om in de 850R verder te gaan (rekening houdend met hoe lang je in de wagen wil blijven rijden). Zoals je al berichtte in je blog moesten de technische zaken even vooruit worden geschoven omdat daar geld voor opzij moet worden gezet. Ik denk dat het je op deze manier niet gaat lukken, roffels zijn niet de goedkoopste wagens in onderhoud etc.
Een motorwissel is een flinke ingreep en kost dan ook de nodige €uro's.

Bij aanschaf altijd rekening houden met een globale €1500,= wat je nog kunt besteden aan de wagen (eventueel achterstallig onderhoud of motorische problemen). Waarschijnlijk heb je erg pech met een blok wat al veel voor z'n kiezen heeft gehad, hoeft niet natuurlijk maar zoals je de mankementen beschrijft lijkt dit er wel op.
615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

vdeweerd

De olie is altijd goed gecontroleerd geweest, zo'n 3000km terug is alle olie vervangen incl filter, dit is vanaf de aanschaf van de vorige eigenaar ook altijd gedaan bij de 10/15 duizend km.
Toevallig vorige week de olie gecontroleerd en hier wat bij gedaan, dit is iets dat ik ook niet zag aankomen helaas. 2 maanden geleden is de auto nog nagekeken omdat deze inderdaad wat olie had zitten aan de onderkant, wat volgens de garage niet direct iets was om zorgen over te maken, deze hadden mij wel aangeraden ter zijner tijd het olie carter schoon te maken of te vervangen, dit was echter in de woorden van de garage niet iets dat direct zou moeten gebeuren.
De buurman van mij is automonteur die heeft net even globaal gekeken en geluisterd, die had het inderdaad over het krukaslager welke in het ergste geval vervangen moest worden, doordat ik de auto direct uit heb gezet en heb laten staan zou het met wat geluk kunnen meevallen en zou het iets kleins kunnen zijn aan de krukas, vraag mij niet wat;) ik kan de auto in ieder geval naar de garage brengen voor de juiste diagnose, en dan van daaruit verder gaan kijken.

henry classic v70

Heb je er een onderhoudshistorie bij zodat je kunt zien wat er zoal is vervangen de afgelopen jaren?
615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

vdeweerd

Ja die ga ik straks eens rustig doornemen, de eerste eigenaresse was een Duitse, de welkomst papieren van de Duitse volvo dealer zitten er zelfs nog bij, daarna in Nederland een andere eigenaar gehad welke de auto altijd bij volvo in onderhoud had gehad, laatste grote beurt was bij de 299.000km daarna heeft de man hem gekocht waarvan ik hem weer heb gekocht. Opzich redelijk compleet allemaal!

Julian

Volvo 850 R - Sedan - Handgeschakeld - 2.3 Liter - Rica Powered - Turquoise Pearl 422 - Maart 1996 - 257.000 KM

toppertje

:eusa_naughty:
Citaat van: Julian op 25-01-2014 22:05:15
Ga je hem weg doen? :-\ http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=243942698&asrc=st

en dan helemaal niets melden over evt krukas schade?
das nie zo netjes nie

)()()sT

Dan lijkt 't me dat ie al te koop stond. 3k voor een auto met gaar blok lijkt me niet echt realistisch ;)

vdeweerd

Haha sorry jongens, deze was inderdaad eerder geplaatst! Zal hem eraf halen;)

toppertje

Citaat van: vdeweerd op 25-01-2014 22:30:04

raar dat je hem dan eerst te koop zet,en dit dan niet meld hier(is niet verplicht,maar toch..)

vdeweerd

Even voor de duidelijkheid, vanochtend de advertentie geplaatst, vanmiddag helaas erachter gekomen dat er iets mis is met de krukas. Auto is eind van de middag opgehaald, staat nu klaar bij een garage waar er morgen even naar gekeken word om de juiste diagnose te stellen.

toppertje

Citaat van: vdeweerd op 25-01-2014 22:48:04
Even voor de duidelijkheid, vanochtend de advertentie geplaatst, vanmiddag helaas erachter gekomen dat er iets mis is met de krukas. Auto is eind van de middag opgehaald, staat nu klaar bij een garage waar er morgen even naar gekeken word om de juiste diagnose te stellen.

ok duidelijk. ;)

vdeweerd

V70geRwin

Citaat van: toppertje op 25-01-2014 22:40:03
Citaat van: vdeweerd op 25-01-2014 22:30:04

raar dat je hem dan eerst te koop zet,en dit dan niet meld hier(is niet verplicht,maar toch..)

pf, relax man, jij slaat zeker ook eerst voordat je vraagt of je wel de juiste persoon voor je hebt?