sloopplaats gezocht.........

Gestart door blauweroffel, 16-10-2013 23:01:50

Vorige topic - Volgende topic

)()()sT

Citaat van: blastaway op 17-10-2013 09:17:56
AAAARRRGHHHH, zie ik nu een trekhaak!!! Die had ik nog nodig!!!! En wat velgies :-(
Jank!

Perfo's waren al weg... en die trekhaak = jammer.
De auto stond op een afgesloten gebied bij het werk van Rogé, maar moest ook weg daar.
Dan moet je op een gegeven moment de keuze maken en hem op laten halen. Had ook wel weer een trailer kunnen huren en zelf meer voor het oudijzer kunnen beuren, maar we hadden er geen zin meer in.

blastaway

Citaat van: )()()sT op 17-10-2013 09:27:43
AAAARRRGHHHH, zie ik nu een trekhaak!!! Die had ik nog nodig!!!! En wat velgies :-(
Jank!

De auto stond op een afgesloten gebied bij het werk van Rogé, maar moest ook weg daar.
Dan moet je op een gegeven moment de keuze maken en hem op laten halen. Had ook wel weer een trailer kunnen huren en zelf meer voor het oudijzer kunnen beuren, maar we hadden er geen zin meer in.
Snap ik wel hoor. Op een gegeven moment is het klaar. Ik kan hem laten staan zonder dat hij pijn doet. Hij staat in een hoekje bij ons. We wonen zo afgelegen alleen op het einde van een doodlopend straatje, daar is het geen probleem
Volvo v90 2018
Volvo s80 2005
Volvo 940 2.3i met 65.000km

StefanCJ

Citaat van: blastaway op 17-10-2013 09:54:58
Citaat van: )()()sT op 17-10-2013 09:27:43
Jank!

Snap ik wel hoor. Op een gegeven moment is het klaar. Ik kan hem laten staan zonder dat hij pijn doet. Hij staat in een hoekje bij ons. We wonen zo afgelegen alleen op het einde van een doodlopend straatje, daar is het geen probleem

Als hij 'thuis' staat is het nog wel leuk om te doen. Het is hobby dus de uren moet je niet meetellen, als je dat gaat doen verdien je er sowieso niets aan. Als de auto 10km verder staat is het geen doen. Steeds op en neer als je iets wilt verkopen of de zooi steeds naar huis verslepen.

Ik heb eens een groene 850 gesloopt. Was een groene sedan met mooi leer interieur en nette velgen. Leverde toen iets van 2 ruggen op. Als geheel verkopen was geen optie omdat 'ie flink wat schade had. Ik kon hem bij mijn toenmalige schoonouders in de fabriek aan huis kwijt, anders was ik er niet aan begonnen.

Ik wil het nog wel een keer doen, beetje slopen en wat onderdeeltjes verkopen. Veel verdienen doe je er niet aan maar voor de hobby is het gewoon leuk. Moet ik wel eerst mijn eigen garage hebben.

:)

Sbv

Ik heb een S70R gedemonteerd thuis in de garage en destijds wel het nodige aan verdiend. begin dit jaar een zwarte T-5R die stond bij Elianmars. Leuk om gedaan te hebben, maar heeft niet echt veel opgeleverd. Iets meer dan kostendekkend en een berg troep die je later alsnog weg gooit.

Heb je zelf veel ruimte, dan is het leuk en leerzaam om te doen, anders als je geen ruimte hebt niet aan beginnen.
reken jezelf zeker niet rijk aan onderdelen. Een standaard uitvoering moet wel heel goedkoop zijn wil het wat opleveren

Boeijke

Citaat van: Sbv op 17-10-2013 10:17:04
Ik heb een S70R gedemonteerd thuis in de garage en destijds wel het nodige aan verdiend. begin dit jaar een zwarte T-5R die stond bij Elianmars. Leuk om gedaan te hebben, maar heeft niet echt veel opgeleverd. Iets meer dan kostendekkend en een berg troep die je later alsnog weg gooit.

Heb je zelf veel ruimte, dan is het leuk en leerzaam om te doen, anders als je geen ruimte hebt niet aan beginnen.
reken jezelf zeker niet rijk aan onderdelen. Een standaard uitvoering moet wel heel goedkoop zijn wil het wat opleveren

Daar zeg je het goed Sander. Toen ik de de eerste keer een 850 sloopte heb ik een hoop van geleerd. En was gewoon leuk.
Een paar jaar geleden bracht het idd nog wel wat op. Nu erg weinig. Zijn ook steeds X70 onderdelen die gevraagd worden.
Kijk maar naar de 2 meest beruchte  :P beroemde slopers hier. Gaan ook steed meer naar de X70 onderdelen.

blastaway

Daar sla je de spijker op zijn kop Willem. Ik denk dat je er vooral veel van leert. Je haalt nu niet ff een interieur los of schroeft wat delen eraf. Voor mij was het eigenlijk vooral een leerschool zodat ik de volgende keer bij onderhoud of reparatie wat meer zelf durfde op te pakken. Je ziet de verbanden makkelijker hierdoor.
Volvo v90 2018
Volvo s80 2005
Volvo 940 2.3i met 65.000km

blauweroffel

De reden dat ik de 855 wil slopen is inderdaad om vooral het motorische gedeelte een beetje te leren kennen.
Ik heb wel ruimte om onderdelen te stallen, maar ik wil geen lijk op de oprit..... ;D
En dan heb ik wat reserve onderdelen voor mijn eigen 855

Ik heb op het moment geen werk (niet leuk) en zo heb ik wat te doen..........en elke 100 euro is meegenomen

Vandaag bij Elferink geweest en daar mag ik het karkas naar toe brengen als ik er uit en er af heb gehaald wat ik wil.

Ik klaag niet, heb zelfs al een paar mensen die mij toch wat vaker weten te vinden en dat vind ik ook wel mooi: je ontmoet veel verschillende mensen en de meeste met een passie: volvo's. Soms inderdaad ook mensen die het maar blik vinden met 4 wielen, maar die hebben vaak weer andere mooie verhalen.

Maar jullie hebben wel gelijk: rijk wordt je er niet van......maar dat was ook niet de bedoeling.

BR

Broabander

Zou je dan niet gewoon een los, oud blokje kopen, voor het motorische gedeelte? Dan zit je niet met de rommel en het gedoe van een sloper, maar kun je wel lekker aanprutsen.

Koop anders het blok uit mijn oude auto, wil nog steeds wel eens zien hoe die er van binnen uit zag na 650K km ;D
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

blauweroffel

Het is een 94 er met meer dan 5 ton op de teller. op lpg, een 10V, airco goed, open dak, goede banden
Uitlaatspruitstuk is gescheurd. Verder is het een prima wagentje met veel rekeningen aanwezig.
Zaterdag ga ik kijken. Wellicht uitlaatspruitstuk op de sloop halen en eerst die er nog opzetten. Ja ik weet waar die zit en nee, nog nooit eerder gedaan, maar so what?
koper wil er 250 voor hebben.

Dan is het een prima start voor een "run" wagen of slopen. die 250 moet terug te verdienen zijn.  :o

BR

)()()sT

Dat zou je denken. Ik heb er hard aan moeten trekken.
Ok, blok+bak verkocht, Perfo's zelf gehouden, wat plaatwerk, houtinleg en dat was 'm.

Verkijk je er niet op. Ik had retestrakke deuren van de S70, niemand die ze wilt.

blauweroffel

Citaat van: )()()sT op 17-10-2013 19:18:20
Dat zou je denken. Ik heb er hard aan moeten trekken.
Ok, blok+bak verkocht, Perfo's zelf gehouden, wat plaatwerk en dat was 'm.

Verkijk je er niet op. Ik had retestrakke deuren van de S70, niemand die ze wilt.

Als ik m sloop: koplampen, nieuwe dynamo kan ik al kwijt, evenals de armsteun. samen voor 115,- Voor de bijna nieuwe verdamper heb ik ook al belangstelling. bovendek met airbag en geen opkrullende randen is ook al verkocht in principe (als ik m sloop). Velgen met bande gaan waarschijnlijk op mn tandemasser.
En dan een sloopverjaardag van maken...?... ik zie wel. 10-20 euro per onderdeel, maakt niet uit wat of zoiets

lol heb ik er wel van, roken doe ik niet, drinken met mate en al helemaal geen bier dus laat ik er een keer 50-100 bij inschieten

grijzev70tdi

Citaat van: Broabander op 17-10-2013 18:59:00
Zou je dan niet gewoon een los, oud blokje kopen, voor het motorische gedeelte? Dan zit je niet met de rommel en het gedoe van een sloper, maar kun je wel lekker aanprutsen.

Koop anders het blok uit mijn oude auto, wil nog steeds wel eens zien hoe die er van binnen uit zag na 650K km ;D

Je mag hem voor oud ijzer prijs ophalen :P
Grolsch, het klinkt al lekkerder

grijzev70tdi

Met de T-5R redelijk goed kunnen spelen, (lees, heeft behalve werk geen geld gekost) de ex auto van Camiel wou ook nog wel (daar hebben we voorhet slopen ook nog erg leuke zaterdag middag mee gehad, is ook wat waard ;D).
Grolsch, het klinkt al lekkerder