forte motorflush andere olie???

Gestart door demis S70, 18-10-2013 20:22:29

Vorige topic - Volgende topic

demis S70

goedenavond,ga volgende week mn motor spoelen met forte en er zit nu 10w40 in mn S70 10V,maar ik rijd veel korte afstanden binnen straal van 25km,en is na de flush bijv. 5w30 of 5w40 niet beter voor t in de buurt rijden,en moet je na de flush van forte ook nog die nabehandeling van forte gebruiken,top end treatment???auto heeft 280000km gedraaid en loopt als een zonnetje.

gr.

petrolhead2.5

Als 'ie als een zonnetje loopt, waarom zul je 'm dan flushen  ::) Op zich zal ik het je ook niet afraden ofzo, staat veel over geschreven hier, de procedure is: goedje aan oude olie toevoegen 10 min stationair laten draaien, oude olie aftappen, nieuwe olie + filter. Ik gebruikt altijd Kroon Oil 10W40 volsyntheet in mijn 10v en loopt daar echt super op.

demis S70

hallo petrolhead,maar wil motor flushen ivm dunnere olie gebruiken voor de kortere afstanden die ik rijd.ong.5000km per jaar.er zit nu 10w40 in en dat is geen vol syntetische olie.(brega olie)en wil vol syntetische olie gebruiken voor met name de kleppen en stoters.
gr.

scania164

Het is beter gewoon 10w40 te blijven gebruiken en deze gewoon 2 maal per jaar te vervangen.
10w40  Spec a3 b4 etc is prima!

Mvg chris

arjen850

Citaat van: scania164 op 19-10-2013 07:51:45
Het is beter gewoon 10w40 te blijven gebruiken en deze gewoon 2 maal per jaar te vervangen.
10w40  Spec a3 b4 etc is prima!

Mvg chris

Dus de man moet na 2500km de olie vervangen?

grijzev70tdi

Een x in het jaar is prima hoor.

Alleen niet schrikken als je een keer een lang stuk rijd en beetje gas geeft dat ie olie gaat gebruiken. Het vocht wat in de olie zit verdampt dan
Grolsch, het klinkt al lekkerder

scania164

Ja misschien wel. ..veel vocht in de olie....
Eens per half jaar
Is dat een probleem dan arjen?
Kost geen drol.....

Waarschijnlijk net zo duur als wat ie nu wil. ...daarbij heeft hij dan alsnog vocht door korte ritjes.
Beter extra verversen als je zo graag goed wil hebben.

UserID6342

Citaat van: demis S70 op 19-10-2013 07:34:25
hallo petrolhead,maar wil motor flushen ivm dunnere olie gebruiken voor de kortere afstanden die ik rijd.ong.5000km per jaar.er zit nu 10w40 in en dat is geen vol syntetische olie.(brega olie)en wil vol syntetische olie gebruiken voor met name de kleppen en stoters.
gr.
Waarom een volsyntheet erin kiepen ??  De auto's werden standaard geleverd met 10W40 vanaf fabriek en dat is een halfsyntheet en voldoet meer als afdoende.  Volsyntheet is nergens voor nodig bij deze blokken.  Wees gewoon verstandig en tap de oude zooi af, draai er een nieuw oliefilter op en goede 10W40 olie erin en het is prima, en met die kmstand die je rijd hoef je dat ook maar een per jaar te doen.

The Demon

Citaat van: Dirk342 op 19-10-2013 13:43:59
Citaat van: demis S70 op 19-10-2013 07:34:25
gr.
Waarom een volsyntheet erin kiepen ??  De auto's werden standaard geleverd met 10W40 vanaf fabriek en dat is een halfsyntheet en voldoet meer als afdoende.  Volsyntheet is nergens voor nodig bij deze blokken.  Wees gewoon verstandig en tap de oude zooi af, draai er een nieuw oliefilter op en goede 10W40 olie erin en het is prima, en met die kmstand die je rijd hoef je dat ook maar een per jaar te doen.
Eensch!
Waarom flushen? Grote kans dat je vuil los haalt rond de keerringen waardoor de zaak gaat lekken en dan ben je verder van huis.
Eens per jaar of elke 20.000 Km (om het even wat het eerste komt) de olie verversen en het filter vervangen is voldoende.

Groet,
The Demon.

Martijn_B

Niet alleen rond de keerringen.. ik heb gister alle olie aanslag van mijn nokkenassen afgehaald, het verbaasde me hoeveel aanslag daar op zat. Vwmb heb ik dat liever niet in mn blok rondslingeren..
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

BBS

Inderdaad, waarom flushen als het blok probleemloos zijn rondjes draait :eusa_doh:
Gewoon lekker op tijd verversen voorkom je allerhande problemen die er nu niet zijn...
Volvoloos....

demis S70

oke,bedank allen voor de reacties,zal de zelfde olie 10w40 gebruiken,alleen heb ik gehoord en gelezen dat na t flushen weer ff goedkope olie erin moet doen,bijv.hema/kruitvat olie en dan weer ff 10min.moet laten draaien en dan weer aftappen en dan goeie olie en nieuw filter moet monteren.klopt dit???
gr.

peteRRR

Gewoon goed flushen met Forte en dat kan of stilstaand 20 min met hier en daar je toerental verhogen een minuutje.
Je kan ook een 20 minuten een stukje gaan rijden en tot de 4000 RPM maar wordt niet aangeraden maar kan wel.
Als er ernstige vervuiling in het blok aanwezig is wordt er geadviseerd en dus nog niet is geflushed dan de carterpan en kleppendeksel
los halen en handmatig het vuil verwijderen.

Is een kering op z,n eind komt tie toch wel vroeg of laat er uit ook al flush je niet zeg maar.

Schoon is goed.

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

The Demon

:eusa_whistle: Don´t fix what isn´t broken.  :eusa_whistle:

Groet,
The Demon.

grijzev70tdi

Ik heb het bij de 740 wel gedaan, mede omdat ik de auto niet ken en hij de laatste beurt in 1999 heeft gehad. Olie was pikzwart wat eruit kwam. Hij loopt stukken mooier (al kan dat ook met de nieuwe bougies te maken hebben)
Grolsch, het klinkt al lekkerder