nog steeds een rammeltje

Gestart door rittenburg, 19-10-2013 13:56:44

Vorige topic - Volgende topic

rittenburg

Na enige tijd afwezig te zijn geweest, toch weer een vraag aan de forumleden.

Mijn V70 D5 uit 2003 (380.000km.) heb ik voorzien van nieuwe schokbrekers, draagarmen, veerpootlagers, veerpootrubbers en reactiestangen. Al met al wel een verbetering, maar ik heb nog steeds een rammeltje links voor; niet altijd, maar vooral bij een klinkerweggetje. Verder heb ik de indruk dat er "iets" los zit, maar ik weet niet wat.... de auto dribbelt ook een beetje.

Heeft iemand een idee?

Alvast bedankt,

Nico
Als we apen zouden zijn konden we met pinda's betalen..

Sbv

boutje van de aandrijfas nog vast ?

rittenburg

Ja, de vorige "dhz-er" was dat vergeten, maar dat zit nu wel vast. Snap er niks van.

rittenburg

Na enige tijd afwezig te zijn geweest, toch weer een vraag aan de forumleden.

Mijn V70 D5 uit 2003 (380.000km.) heb ik voorzien van nieuwe schokbrekers, draagarmen, veerpootlagers, veerpootrubbers en reactiestangen. Al met al wel een verbetering, maar ik heb nog steeds een rammeltje links voor; niet altijd, maar vooral bij een klinkerweggetje. Verder heb ik de indruk dat er "iets" los zit, maar ik weet niet wat.... de auto dribbelt ook een beetje. De naafbouten zitten vast!

Heeft iemand een idee?

Oh, ja, vraag me af hoe vast die "helicoptermoertjes", die met die 4 armpjes, vast moeten....

Alvast bedankt,

Nico

Sbv

Nico,
Had je er ook last van voor het vervangen van de delen ?
Motorsteunen nog goed ?

elianmars

Citaat van: rittenburg op 19-10-2013 18:51:33

Oh, ja, vraag me af hoe vast die "helicoptermoertjes", die met die 4 armpjes, vast moeten....

Alvast bedankt,

Nico

Heb je die al eens nagedraaid? Ik heb recent de veerpootrubbers vervangen en had die moertjes niet vast genoeg gezet, met rammelen tot gevolg.

rittenburg

Zal er nog even naar kijken. Heb er geen tang voor, maar met een waterpomptang moet 't wel lukken. Laat 't weten....

rpakuypers

Had ik ook na het vervangen van de endlinks. Rammelde alleen bij oneffenheden ...... toch nog even alles na gelopen en aangedraaid en toen was het over.

Groet,
Roger

rittenburg

Wel, alles, maar dan ook alles nagetrokken en de auto laten uitlijnen bij Euromaster. Een en ander is iets beter, maar nog steeds af en toe links voor een "tok" Ook is elke kleine oneffenheid te voelen in het stuur. Verder staat het stuur een heel klein beetje scheef. Volgens de monteur, die ook heeft gereden, ligt dit niet aan de uitlijning; waar wel aan kon hij niet zeggen.
Ik weet het niet meer.... iemand nog een idee?

Sbv

stuur scheef, dan heeft men het niet goed recht gezet voor uitlijnen. Auto loopt wel netjes rechtuit ?

rittenburg

Dat was ook mijn reactie... auto is weer op de richtbank geweest en de afwijkingen waren 0,0... Op een rechte vlakke weg gaat de auto strak..

Sbv

eerst stuur helemaal recht zetten en dan beginnen met uitlijnen.

rogerV701998

Citaat van: Sbv op 26-10-2013 18:52:04
eerst stuur helemaal recht zetten en dan beginnen met uitlijnen.

Lijkt mij ook de juiste volgorde.

The Demon

Dat moet je die prutsers bij K**k-F*t, €roM*ster, Pr*f*l* en dergelijke eens proberen wijs te maken.
Mijn buurman heeft een afgebroken wielbout omdat ze hem te vast gejekkert hebben met de luchttol.

Groet,
The Demon.

rittenburg

Even afgezien van het scheve stuur, dat onrustige gevoel in 't stuur, zou dat kunnen komen door versleten rubbers van 't subframe?