S70R saffron

Gestart door Hans S70R, 19-10-2013 15:00:03

Vorige topic - Volgende topic

Hans S70R

Vandaag de S70R maar weer eens even in de poets gezet, zal niet lang duren voor ie weer zwart is , maar dat is de
tijd van het jaar.
Laatste weekend met de 18'' pegasus wielen, van de week komen de winterwielen eronder, 16'' volvo mimas (als ze zo heten)
Verder een heerlijke auto om van te genieten!

scania164

Nee koen...das garned red ;)

Arnie82

'08 V50 2.0D / Summum / Electric Silver 477 / VolvoTune(d) / Dynaudio / RTI / 17" Freja dark grey

elianmars

Die donkere velgen staan goed onder de saffron! 8)

Julian

Volvo 850 R - Sedan - Handgeschakeld - 2.3 Liter - Rica Powered - Turquoise Pearl 422 - Maart 1996 - 257.000 KM

)()()sT

Citaat van: scania164 op 19-10-2013 15:49:23
Nee koen...das garned red ;)

Ech nie. Saffron rules 8)

fpede

Citaat van: koen.s op 19-10-2013 15:05:11
Prachtige R  :eusa_clap:
Saffron is de mooiste kleur voor een classic R.

Ahum, zijn we laser blue vergeten :eusa_think:  :eusa_whistle:

;D

Mooi ding hoor!

rico

Mooie bak, maar het lijkt of hij achter lager ligt dan voor!

leons850

Super mooie auto! :eusa_drool:
Samen met laser blue de mooiste kleur, ook voor geen R.
Heel plezier er mee!

Citaat van: rico op 19-10-2013 19:02:30
Mooie bak, maar het lijkt of hij achter lager ligt dan voor!

Misschien zitten er wel nivomats onder en stond hij al een poosje stil, dan staat die van mij achter ook net iets lager.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Erikvb

Heb ik ook! Hebben alle x70R'en nivomats?

Ik zat er al over na te denken om de achterveren van een AWD te plaatsen. Ik vind het niet mooi als een auto vóór hoger staat als achter

leons850

Citaat van: Erikvb op 19-10-2013 19:40:58

Ik zat er al over na te denken om de achterveren van een AWD te plaatsen. Ik vind het niet mooi als een auto vóór hoger staat dan achter

Nee niet alle R'en hebben nivomats.
Achter doorhangen kan een aantal redenen hebben, oa versleten schokkers een gastank of gewoon verkeerde...
Over de AWD veren kan ik je niets vertellen. Ikzelf heb (R) nivomats voor een estate op mijn S zodat wanneer hij lang stil staat nouwelijks doorzakt (iets met gewicht verschil), zoals de hierboven geplaatste foto is voor die van mij echt maximaal. Mocht je nivomats hebben, dan zou je ze een keer kunnen testen op een bank, wanneer je normale (R) veren hebt zijn ze mogelijk versleten kan best met 3ton op de klok. ;D

Hans, sorry voor je topic vervuiling/kaping.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Sbv

Citaat van: Erikvb op 19-10-2013 19:40:58

Ik zat er al over na te denken om de achterveren van een AWD te plaatsen. Ik vind het niet mooi als een auto vóór hoger staat als achter

Onze S70R heeft geen nivomats

Marty__Mouse

Mooie bak hoor! Zijn dat de originele remklauwe die je rood gemaakt hebt of zitten er andere remmen onder?
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

The Volvoboy

Nivomats zijn volgens mij standaard onder een 855R/V70R.
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

Erikvb

http://www.ipdusa.com/techtips/10024/what-are-nivomat-shocks-and-does-my-volvo-have-them

ik vond deze link hierover. Het is dus lastig om op het oog te bepalen of je nivomats hebt en of ze goed werken.

Dat moet dus even proefondervindelijk worden vastgesteld.

Volgens de Duitse folder van MY1998 waar mijn auto onder valt hebben de V70R en V70R AWD Nivomats standaard. Vraag is natuurlijk of ze niet verwijderd zijn en of ze nog steeds 'fris' zijn. Mijn idee om andere veren te plaatsen bij doorhangen is dus niet aan te raden. Eerder de nivomats eens goed testen en zo nodig vernieuwen.  :eusa_clap: