vacuüm remontluchter zelf maken

Gestart door ruspek, 22-10-2013 23:11:38

Vorige topic - Volgende topic

ruspek

Hallo allemaal,

van het weekend bezig geweest om de remmen van een Clio te vervangen, natuurlijk incl. nieuwe remvloeistof.
Aangezien mijn partner niet zo heel veel zin heeft om elke keer te helpen (en er moet er toch één koken  :eusa_shhh:)

Ben ik dus aan het brainstormen om zelf een remontluchtingsapparaat te maken.
Deze wil ik aansluiten op de compressor en dan via een vacuüm (dus zuigend) te kunnen verversen / ontluchten.
(ik weet dat er tools zijn maar vind ze te duur)
Hoe ik eht zat te denken is het volgende:

stuk (dikwandig?) pvc riool-buis met aan de onderkant een dop erop gelijmd en aan de andere kant de "dop"
Een schroefdop met daarin een opening voor een slang die dan op de bodem ligt en het deel van een vloeistofspuit (compressor).
Ik ben alleen aan het bedenken hoe ik de aansluiting maak tussen het compressordeel en de pvc schroefdop.

Wie heeft ooit zoiets zelf in elkaar gefabriekt? wie heeft ideën?

Mijn doel is dus om een goede remontluchter te maken die op vacuüm werkt en zo min mogelijk kost.
Groet Ruben

V70 classic 140 pk benzine, mj 2000

Hans Duiven

Op nog geen vijf kilometer afstand ligt een eezibleed te wachten op werk.

Als tegenprestatie mag je mijn V70 vullen en ontluchten, met door mij aangeleverde remolie

Hans

ruspek

hoi Hans,

Hoe werkt zo'n eezibleed? Is dat ook op vacuüm? of juist op druk op het rempotje?

Ik heb op mijn vorige standplaats gewerkt met een vacuümontluchter en dat werkt (in mijn ogen) geweldig.
Vandaar dat ik zoiets zelf in elkaar wil knutselen.
Natuurlijk dank voor het aanbod, dacht dat jij ook wel van klussen hield? ;)
Groet Ruben

V70 classic 140 pk benzine, mj 2000