Hoi!

Gestart door vincent-mk1, 23-10-2013 22:43:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

850blues

Citaat van: mehn op 25-10-2013 07:33:34
Hoi!

En nu maar wachten tot 'Hoi!!' of 'Moi' zich aanmeldt als nieuw forumlid, Mehn heeft in ieder geval de smaak te pakken  ;D

On-topic:

Welkom!
Je hebt al aardig wat basis onderhoud aangepakt, dus nu lekker roffelen met je classic.
2016 => ....      | V70 2.5 10v classic '98 | 218dkm --> ....
2004 => 2016   | 854 2.5 10v '96 | 118dkm --> 249dkm

vincent-mk1

#16
Nou beste mensen slecht nieuws!..
Vandaag is mn vrouw op pad geweest met de auto. Na een tijd begon de auto te roken,.. er brande ook een lampje (koelvloeistof) Ze heeft de temp meter in de gaten gehouden en is gewoon verder gereden!! Dus motor veeeels te heet geworden.

Heb de auto af laten slepen,..bleek een koelslang te zijn afgeknapt rechtsvoor onder..  Heb dr nwe vleoistof op gedaan,..liep er zo weer uit! bij het uitlaatspruitstuk ergens. Wil ook niet meer aanslaan.

Motor denk ik naar de filiss.....

Ben dr vandaag even helemaal klaar mee!

Mocht ie overleden zijn,..wie heeft er een perfecte v70 2.5 10v nog liggen!  met weinig km...

Of kan er ook zonder problemen een T5 in ?  of misschen wel wat anders zonder veel aanpassingen...

grijzev70tdi

Thermostaathuisje?
Grolsch, het klinkt al lekkerder

BBS

Aansluiting bij het schutbord voor de interieur kachel losgeschoten?
Komt namelijk ook wel eens voor ;)

Niet gelijk uit gaan van het ergste, er zitten meer dan genoeg punten in het koelwatersysteem die lek kunnen slaan :D
Volvoloos....

vincent-mk1

maar hij sloeg ook niet meer aan

grijzev70tdi

Gaat ie wel normaal rond dan?
Grolsch, het klinkt al lekkerder

vincent-mk1

dat wel,..met enigszins zingend geluid

blauweroffel

Oei, dat is even minder!
Hoop dat dit geen al te groot probleem gaat worden

BR

vincent-mk1

Mocht ie overleden zijn,..wie heeft er een perfecte v70 2.5 10v nog liggen!  met weinig km...   Immers een erg heet geworden motor (20km zonder koelvloeistof!!!) ,..heb ik geen vertrouwen meer in..

Of kan er ook zonder problemen een T5 in ?  of misschen wel wat anders zonder veel aanpassingen...

grijzev70tdi

Kijk eerst maar wat er aan de hand is voordat er gelijk een andere tor in komt... Waterpompje zal sws wel kapot zijn
Grolsch, het klinkt al lekkerder

vincent-mk1

Dat is natuurlijk logisch,...maar daar ga ik wel vanuit. Vandaar mn vraag wat er allemaal in past zonder aanpassing van bijv motorsteun,..baksteun.. etc

vincent-mk1

#26
Heb even een foto gemaakt, als ik probeer de auto te starten, valt er bovenop het uitlaatspruitstuk koelvloeistof,.. kan niet zien waar het vandaan komt.. (Denk dat het een lekke koppakking is) Alhoewel ik had er 7 liter vloeistof op gedaan, dit liep in no time er weer uit aan de achterkant...  heb de watermondjes nagekeken ,.deze zaten er nog goed op..






thuur

Aan de andere kant: de 10V is de meest probleemloze motor, dus die kun je vast wel ergens vandaan halen voor een schappelijk prijsje. Op 3 uurtjes tijd kan de motor eruit zijn. Met wat schoonmaakwerk erbij ben je dus een dagje verder voordat je weer kunt roffelen. En direct de kans om koppeling, krukaskeerring, distributie, carterventilatie e.d. aan te pakken.


Gr ;)

vincent-mk1

#28
Heb je helemaal gelijk in Thuur,.. als het nodig is ,..om een andere erin te lepelen. Dan gaat dat zowiezo gebeuren..

(Had net nwe multiriem,..olie,..filters,..distributie,..rollen,..bougies,.kabels rotor ..verdeelkapje..etc.., airco in super staat...)  Allemaal over zetten ...

Wat kost nu nog zo'n motor met plm 180 op teller... liefst nog minder!...  En wie heeft zoiets liggen..  (mooist zou een t5 zijn,...maar heb geen enkel idee of dat zo maar gaat)
Bedankt voor zover!

UserID6342

T-5 past ook, maar dan moet je de complete kabelboom mee overzetten, kijken voor een andere bak / steekassen want deze zullen dan niet lang heel blijven (op vol vermogen).  Maar fysiek past het gewoon.