Landi Lsi schakelt direct terug naar benzine

Gestart door Scuby, 25-10-2013 09:59:42

Vorige topic - Volgende topic

Scuby

beste leden,

nieuw lid hier op advies van een paar bestaande leden.

Ik heb sinds kort een '95er 850 op Land Lpi (injectie met een verdamper bestuurd door een ECU) Ik ben bezig met een stage 0 en wat andere upgrades en achterstallig onderhoud maar nu stuit ik op het volgende probleem:

Eerst gebeurde het af en toe dat het systeem terug schakelde van LPG naar benzine met een langzame en uiterst irritante pieeeeeeep, pieeeeeeep, pieeeeeeep. Als ik dan handmatig het systeem weer op benzine zette stopte het piepen, schakel je dan terug weigert het systeem en gaat weer piepen.

Contact uit even, en dan weer aan, schakeld hij weer over. Maar dan doet het euvel zich weer voor. Eerste week hiervan ging het na 2x herstarten gewoon goed. Nu niet meer. Het systeem weigert op Lpi te lopen.

Ik heb de kabel besteld om hem uit te lezen, die is er binnen een aantal dagen. Maar ik wil graag rijden :D

Wat ik al heb gedaan:

Druksensor (Bosch type, niet MAP) op de injectie rail vervangen met een bewezen werkende, geen verschil.

Bedrading nagelopen (weet iemand of hier een overschakel relais in dit systeem zit? van wat ik kan vinden niet, ECU gestuurd....)

Contacten schoongemaakt.

Beide afsluiters/selenoids nageken en manueel gecontroleerd voor de correcte werking, ze lijken het goed te doen en krijgen netjes 12v die pas uitvalt bij het automatisch terugschakelen. Hij valt niet uit.

Hij loopt verder keurig op LPG, loopt wel iets hoger stationair, zo'n 200 toeren, maar dit doet hij soms ook op benzine, wel altijd op LPG.

Ideeen? Geniale ingevingen?

Alvast bedankt

Wouter1973

Normaal gesproken gebeurt wat jij omschrijft als je lpg tank leeg is (als het gas op is dus). Zit er wel lpg in de tank (of is deze té geniaal  ;))?

rpakuypers

jgvdv

de druk van de verdamper iets omhoog schroeven?
760 2.3 FB 1986 Turbo Amerikaan

Scuby

Om de een of andere manier kreeg ik geen notificaties van jullie berichten! Excuus voor de vertraagde reactie hierdoor...

Even kijken. tank leeg, geniaal idd ;) : nee. 30 procent en voor de zekerheid nog even 20 liter erin gegooid voor het geval dat de meter op de tank niet klopte.

Ik bedoelde, Landi LSI, de sequential injection van ze uiteraard. Mijn fout, dank voor de verbetering.

De druk van de verdamper iets opschroeven heb ik ook aan gedacht maar dan komt gelijk de vraag WAAROM de verdamper nu ineens zo'n bijstelling nodig zou hebben...

Ik heb nu alles nagelopen met goede ouderwetste diagnose, dan maar wachten op de interface kabel die ik begin volgende week moet hebben... in de tussentijd maar in de Clio diesel tuffen.... :(

Wouter1973

Ik denk dat je verdamper op is. Membraan lek. Daardoor druk te laag. Nieuwe verdamper is dan de oplossing. Een gasboer moet de druk zo af kunnen lezen met de juiste software.

Scuby

Citaat van: Wouter1973 op 27-10-2013 21:12:30
Ik denk dat je verdamper op is. Membraan lek. Daardoor druk te laag. Nieuwe verdamper is dan de oplossing. Een gasboer moet de druk zo af kunnen lezen met de juiste software.

Dit is zeker een optie, nog steeds op de interface kabel aan het wachten en als daar verder geen rare waardes uit komen dan langs de gasboer om die druk te meten. Dan als nodig verdampertje reviseren...

Ik zal iig de oplossing hier posten, niks irritanters dan een open thread!

GroKo

Waarom niet langs een gasboer die verstand heeft van Landi? In Arkel zit ACC, zij hebben veel ervaring met Landi.

Scuby

Citaat van: GroKo op 04-11-2013 22:01:21
Waarom niet langs een gasboer die verstand heeft van Landi? In Arkel zit ACC, zij hebben veel ervaring met Landi.

Even geleden maar wel zo netjes om een thread goed af te maken. Waarom niet langs een gasboer? Omdat ik alles over het algemeen zelf kan, en LPG geen zwarte magie is, ik ga altijd op forums om iets te leren. OP een Engels LPG forum heb ik heel veel over Landi LSI geleerd. Helemaal top. USB kabel gekocht met interface, alles opnieuw zelf ingesteld en hij loopt top. Enig probleem nog dat rond de 5000 toeren bij snel optrekken hij overschakeld naar benzine. Verder is het probleem verholpen. Nog even fijn tunen dus.

Heb je een Landi systeem en vragen, barst maar los. Kijk ik of ik kan helpen.

In mijn geval was het probleem toch in de temperatuur zender en dat de ECU om de een of andere reden de waardes opnieuw moest leren.

thanks voor alle hulp
grtjs