Schuif-kanteldak werkt niet naar behoren.

Gestart door Jerry, 25-02-2003 20:57:22

Vorige topic - Volgende topic

Jerry

:(Hi everybody, mijn 85O t5 heeft een schuif-kanteldak, maar deze gaat niet meer naar achteren (schuift niet in)....wat kan het zijn? Opent slechts "ventilatiestand". Wie heeft dit een keer mogen ondervinden en wat kan je er aan doen???

Jerry

Reitse

Ik heb het met mijn dak gelukkig nog niet meegemaakt maar om het probleem wat scherper te krijgen: zakt het dak wel een klein stukje naar beneden?

Jerry

Ja, dat doet ie, maar schuiven? Ho maar! Ik heb het idee dat ie op 1 of andere manier aan de voorkant vastgeklemd zit...

;D

denkweb

Bij de meeting niemand verteld dat ze op je auto hebben staan dansen?

Jerry

Nee, dat heeft niemand mij verteld....maar volgens mij moet ie daar tegen kunnen. Het is toch een VOLVO???  Nee, maar het is wel balen dat ie het niet doet. "k hoop dat iemand het toch weet....zoveel techneuten, dat moet toch lukken!

denkweb

helemaal geen beweging? Kantelen en schuiven defect?

Dreamer2

TIP: gooi kauwgom uit het zijraam of doe het in de asbak.
U wordt bedankt, u kunt wel gaan....

Jerry

Bewegen doet ie wel.........maar niet naar achteren.......en mijn kauwgum plak ik onder de stuurkolom....... :-* :)

denkweb

Heb je em verkeerd om gemonteerd (kantelt nu over de voorruit omlaag)?

Ik weet het niet in ieder geval.

Paco

Beste Jerry,

ik heb exact hetzelfde probleem gehad.
Wat moet je doen;

Haal eerst alles los, schroefjes plaatje/kapje bij je draaihendeltje enz... Kijk dan of alles wel goed "loopt".
Beetje prutsen doet altijd wonderen  ;D
Dan haal je de bekleding van je dakje eraf, die kan je eraf schuiven als je het dakje "omhoog" hebt staan, dan naar buiten schuiven... even beetje pielen!
Kijk eens of hij het nu wel doet!

Bij mij leek het net alsof hij over de tandwieltjes heen draaide. Ik help het dakje de eerste cm (door met 1 hand even mee te duwen) en dan gaat hij perfect open!

Jerry

Paco, daar ben ik dan weer......

Ik zal het proberen, maar het probleem dat zich in eerste aanleg zal voordoen is dus dat mijn dak electrisch opent en ik kan :-[ geen plaatje ergens van af schroeven omdat de hele plaat van glas is...............maar ik ga wel proberen los te halen wat los valt te halen en dan maar zien. Je hoort in ieder geval hoe het is afgelopen :-/

denkweb

Zou je er dan eerst een gat in moeten boren :-)

Laten we maar niet doen he...

Jerry

yip, je hebt gelijk...........ellermeyer open -daken in Amsterdam Zuid Oost zal ik ff bezoeken..ze hebben er meer verstand van. Lijkt mij een beter idee.......