Geluid uit versnellingsbak oid

Gestart door wychadoing, 26-10-2013 14:59:44

Vorige topic - Volgende topic

wychadoing

Hallo,

Het is alweer even geleden dat ik op het forum was, maar ik heb weer een probleem wat ik niet kan thuisbrengen. Ik heb meerdere Volvo's waaronder een 850 2.3 T5 estate van 1996 met 244000 km. Uit de versnellingsbak, of tenminste uit de buurt van komt een hoog geluid tijdens het rijden. Vroeger had je kinderwagens met van die afneembare wielen. die wielen maakten een dergelijk geluid. Nu weet ik dat de koppeling aan vervanging toe is. Die heb ik al klaarliggen om eronder te gaan zetten. Als dit een versnellingsbak probleem is zou het handig zijn dit te weten. Het is namelijk wat sneu als je de bak weer monteert en je kan het overdoen omdat de bak kapot is. Het geluid doet zich overigens alleen voor als je rijdt. Bij stationair in de vrij hoor je het niet. Bij terugschakelen hoor je een kleine verandering van geluid. Zou dit ook met het druklager te maken kunnen hebben. Ik hop het, anders zou het toch een andere bak moeten worden.

Kan iemand mij vertellen wat dit eventueel kan zijn. De bekende ratel in de koppeling is hoorbaar, dus dat is natuurlijk weg bij vervanging van de koppeling.

Groeten