forte motorflush andere olie???

Gestart door demis S70, 18-10-2013 20:22:29

Vorige topic - Volgende topic

petrolhead2.5

mijn mening (puur persoonlijk hoor ;)), waarom zou je in godsnaam bij een goed draaiende 10v flush erin kiepen, al rijdend 4000 r/pm?? beetje motorbelasting etc, vuil komt los alle risico's van dien :-\ ?? Als je gaat flushen hou dan in godsnaam gewoon de instructies op de verpakking aan (bij alle die ik voorbij heb zien komen dus uitsluitend stationair draaien, en NIET gaan rijden geen motorbelasting). En vul 'm dan ook AUB af met een goede kwaliteit 10W40 (volgens de fabrieksinstructie is een volsysntheet idd niet eens een must, al is 't natuurlijk voor de hand liggend), dan is ook met jouw gebruik van de auto 1x per jaar verversen voldoende, 1x per jaar verversen geniet bij mij de voorkeur t.o.v. 2x per jaar met olie van mindere kwaliteit.

peteRRR

Heb met deze 850 nu 3 keer een flush gedaan en wel rijdend ( gewoon rustig aan ) nooit ergens gaan lekken of zweten of andere trubbels.
De flush van Forte heeft een oplossende werking zeg maar ( als thinner/terpentine voor verf ) klonten of stukken heb ik ook nog nooit/niet gezien
na een flush uit het carter.

Het is een stukje onderhoud van het inwendige,.....het hoeft niet eerst stuk te zijn om een flush te doen.

Groet.

Edit:de instructies van het product opvolgen is altijd goed.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

demis S70

zo,vandaag motor geflushed met forte met warme motor ong.half uur en halverwege ff 1minuut op 2500/3000 tpm en daarna auto naar binnen geduwd in garage en de olie afgetapt en gitzwarte olie kwam eruit en goed uitlaten lekken en nieuw filter erop en er ging 6 liter in en op oliepeil staat hij precies in t midden.normaal ging er 5,5 liter in,0.5 liter extra troep eruit denk ik. ???

gr.demis