waardoor gaat een dynamo/spnningregelaar stuk?

Gestart door svenerik, 26-10-2013 22:49:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Peultje

Als je accu lurp is en een verlaagde weerstand heeft gaat er, de dynamo levert immers een constante spanning, te lang een te hoge stroom lopen. Dit trekt de dynamo niet en die gaat dan ook kapot. De laadstroom van de accu dient binnen vijf minuten na starten bij stationair toerental zonder extra stroomverbruikers ingeschakeld (koplampen e.d.) tot een waarde van beneden de 10A gedaald te zijn. Blijft die laadstroom hoog dan is er een probleem met de accu wat je je dynamo kan kosten.
Rode V70 R AWD 1999 B5234T8

svenerik

dank je wel peul voor deze info.

in mijn geval was de accu nieuw.... maar zeker zeer nuttige info waardoor ik me niet in de luren zal laten leggen bij mijn garage...

top !!

sven

svenerik

Zo,

Vanmorgen de r opgehaald. Wederom een revisie dynamo erin onder garantie,
Garage heeft aangeven dat het niet aan de auto ligt maar aan de reviseur.

Case closed.

Op naar veel leuke km...

Sven

Dank voor eenieder zijn input.


devonius

#18
Even aanhaken op dit oude topic alweer. Tijdens dynamo wissel vrijdag is het tuutje van het stuurbekrachtigingsolie reservoir gescheurd waardoor er atf olie op de dynamo lekt. Hier kwam ik pas na een stukje rijden achter. Maandag wordt het verholpen door een nieuw reservoir te plaatsen.
Alleen ben ik benieuwd in hoeverre dit kwaad kan voor de dynamo. Rij er nu niet meer mee, alleen maandag nog een klein stukje naar de garage. Het druppelde best door pal op/in de dynamo.

UserID6342

Ai Joris....  Als je tankje leeg is dan is het kwaad al geschied, anders zsm leegzuigen opvangen die ATF, multiriem eraf halen en dan naar de garage rijden.  Je gereviseerde dynamo vind dit echt niet leuk :(

devonius

Dank voor de tip Dirk. Zal dat doen. Mocht het te laat zijn, dan mag de garagist een oplossing bedenken. Hij heeft de dynamo erin gezet. Kan gebeuren dat er iets niet goed gaat, als er maar een goede oplossing komt. Maar laat ik niet op de zaken vooruit lopen. Misschien is er nog geen man overboord.

devonius

Alles is weer gemaakt en dynamo laadt vooralsnog goed op. Nieuw stuurbekrachtigingsolie reservoir erop. Auto stuurt nadien aanzienlijk lichter.
Msschien was het vloeistof daarvoor niet op het juiste peil. Kan niks anders bedenken hoe dat zou kunnen komen.

NinaPaul

Nieuwe olie kan ook al veel doen, zeker als de olie nooit vervangen is geweest.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz