Olielekkage bij krukaskering?

Gestart door CleVol, 27-10-2013 07:15:07

Vorige topic - Volgende topic

henry classic v70

Citaat van: dennis850estate op 29-11-2013 18:54:17
Komt allemaal goed. Je moet je alleen straks niet vergeten af te melden bij de keerringclub want zonder lekkage ben je daar niet meer welkom  ;D

:eusa_eh:  in dat geval moet ik mij ook afmelden want ik heb overal nieuwe keerringen in :eusa_dance:
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

CleVol

Inmiddels heeft Dennis de krukaskering vervangen. Hierbij een korte fotoreportage:

Van boven moet er heel veel verwijderd worden om de versnellings bak te kunnen demonteren.

Een berg onderdelen naast de wagen.

Uiteindelijk kun je bij de kering komen en dan..

Plaatsen van de kering door Dennis.
Bijna alles werkt weer. Helaas kwam ik er op de terugweg achter dat de cruise controll niet functioneerde. Dit gaat Dennis binnenkort nog even fixen en dan is de V70 voorlopig weer helemaal naar wens. Tijdens de reparatie zagen we ook een lekkende radiator en die heb ik gelijk ook maar laten vervangen.
Een linkje van dit fotoverslag plaats ik ook nog in mijn blog.
Dennis bedankt en als de cruise controll  weer werkt ben ik meer dan 100% tevreden.
linkje naar mijn blog: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,66821.30.html

ebl

Weet iemand in de regio Groningen een persoon / bedrijf die voor een gunstige prijs de krukaskering bakzijde kan vervangen? Wellicht in combinatie met koppelingsset?

Mijn T5 handbak pist de olie er bijna uit op het moment. Onlangs de motor een grote beurt gegeven en de dicht zittende carterontluchting + onsteking al vervangen.

In God we Trust. In Volvo we Drive...

wbeetje

Weet je nog wat het je heeft gekost, het repareren van de krukkaskering ? De mijne heeft het namelijk ook.

Mvg,

Bart.

CleVol

Puur alleen de kering zonder nieuwe transmissie olie en andere olie etc is het 300 euro.
Mijn radiator bleek echter te lekken na montage dus dat kwam er dan nog weer extra bij dus je kan eventueel wat extra kosten verwachten.

-D©©©L-

Gezien de leeftijd van de auto's mag je rekening houden met meer;  Motorsteunen, reactiearm rubbers, draagarmen, fuseekogels etc etc.
Als er zoveel los ligt is het onlogisch om de versleten delen die je onderweg tegenkomt niet te vervangen.

Marco. 

kevinwalter

Citaat van: volvobug op 01-11-2013 23:36:14
maar wel typisch gevalletje "hou rekening met hetzelfde bedrag voor achterstallig onderhoud".

Daar ben ik met beide Volvo's al ruim overheen. :-)
S80 V8 2006, EX-VCNL Directie auto.
V70R Handbak 2004
V60 CC 2020