Levensduur automaat

Gestart door 850g3, 22-11-2004 19:55:38

Vorige topic - Volgende topic

850g3

Ben nog steeds opzoek naar een 850 en ben nu een aardige tegengekomen met automaat.

Iemand nog tips om erachter te komen hoe de staat van de automaat is? Weet dat ie niet mag schokken bij op en af schakelen, geen pijltje op dashboard en vragen of hij ooit geflushed is.

Zijn er hier mensen met een hoge KM stand met automaat?

Heb ook gelezen hoe je een automaat kan testen; eerst warm rijden, dan stilstaan, rem indrukken en vol gas geven. Met een goede automaat zou je dan 2200 toeren moeten blijven draaien? Is dit iets, of is het een l*lverhaal?

konniekip

mijn automaat draait max 2500 toeren bij vol op de rem en vol gas.. Kun je ff een paar seconden doen.

)()()sT

Er zijn hier meerder 850's met hoge kilometerstanden met hun automaat... Ook bij de supersnelle onder ons ;)

Bij onze 850 is ie al bij 150 k. vervangen wegens haperen  :'(

Succes met de zoektocht!

Volvo comfort

Bij onze 850 is ie al bij 150 k. vervangen wegens haperen  :'(

Succes met de zoektocht!
Citeer

Dan heb je nog geluk.... mijn vader had een v70r awd classic uit 2000  nieuw. die automaat moest na een week al vervangen worden...het was de auto met kenteken 17-DG-BF een laser blue

Hij kon nog maar stapvoets rijden  ;D  

je moet het dus een beetje treffen :-\

bartelt

mijn automaat is vervangen nar 410.000 km, dus ze kunnen het best lang uithouden.

bartelt

de lockup werkte o.a. niet meer

Louis

Dag 850g3,

De mijne heeft ong. 318k gelopen met de org. bak en tot nu toe nog geen problemen.

Keesjan

Het heeft ook veel te maken met de bestuurder denk ik. Als je de automaat met respect en beleid behandelt, zal hij het langer volhouden dan als je iedere dag vol gas de straat uit blaast. Je mag toch veronderstellen dat volvo de automaat heeft ontwikkeld om net zo lang als de auto mee te gaan. En dat is heeeel lang.

bartelt

het is bekend dat de automaten van de 850 aanzienlijk minder lang meegaan dan de motoren. Mijn auto rijd alleen maar lange afstanden, 1200 km per week dus beter kun je een automaat niet behandelen.

b0nkolok

De mijne heeft 240 k op de teller en tot nu toe (afkloppen) geen enkel probleem. Hij is wel een keer 'geflushed'. Ook de vorige Volvo's (740, 760, 850 T5-R) hadden automaten. Ook nooit enige hapering. Ja, ik ben lui ofwel ik haat poken en koppeling trappen.
Gewoon niet (zo vaak) max afzeiken dat ding en regelmatig (laten) nazien/testen.
Jan, meer dan 35 jaar Volvo gek

bartelt

de bak is nagezien door een versnellingsbak expert en er was teveel versleten om de bak niet te vervangen door een gereviseerde, het was niet alleen de lock-up
bovendien zie ik ook niet veel volvo's met automaten op het forum langskomen die meer dan 400.000 km hebben gelopen, zoals ik aangaf is die van mij pas bij 420.000 km vervangen.

Keesjan

Citaat van: Ludo op 22-05-2005 19:20:34
Citaat van: bartelt op 22-05-2005 17:57:57
het is bekend dat de automaten van de 850 aanzienlijk minder lang meegaan dan de motoren.

is dat zo?, waar is dat dan zo bekend?.
ik heb er hier anders nog niet veel langs zien komen met een kapotte bak.

Ik heb er inderdaad ook nauwelijks gehoord/gezien met een kapotte automaat. Zoals die hier beschreven wordt met ruim 4 ton erop, vind ik geen schande.
Men zegt nogal snel van: "ze zijn een beetje gevoelig op de automaat" maar daar ben ik niet van overtuigd. Zoals ik al zei, volgens mij moeten ze gewoon een autoleven mee gaan.