Krijg remleiding niet in remklauw

Gestart door johan1989, 28-10-2013 15:04:33

Vorige topic - Volgende topic

johan1989

Besten,

Mijn LA remklauw moest vervangen worden vanwege vastzittende zuiger.
Setje tweedehands remklauwen gekocht bij een Volvo fanaat/bedrijfje.
Het zijn dus identieke ATE klauwen.

Nu krijg ik de remleiding niet terug in de andere remklauw! Wat doe ik verkeerd? Ik heb ook al een beetje heen en weer gejotterd met de leiding zodat deze er misschien meer recht voor zou komen.
Is er dan toch verschil in diameter ofzo?

Alvast dank!
Johan

thuur

Het luistert heel nauw, je moet de nippel er helemaal recht opzetten anders pakt hij niet inderdaad. Let op: als je te hard duwt kun je de eerste winding beschadigen waardoor je hem er bijna helemaal niet meer inkrijgt. Dan even de draad opfrissen met een snijplaat.

Gr 8)

arjen850

Citaat van: thuur op 28-10-2013 16:49:13
Het luistert heel nauw, je moet de nippel er helemaal recht opzetten anders pakt hij niet inderdaad. Let op: als je te hard duwt kun je de eerste winding beschadigen waardoor je hem er bijna helemaal niet meer inkrijgt. Dan even de draad opfrissen met een snijplaat.

Gr 8)

Zal idd nooit de eerste keer vergeten dat ik bij een 850 de achterste klauwen verving, beide kanten draaide ik de draad van de nippels af >:( luisterd heel nauw, en wees er voor zichtig mee.

StefanCJ

En wat makkelijker werkt: remslang helemaal los halen, klauw neerleggen op zijn rug en dan de remslang erop draaien. Kun je wat secuurder werken dan de slang vast laten zitten en dan de klauw op de slang draaien.

grijzev70tdi

Word aan de achterkant beetje lastiger ;)
Grolsch, het klinkt al lekkerder

StefanCJ

Excuses. Overheen gelezen in de gauwigheid. Bedankt  ;).

johan1989

Wel zo netjes om de afloop even te vermelden:
Een vriend van me heeft ze er uiteindelijk op gedraaid.
Misschien dat het komt dat ik een halve duim heb ofzo, ik heb me een ellende geprobeerd.
Blijkbaar zat ik er toch niet recht voor..
Gelukkig werkt alles weer. Bijzonder blij met de stukken beter remmende S70

Dank voor alle input.