DOP 855 T-5R GT3071R

Gestart door JuT5R, 30-10-2013 20:46:39

Vorige topic - Volgende topic

MartijnGLT

JuT5R

Vraagje over de 850 T-5R achter spoilers, staat daar ergens Volvo in vermeld? Ik zie in die van mij ASD staan, maar dat lijkt me niet origineel?

Died850

Bij station spoilers staat er volgens mij altijd wel ergens Volvo.
Is volgens mij veel namaak van geweest.

JuT5R

In de tussentijd heeft er meer tijd in het hok gezeten dan de auto's. Toch besloten de gehele vloer eruit te halen en een compleet nieuwe te storten. De fundering ligt er ondertussen in samen met dubbele bewapening. Volgende week wordt het betongestort +/- 20cm. Daarna kan de rest van het hok aangepakt worden.

Verder ben ik al een tijdje opzoek naar een 2 koloms hefbrug op 230v (netstroom). Er wordt veel aangeboden, maar ook veel rotzooi volgens mij. Belangrijk is vooral veiligheid (geen dunne paaltjes), heeft iemand hier ervaringen met een aantal merken? Het is uiteraard wel voor de hobby, dus KONI e.d. vallen al snel buiten budget en zijn een beetje overdreven.

NinaPaul

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

JuT5R

NinaPaul

Wel met het bedrijf, niet specifiek met deze brug (wel andere). Goede prijs/kwaliteit verhouding. (nee, geen aandelen)
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

JuT5R

Maar weer eens even een update. Zoals hierboven al vermeld toch een nieuwe vloer laten storten in het hok. Kost wat maar dan heb je ook wat. De gehele fundering is nu dus weer goed. Binnenkort de meterkast laten aanpassen naar 380V dan kan er ook een mooie hefbrug in komen te staan.

Aan de auto is uiteraard ook weer van alles gedaan. Ik had wat schade gereden aan de rechterkant. Dus de gehele zijkant, motorkap en achterklep over laten spuiten. In de winter is de linkerkant en het dak aan de beurt.

Tevens kwam hij niet door de APK vanwege een gebroken stabilisator stang achter. Waarschijnlijk hebben ze deze al eens proberen te maken en is die daardoor zo gaan roesten en uiteindelijk weer gebroken.

Omdat het geheel toch los moest en de rubbers e.d. er ook niet meer zo vers uitzagen de gehele achteras eronder weggehaald en gereviseerd + opnieuw gespoten/getectyleerd. Tevens de dikkere stabilisator stang geplaatst (21mm ipv 19mm).

Het rijgedrag was sowieso nog een punt van aandacht en omdat we nu de gehele achteras gereviseerd hadden ook gekozen voor een schroefset. Na veel informatie inwinnen en rond mailen uiteindelijk gekozen voor een KW Variant 2 set. Waarom? Deze set schijnt wat comfortabeler te zijn dan de populaire BC racing set en ik hoef verder toch geen camber afstellingen e.d. te doen. Hij bevalt trouwens uitstekend, sportief en stug maar toch ook comfortabel en als het goed is roesten ze nooit weer door de RVS poten.

Omdat de bovendekken nogal verweerd waren en het gedoe met olie en andere zogenaamde 'tweaks' niet meer werkten de bumper delen gespoten. Via het forum achter een kleurcode gekomen die dichtbij origineel komt. De vaak te donkere bovendekken die ik hier op het forum zie vind ik niet zo mooi.

Het hok ook nog versierd met een mooie plaat van 2,5m x 90cm.

Ondertussen al weer 2000km erop zitten en hij rijdt weer als de brandweer. Er komt binnenkort nog een 3 inch uitlaat onder die ik overgenomen heb van Schutten. Het is dan de bedoeling ergens in Oktober weer op de testbank te gaan. Hier in de buurt zit tegenwoordig een nieuwe tuner met een Dynostar, dus die gaan we even uit proberen.

Dit jaar rijd ik verder nog met deze setup. Volgend jaar is het de bedoeling een groter compressor huis te plaatsen .82 en over te gaan op penbobines. Hopelijk gaan we dan richting de 450+ pk. Grotere turbo komt er eerst nog niet op, omdat deze turbo mij erg goed bevalt qua vermogens inbreng.

)()()sT

Dat ziet er allemaal weer heel shiney uit! En zo'n garage, dat staat ook op de wishlist 8)

classicT5

JuT5R

Sseventy

Hij staat er weer mooi bij Justin!  8) Straks de volans er weer onder? :laugh:

V70geRwin

Knap asje, was verbaasd wat nieuwe rubbers doen.
En die KW set is ook mooi met al dat vermogen  :eusa_clap:

JuT5R

Citaat van: Sseventy op 19-09-2017 20:45:14
Hij staat er weer mooi bij Justin!  8) Straks de volans er weer onder? :laugh:

Dank je. Volans heeft Martijn overgenomen. Ik ga binnenkort toch over op 18 inch denk ik.

Citaat van: V70geRwin op 19-09-2017 20:47:54
Knap asje, was verbaasd wat nieuwe rubbers doen.
En die KW set is ook mooi met al dat vermogen  :eusa_clap:

Ik was ook verbaasd. Auto rijdt weer als nieuw en kraakt en bonkt ook een stuk minder. Zou het iedereen aanraden bij deze auto's die vaak al wat kilometers gemaakt hebben.

Johann

Citaat van: JuT5R op 17-09-2017 18:01:17

Het rijgedrag was sowieso nog een punt van aandacht en omdat we nu de gehele achteras gereviseerd hadden ook gekozen voor een schroefset. Na veel informatie inwinnen en rond mailen uiteindelijk gekozen voor een KW Variant 2 set. Waarom? Deze set schijnt wat comfortabeler te zijn dan de populaire BC racing set en ik hoef verder toch geen camber afstellingen e.d. te doen. Hij bevalt trouwens uitstekend, sportief en stug maar toch ook comfortabel en als het goed is roesten ze nooit weer door de RVS poten.

http://www.sleek.nl/volvo/850-schroefset.jpg

Wel even op letten dat je in de eerste paar maanden de rijhoogte zo krijgt zoals je 'm hebben wilt. Op latere leeftijd kunnen de KW's er niet zo goed tegen mochten ze plots in een ander bereik moeten werken en gaan ze lek.