DOP 855 T-5R GT3071R

Gestart door JuT5R, 30-10-2013 20:46:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

JuT5R

Als ik de codes goed heb nagetrokken is dit trouwens een M66 van een Ford Focus ST. Die hebben weer een iets andere verhouding (kortere) dan de Volvo M66.

Miyel

Ik ben heel benieuwd hoe jij het met de koppeling gaat doen!?

Sachs SD693 frictie plaat?
Complete Dualmass vliegwiel met bijbehorende koppeling?
S60R frictieplaat in 850 koppeling (schijnt te dik te zijn?)?
of een singlemass vliegwiel met de afmetingen van een dualmass?

En hoe ga jij zorgen dat je hem niet per ongeluk in de achteruit zet? Solenoid? Welke schakelpook assembly? welke solenoid?

(je begrijpt, ik heb het zelfde plan maar zie door de bomen het bos niet meer  ::) )
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

JuT5R

Ik heb een SPEC+ 3 koppeling. Deze kan, zover ik heb gehoord, samen met een S60R frictieplaat en deze moet het vermogen kunnen houden. Er zat tevens een (deels) aangepaste schakelpook en steun bij, deze moet ik nog even bestuderen.

In principe is het redelijk simpel te doen na wat research. Hier is ook iemand die het heeft gedaan en heeft uitgelegd wat die heeft gedaan;

https://ovlov94blog.wordpress.com/2017/03/10/the-highs-and-lows-of-the-m66-gearbox/

Hij heeft tevens een video gemaakt van zijn oplossing met het probleem van de achteruit; https://www.youtube.com/watch?v=aCLUMz_wZnY&feature=youtu.be

Miyel

Ja, ik heb net een gloednieuwe Sachs performance koppeling dus die zou ik graag behouden. Heb inmiddels zelfs al een SD693 uit USA laten komen maar dat blijkt een Valeo in een Sachs doos  :eusa_wall:  Weet nog niet of ik durf toe te passen.

Dat blog en filmpje heb ik natuurlijk al lang gelezen en gezien  ;D

Een zeker iemand die nogal handig is met ECU's gaat helpen om een solenoid te schakelen a.d.v. rijsnelheid. Er zijn alleen verschillende schakelpoken met in ieder geval twee soorten solenoids. 1 met dunne draden die op een PWM signaal werkt en 1 met dikke draden welke op 12V schakelt. Ik probeer het onderdeelnummer te vinden van de 12V versie, dus als jij mij kunt vertellen hoe en wat jou schakelpook is zou mij erg helpen!

Het is vast allemaal relatief simpel op te lossen, maar ik ben nog niet aan het praktijkgedeelte toe gekomen en heb geen volvo junkjard in de tuin om lekker naar onderdelen rond te neuzen  :P
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

JuT5R

Ik zal dit weekend wel even wat foto's van de pook plaatsen.