Vroeger Wannabee R en de rode N, nu GGZ

Gestart door blauweroffel, 31-10-2013 18:21:34

Vorige topic - Volgende topic

blauweroffel

Waarom trekt  de auto naar rechts bij gasgeven?

Afgelopen zomer de beide draagarmen voor vervangen door nieuwe.
Vorige maand auto uitgelijnd.( Auto blijft iets naar rechts gaan bij stuur los0

probleem: auto trekt naar rechts bij gasgeven, Vooral als je rond de 80 rijdt. In zn vier en vijf trekt hij dan naar rechts, bij gas los gaat ie weer rechtuit. remmen gaat keurig recht uit, zowel hard als zacht.

Stuurhuis versleten? aandrijf as links?
iemand enig idee?

BR

blauweroffel

Even een kleine update.

De zwarte S60 heb ik te koop gezet. Ik heb er nog een andere voorbumper opgezet en de linker koplamp vervangen (vocht binnenin).
dus als je belangstelling hebt, laat maar weten: zwart, 2001, handbak, 170 pk, 2 ton gedraaid (!), benzine
extra's: afneembare trekhaak, event met meteorvelgen erbvij, staat nu op lysetheas met winterbanden
vernieuwd: gasklephuis, bestuurdersstoel, draagarmen voor, veerpootschotels en rubbers.

mankementen:
lambdasonde moet vervangen worden (denk ik)
kabel motorkap dit weekend geknapt bij handel linksonder  :eusa_wall: (ga er nog een nieuwe inzetten)
achterramen willen niet open (je hoort relais klikken, maar gebeurt niks)

moet 24-04 apk gekeurd worden

Rijdt erg lekker en relaxed, radio HU803 aan boord

reden verkoop: 4 volvo's is veel en ik wil deze zomer meer in de DOP T-5R gaan toeren. :eusa_dance:

https://www.autoscout24.nl/aanbod/-21f3ab69-9d2d-a436-e053-e250040a5908

De grijze XC gaat vrolijk door, maar er staat wat onderhoud op de planning (mede te financieren met de verkoop van de zwarte  :eusa_shifty:)
rembekrachtiger vervangen (sisssst) (noodreparatie heeft het toch nog 30k volgehouden...)
stuurhuis vervangen. (auto "zwabbert" wat tijdens rijden, vooral boven de 120, uitlijnen bracht geen verschil)

Verder zit er een zeer irritante rammel ergens rechts in het dash. Vooral luid hoorbaar bij stationair. Veel interne kabels met extra ty raps vastgezet, tot en met  leidingen van gasinstallatie die onder de auto naar voren lopen. Dit weekend handschoenenkastje helemaal leeggehaald. Liggen er helemaal onderin 4 ty raps op hard plastic. Zouden die........ we gaan het zien.

En gisteren weigerde de stuurbediening de radio aan te sturen. Later op de middag deed deze het weer

BR

blauweroffel

Van de week is de rolhoes van de N uit elkaar gevallen.
ik haalde m achter uit de auto en toen schoot een van de kappen er finaal af. IK heb nu een kap met ee nstang van ong 40 cm er aan. Aan het uiteinde een witte kunststof ring. Zit dus nog gewoon vast in de kap.
Geen idee hoe dit weer in elkaar te krijgen......

Iemand enig ervaring hiermee?

Br

blauweroffel

Ik heb gisteren en vandaag geklust aan de zwarte S60:
de kabel voor de motorkapvergrendeling was kapot. Het bolletje aan het eind van de kabel was bij de handel afgeknapt.
Dus een nieuwe kabel monteren.
Hiervoor moet het volgende gebeuren:
Hendel bij voetruimte loshalen
voorbumper eraf
zwarte bovenkant ( tussen de voorschermen) loshalen en wat naar voren trekken (voorzichtig, binnenste bouten van de koplampen ook loshalen!)
Nu kan je bij beide sloten van de motorkapvergrendeling.
sloten loshalen en kabel verwijderen
gehele kabel er uit trekken
De kabel loopt onder de steun van het luchtfilterhuis door.
Om de nieuwe kabel te leggen: luchtfilterhuis  en steun verwijderen (dus ook losgehaald van gasklephuis...)
nieuwe kabel kun je nu door een witte kabel/slang duwen en komt weer uit bij de handel

weer vastmaken aan beide sloten (gaat vrij gemnakkelijk)
De sloten op de juiste manier weer monteren!!!! (ik monteerde het rechterslot verkeerd om, hierover later meer.....)
Kabel in hendel monteren (niet moeilijk)
hendel weer vastzetten

Zwarte bovenkant terugplaatsen
Motorkap dichtdoen (test om te kijken of sloten weer op juiste plaats zitten...)
Test:.....linker slot gaat open, rechter niet..........
gelukkig had ik de bumper nog niet gemonteerd...
Lang verhaal kort:
rechter claxon verwijderd
28 mm gat geboord in kunststof plaat achter luchthapper ter hoogte van rechter slot
met duim op hendel GEDRUKT (want zat verkeer om....), slot sprint open
De kabel kan nl op twee manieren worden bevestigd aan het slot en ik had de verkeerde manier gedaan.....

Kabel aan andere kant van slot gemonteerd en nu slot wel op juiste wijze vastgezet.
Hel zaal weer teruggemonteerd en tot slot bumper er ook weer op.

Luchtfilterhuis teruggeplaatst en slang weer op gasklephuis gezet

MAAR MAAR MMAAR nu

Ik start de auto......
lange tijd 1500 toeren
bij gas geven meteen af slaan
Tijdje laten lopen
toeren uiteindelijk terig naar 800
gas geven: motor slaat meteen af

Rijden lukt alleen als ik toeren tal boven de 2000 hou......

Wat kan er mis zijn??

BR

Hans Duiven

Emiel

Vacuumslang niet vast onder het voorfront.

blauweroffel

ik vermoedde ook vacuumlek oid
Wat bedoel je met vaccum niet vast onde voorfront?

BR

Miyel

Stekker los? Van Lucht massa meter, omdat je luchtfilter verwijderd hebt?
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

blauweroffel

Stekker heb ik niet los gehad.
Wel net even toen de motor even liep. Stekker los en motor sloeg onmiddellijk af
Br

blauweroffel

GGrrr, ik kan niet zo een lek vinden of iets anders wat ik fout heb gedaan bij het terug plaatsen van het luchthuis.

BR

yannickdv

Citaat van: Emiel op 02-05-2018 20:46:17
Vacuumslang niet vast onder het voorfront.

Inderdaad, vacuumslang van spruitstuk naar MAP sensor.
Groet, Yannick
'21 - Skoda Octavia RS iV - Grijs - 55.000km (leasert)
'18 - VW Up! MoveUp 60pk - wit - 185.000km (voor de vrouw)
'99 - Volvo V70 2.5 10V Automaat - 421 DOP - 538.000km (hij is terug!)
'09 - BMW 520D E61, '06 - Volvo S60 2.4i, '97 - Volvo V70 T5 Frost Green

blauweroffel

Ok, vacuumslang van spruitstuk naar MAP sensor.
Auto staat nu bij garage, morgen apk er op. montuer uitgelegd wat er aan de hand is. Ga er morgen even langs en zal m deze tip nog even geven.

dank allen voor t meedenken

BR

blauweroffel

Vanavond handschoenenkastje uit de grijze gehaald. Vriend mee laten rijden en ik rechts voor op zoek naar de IRRITANTE rammel.
(Rammel goed hootbaar bij stationair en koppeling ingetrapt. En zeer onregelmatig bij vaste snelheden. klinkt nog het meest alsof er een schroef los zit en rammelt)
Goede nieuws; rammel komt dis niet van het dashboardkastje maar slechte nieuws?: rammel is er dus nog.....
Valt lastig te lokaliseren, maar na lang luisteren, zoeken (tijdens rijden) lijkt het ergens onder de versnellingspook/ecc unit vandaan te komen.

Morgen nog maar even verder zoeken.

BR

blauweroffel

Citaat van: blauweroffel op 03-05-2018 21:33:33
Ok, vacuumslang van spruitstuk naar MAP sensor.
Auto staat nu bij garage, morgen apk er op. montuer uitgelegd wat er aan de hand is. Ga er morgen even langs en zal m deze tip nog even geven.

dank allen voor t meedenken

BR

Bleek inderdaad vacuumslang naar MAP sensor te zijn.

Kennelijk moet het systeem dan weer inleren als alles weer goed zit, want de eerste 10 km liep de auto beroerd....
maar inmiddels rijdt deze weer als vanouds!!

en zonder opmerkingen weer een verse apk  :eusa_dance:

BR

Sbv