Vroeger Wannabee R en de rode N, nu GGZ

Gestart door blauweroffel, 31-10-2013 18:21:34

Vorige topic - Volgende topic

diederickvolvo

Citaat van: blauweroffel op 25-04-2017 20:22:32
Vanmorgen een nieuw gasklephuis bij de dealer gehaald.
en begonnen om die dus te vervangen.
http://i63.tinypic.com/b7ds0y.jpg

Uitgaande van dit kenteken :P
Zie ik een passend vliegwiel voor 360 https://www.rendcarparts.nl/volvo/onderdelen/31259331/RD31259331
Dan koppeling en alles, maar 3k is wel enorm ruim gerekend

elianmars

Citaat van: NinaPaul op 28-06-2018 21:58:20
Zo een dual mass vliegwiel is al 650 euro (en nee, dan haal je hem niet bij de dealer vandaan, oudere type is moeilijk te krijgen), de rest van de koppeling ~ 260  euro.
Schrok me vorige keer ook een hoedje wat ze bij de dealer vroegen voor het vliegwiel.

Daarom komt mijn vliegwiel bij de Ford dealer vandaan  :eusa_angel:

NinaPaul

Citaat van: arjen850 op 28-06-2018 22:12:25
Citaat van: NinaPaul op 28-06-2018 21:58:20
Zo een dual mass vliegwiel is al 650 euro (en nee, dan haal je hem niet bij de dealer vandaan, oudere type is moeilijk te krijgen), de rest van de koppeling ~ 260  euro.
Schrok me vorige keer ook een hoedje wat ze bij de dealer vroegen voor het vliegwiel.

Is dat niet rond de 900 euro bij de dealer?

Voor onze N uit 2000 was de prijs bij de dealer in Leuven 980 euro (paar maanden geleden), in Nederland (Breda) konden ze wel flink wat korting geven en was die rond de 815 euro.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

blauweroffel

Ee mail van Dennis gehad, hij heeft antwoord gegeven op mijn vragen Hij is wel wat goedkoper, maar ik moet dan ook nog de auto in Elst zien te krijgen.
In ieder geval onthou ik dit wel!

Even wat anders: mijn ouders ware net op vakantie in Denemarken toen mijn vader last kreeg van zijn hart. 's morgens pijn op de borst, meteen naar ziekenhuis, controle en daarna door naar ander ziekenhuis 140 km verderop. (met ambu)
's middags 2 stents geplaatst en weer terug naar eerste ziekenhuis, nachtje ter controle. Wat een goede gezondheidszorg, werkelijk klasse :eusa_clap:  Zaterdag weer op de camping.
Maar hij wilde wel naar huis, werd ook geadviseerd door arts.

IK ben vrijdag met mn zus naar Denemarken gereden (mitsubishi PHEV) en vandaag weer terug. Leuek rit. De PHEV rijdt lekker, zitten allerlei leuke snufjes op , maar een ding: 't zit niet zo lekker.
Zaterdag en dagje rust, ik ben even naar Romo geweest met de auto het strand op. Erg leuk, drukker dan op de A10 in de spits :P

Vandaag weer thuis

BR

blauweroffel

Vanmiddag door de garage gebeld.
Het olie verlies wordt volgens hen veroorzaakt door een krukaskeerring die er compleet uit ligt. De distributie riem zit onder de olie (die moet dus ook worden vervangen)

Maar een krukaskeerring die er compleet uit ligt: was een overdruk in de motor daar niet vaak de oorzaak van? Moet ik vrezen voor het einde van het blok?

BR

Peultje

Krukaskeerring kan er door overdruk in het blok inderdaad uitgedrukt worden. De carterventilatie dient om overdruk in het blok ter hoogte van het carter onder andere, daar zit ook de betreffende keerring, tegen te gaan. Bij een verstopte carterventilatie werkt dat niet meer. Ik zou dus ook de toestand van die carterventilatie bezien. Hoeft absoluut niet het einde van het blok te betekenen.
Rode V70 R AWD 1999 B5234T8

razorx

mee eens, maar meer nog sterkte met je vader. Al lijkt dat wel goed te gaan als ik dat zo lees.

blauweroffel

Citaat van: razorx op 02-07-2018 21:53:16
mee eens, maar meer nog sterkte met je vader. Al lijkt dat wel goed te gaan als ik dat zo lees.

Dank je, Met hem gaat het weer goed. Nu de schrik nog even verwerken.

Vandaag even bij de garage langs geweest. Vandaag nieuwe keerring er in gedaan en kijken of er overdruk in het blok zit. De monteur vermoedde en fout geplaatste keerring.
We gaan het zien. Als er geen overdruk is, dan de bak er onder uit en vernieuwen wat er vernieuwd moet worden. Wel overdruk, dan meteen carterventilatie doen.

en tot slot de rembekrachtiger, het lijkt me dat dat misschien makkelijker gaat als de bak er onder uit is.

BR

V70geRwin

Je kan even de handschoen test doen op de olievuldop om te kijken naar carterdruk...

Beterschap voor je vader!

blauweroffel

De grijze is weer gemaakt.

nieuwe hulpkoppeling
nieuwe dual mass vliegwiel
nieuwe koppelingsplaten
nieuwe rembekrachtiger
nokkenaskeerring vervangen
motorsteun distributiezijde vervangen
bovenste motorsteun vervangen
distributie ook maar meteen vervangen (zat onder de olie)
uitlijnen (subframe is er onder weg geweest

kost wat, he'j ook wat.......

Maar...........
De auto maakt een schrapend, hoog geluid. Niet te horen bij stationair, (loopt ie bijna geluidloos..) maar boven de dertig begint het.
Ik heb zomaar het idee dat het de drukgroep is.......want die is niet vervangen, was nog in orde volgens de garage. Bij volgas en heuvel op hoor je het erg goed, bij continu toerental wordt het iets minder, maar blijft duidelijk hoorbaar. Nogmaals bij stationair absolute stilte.....

actie foto's:

nieuwe hulpkoppeling

mooi wat ruimte voor de nieuwe rembekrachtiger

Nog een leuke km stand

Morgen maar even langs de heren, kunnen ze meteen de motorbeschermplaat alsnog monteren, want die is spoorloos.

Wat nog wel mooi is opgelost:
Er was een zeeeeer irritante rammel aanwezig ergens in het vooronder.
Oorzaak: de rembekrachtiger zit bij het pedaal vast met vier bouten. Die zitten vastgedraaid op vier ijzeren pennen en deze zitten aan de binnenkant van de rembekrachtiger vastgeklonken. Bij het verwijderen van de bouten, bleek een pen gewoon mee te draaien. DE bevestiging aan de binnenkant van de rembekrachtiger bleek afgeknapt en lag los in de rembekrachtiger. Dit veroorzaakte de rammel.

BR

de Boeing

flink lijstje!

Wist ook niet dat die rembekrachtigers stuk konden...

Qua schrapend geluid, kan het ook een wiellager zijn? (dat is makkelijke te testen nl... auto verplaatst geweest zonder de aandrijfas erin? )

classicT5

Pas op, auto niet verplaatsen zonder aandrijfas, daarmee zit je lager opgesloten. Als je hem dan rolt /stuurt oid kan het zomaar uit elkaar vallen. Al een keer ervaring mee opgedaan :(

arjen850

Geen nieuwe drukgroep? Dat kan ik me toch bijna niet voorstellen.

henry classic v70

Citaat van: arjen850 op 23-07-2018 08:11:49

...zou inderdaad verkeerde besparing op de uitgave zijn, altijd meepakken als de koppeling erachter weg gaat lijkt me
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

elianmars

Citaat van: henry classic v70 op 23-07-2018 10:52:29
Citaat van: arjen850 op 23-07-2018 08:11:49

...zou inderdaad verkeerde besparing op de uitgave zijn, altijd meepakken als de koppeling erachter weg gaat lijkt me

Eens. Dat zijn de kosten niet meer. En het is toch ook zo dat drukgroep en koppeling op elkaat inslijten? Nieuwe koppeling en oude drukgroep zitten dan volgens mij niet optimaal.