Vroeger Wannabee R en de rode N, nu GGZ

Gestart door blauweroffel, 31-10-2013 18:21:34

Vorige topic - Volgende topic

UserID6342

Als ik dit lijstje lees die unit achter het stuur, waar de handels aanzitten (kom zo even niet op de naam) kan ook een storing geven, gebeurt wel vaker en dan krijg je dit ook. Zeker icm de SRS melding nu...

blauweroffel

Dirk, ik begrijp wat je bedoeld  ;D Dank voor de tip.
Ik ben benieuwd of je dit gedeelte zomaar kan vervangen, ik zal morgen eens een sloper bekijken.

Ik ben ook aan het neuzen op problemcar en volvov70 forum: daar las ik iets over een nokkassensor die niet goed zou zitten. Dit kon ook problemen geven met de cc

BR

blauweroffel

Vandaag een paar dingen gedaan:

Er uit:

Er in:

En achterop:

DAt was het leuke gedeelte...

Het minder leuke gedeelte:
De auto lekt (nog steeds) olie, niet meer  zoveel, maar genoeg om een lelijke plek op de oprit te krijgen.
En de auto trilt achterin bij 80 en 120. (je merkt t vrij behoorlijk.....Alsof de banden niet goed zijn uitgebalanceerd. Ander velgen met banden er op, maar trillen blijft!
Kan dit iets met de tussen as zijn? (het is een AWD)

BR

elianmars

Zo, dát is een mooie pookknop! Is dat een hele nieuwe?

blauweroffel

Citaat van: elianmars op 07-05-2017 23:12:12
Zo, dát is een mooie pookknop! Is dat een hele nieuwe?

Yep, bij Vstore gekocht. Voor de verandering maar eens iets nieuws gekocht. Kost wat, maar dan hej ook wat....

BR

blauweroffel

In topic algemeen heb ik een probleem gepost: trillingen aan de achterkant bij de XC

De auto trilt bij 80/120-130, ook als je er andere velgen met banden op zet. Dus balanceren zal niet veel zin hebben.
Dus iets kapot in het AWD systeem?

Het rechterachterwiel draait niet geluidloos rond als je de auto even optilt aan de achterkant: licht schavend/aanloopgeluid: lager?
En lekt het differentieel misschien olie? (dat zit toch vooraan in de aandrijflijn?)

Sohns in Dalfsen heeft goede kritieken, ik ga daar dus langs binnenkort, waarschijnlijk donderdag al.

KYP

BR

Sbv

Danny heeft er wel een goede kijk op. Hij heeft wel meer Volvo's gedaan ;)

blauweroffel

Citaat van: Sbv op 09-05-2017 07:26:57

Dave = Sohns?

BR

blauweroffel

Vandaag met de auto bij de dealer geweest.
er is met de auto gereden en vervolgens uitgelezen.

CC: De rempedaalschakelaarsensor is defect. De SRS melding is gewist en komt niet terug. Maandag zet ik er een nieuwe schakelaar in, is besteld.

Trillen achterin: omdat ik er nivomats onder heb gezet wordt aangeraden om de auto eerst uit te lijnen. Als er iets met tussenas of differentieel aan de hand is moet de auto bij alle snelheden trillen, meer of minder.

Dan ga ik een draagarm vervangen voor, een van de twee is duidelijk ouder dan de ander. En dan vervang ik meteen de schokbrekers, veerpootschotel en rubbers. Dan laat ik m daarna uitlijnen.

BR

Sbv

Citaat van: blauweroffel op 09-05-2017 21:47:30
Citaat van: Sbv op 09-05-2017 07:26:57

Dave = Sohns?

BR
Yep. Hij heet Danny Sohns

UserID6342

Moet je natuurlijk zelf weten, maar zou nooit 1 draagarm vervangen (ook al is die andere jonger).. Dan heb je dadelijk 2x de uitlijnkosten en de prijzen voor die draagarmen vallen alleszins mee bij een N.

blauweroffel

Citaat van: Dirk342 op 13-05-2017 06:17:49
Moet je natuurlijk zelf weten, maar zou nooit 1 draagarm vervangen (ook al is die andere jonger).. Dan heb je dadelijk 2x de uitlijnkosten en de prijzen voor die draagarmen vallen alleszins mee bij een N.

Je hebt gelijk. Als ik ze zoek dan variëren de prijzen van 90 euro tot 175 euro. Febi, MOOG, BOLK, estate huismerk.
Wat is een goede kwaliteit?

BR

UserID6342

Van de merken die je opnoemt zou ik persoonlijk voor Febi gaan.

blauweroffel

Vandaag auto weer opgehaald bij de dealer.
Olieretourleidingpakking(en?) vervangen en nieuwe rempedaalschakelaar meegekregen. Zelf er in gezet.
Doet iet of doet t niet?
En de cc doet t..........niet.

Dus maar verder speuren. Ga nu de tip van Dirk uitvogelen. Kijken wat er gebeurt als ik het kastje om de stuurkolom ga vervangen voor een slopersexemplaar.

BR

petrolhead2.5

Citaat van: Dirk342 op 13-05-2017 12:53:07
Van de merken die je opnoemt zou ik persoonlijk voor Febi gaan.
geen moog hebben het bij mij 1,5 jaar uitgehouden.