waar moet deze slang ?? opgelost nog ff een klein dumpvalve vraag

Gestart door rooie roffel, 04-11-2013 14:00:30

Vorige topic - Volgende topic

hertogjan6

~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

rooie roffel

hey ja bedankt voor de link maar momenteel heb ik daar ff niet de centen voor als ik alleen de dumpvalve eraf haal gat ff dicht maak en de afdekplaat op de turbo laat zitten kan dit dan of moet ik hem dan helemaal weer orgineel maken en als dit wel kan wat moet ik dan doen met de vacuum slang op de dumpvalve mvg michael

hertogjan6

Citaat van: rooie roffel op 04-11-2013 19:20:02
hey ja bedankt voor de link maar momenteel heb ik daar ff niet de centen voor als ik alleen de dumpvalve eraf haal gat ff dicht maak en de afdekplaat op de turbo laat zitten kan dit dan of moet ik hem dan helemaal weer orgineel maken en als dit wel kan wat moet ik dan doen met de vacuum slang op de dumpvalve mvg michael
dumpvalve is volgensmij ook gewoon los te bestellen bij "M A R C" (Europeantuning) ;)

rooie roffel

ow dus niet de hele set erbij wandt alles heb ik eigenlijk al behalve dumpvalve

hertogjan6

Citaat van: rooie roffel op 04-11-2013 19:28:10
ow dus niet de hele set erbij wandt alles heb ik eigenlijk al behalve dumpvalve
ja idd berichtje kan nooit kwaad ;)

rooie roffel

ga ik ff doen bedankt kan trouwens nog een goede 2de hands hks Type ssqv sequential kopen weet alleen niet of deze dual piston is

hertogjan6

elianmars

Citaat van: rooie roffel op 04-11-2013 19:20:02

Ik zou wel de originele dv er weer op zetten, als je de open er afhaalt.

rooie roffel

anders krijg je turbo flutter geluid toch maar mij is verteld dat dat geen kwaad kan

Martijn_B

Een 2e hands SSQV kost nog goed geld. Als hij goedkoop is, is hij waarschijnlijk nep.

Als je je dumpvalve demonteert zonder iets terug te plaatsen wat de lucht ventileert bij een gesloten gasklep dan gaat het niet goedkomen..

EDIT: ik weet niet wie jou dat verteld heeft..maar die snapt het nog niet helemaal..
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

rooie roffel

iemand die ik sprak die zelf een skyline heeft en zegt dat hij met 2 turbos zonder bov rijd hij zij tegen mij dat ik de orginele bov niet hoefde terug te plaatsen en dat ik de externe bov eraf kon halen als ik hem maar afdopte

elianmars

CiteerAls je dan in één keer weer je gas los laat, is er een overvloed aan druk op weg naar de motor toe, maar het gasklepje staat dicht. Zonder een dumpvalve komt de  luchtkolom weer terug in de turbo, waardoor de turbo ineens tot stilstand komt.

Bron: http://www.tuning-gids.nl/dumpvalves_blowoff_valves.htm

rooie roffel

ok ik lees het al het word dus gewoon een andere bov ik denk dat ik voor een goede hks ga wel heb ik gelezen dat je een aparte flens ofzo erbij moet kopen ?? en kan ik die dan gewoon op mijn bestaande gat monteren waar nu de forge in zit ??

rooie roffel

En om nog ff te zeuren om het afdoppen van forge dumpvalve ik kan nu slecht met de auto rijden en is mijn enigste dagelijkse vervoer als ik hem morgen zou afdoppen en ik rijd er normaal mee en heb vant weekend een nieuwe dumpvalve en die zet ik er dan op zou hij dan in die dagen  de turbo of motor kapot kunnen lopen ?? Wandt vind zonde om voor een paar dagen de orginele dumpvalve en hele poespas er weer op te zetten en het is ook nog niet eens de makelijkste klus

Martijn_B

....ja, dat risico loop je wel.
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software