uitvallen dashboard en stotteren motor

Gestart door SjamaaN, 05-11-2013 23:11:29

Vorige topic - Volgende topic

SjamaaN

Massa kabels zijn allemaal goed, gelijk na gelopen toen ik met de dynamo bezig was.

De contactring, als van het elektrische deel van het contactslot?
SjamaaN

Jack v

Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

SjamaaN

Hmm, ik heb deze een keer uit voorzorg vervangen voor een nieuwe. Later bleek dat het dat niet was, ik kan de oude terug schroeven en kijken wat er gebeurd. Ik ga het wel proberen, ik weet het anders ook niet meer.
SjamaaN

Jack v

Onder de bestuurderschopbord zie je linksboven een gele of witte en een rode grote stekker zitten.
Wellicht dat de rode uit zn vergrendeling is en niet goed vast zit.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

SjamaaN

Ik ga vanavond nog even speuren, ook onder het dash. Het lijkt namelijk erger te worden. Ik hoop wat te vinden.
SjamaaN

SjamaaN

Vanalles geprobeerd gisteravond en weinig suc6. Elektrisch deel contactslot gewisseld, stekkers onder het dash nagelopen, bedrading rond de stuurkolom. Maar niks gevonden.
Even gezocht of ik nog wat tellerunits had liggen en er 2 gevonden (werking onbekend), dus besloten die maar te wisselen. En je raad het niet, maar wat er werkt van de unit blijft ook werken. Alleen de snelheidsmeter+km teller werken niet, maar er staat me nog vaag bij dat dat ook het probleem was bij deze. Ik laat het vandaag even zo zitten (met een half open dashboard) en ga afwachten of het werkend blijft, dan opzoek naar een andere unit.

Maar dan ben ik toch benieuwd wat de tellerunit allemaal terugkoppeld naar het motormanagement, waardoor deze vreemde storing er is... Overigens gaat nog wel vrij snel het ABS+tracs lampje branden en omdat dit waarschijnlijk niet de juiste unit is, doen niet alle functies v/d BC het.
SjamaaN

SjamaaN

nieuwe ontwikkeling. Nog geen uitvallen of rare stotters, af en toe na stilstaan bij wegrijden een lichte stotter. Maar... vanavond ineens tijdens het rijden een heel raar knipperen van de alarmlichten, iig de knipperlichtjes op het dash. Niet aan of uit, maar een lichte hapering. Misschien het relais van het alarm/startonderbreking???????
SjamaaN

razorx

Citaat van: SjamaaN op 13-11-2013 08:16:28
..
Maar dan ben ik toch benieuwd wat de tellerunit allemaal terugkoppeld naar het motormanagement, ..
Niets. ;)

Vulk

Citaat van: razorx op 13-11-2013 22:20:44
Citaat van: SjamaaN op 13-11-2013 08:16:28
..
Maar dan ben ik toch benieuwd wat de tellerunit allemaal terugkoppeld naar het motormanagement, ..
Niets. ;)

Zeker van? Een paar jaar terug had ik een defecte tellerunit (na inbouw defecte BC), daarna werd er geen turbodruk meer opgebouwd.
Thuur heeft toen de tellerunit gefixt en de turbodruk was terug!

Ries van de Zilverschuit

Dat betreft het snelheidssignaal toch? Heb in Vadis wel eens een schema gezien, hoe dat precies verloopt. Zonder dit signaal kiest de ecu een lagere turbodruk, had ik begrepen.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue