147 GTA vs V70R

Gestart door V70R, 24-11-2004 14:22:21

Vorige topic - Volgende topic

TTT242

Meten is weten ;)(beroepsmisvorming)
V70 Classic 2.5T LPT LPI  >>> V70N T5 Lpi Black Sapphire

Reitse

Meten is weten maar dan moet je wel goed meten (ook beroepsmisvorming ;))

Zippo

Zet 'm d'r moar noast! ;D

Zippo

BartT5R

Zoals met alles,
ik heb een 156 gehad voor de Volvo, je kan daar dus geen kl*te in kwijt, en die 147 is nog kleiner, maw, de 147 zal sneller zijn dan de mijne, omdat daar 1 gast een een basebalcap inzit, en bij mij, ik, vrouw, 2 kids, tweelingbuggie, verzorgingstassen, warmhoudkannen, en waarschijnlijk een zakje van het een of ander interieurcenter.

Dus het gewicht van de mijne gaat wel wat vlotter omhoog.

Maar een feit blijft dat de Alfa's te kampen hebben met een veel te lange oversteek vooraan, een te veel bekrachtigd stuur en remmen en verschrikkelijk onderstuur hebben, ook de GTA.
Ex 855 T-5R, ET chip, Ferrita 3"DP, K&N, Powerflex, Reverse IC, Mstation 80GB, Veerpootbrug.

jaap

Wat een drukte om een Alfa :P
Rijden in een V70R is zo mooi !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

paul-r

Citaat van: jaap op 26-11-2004 10:23:54

Mee eens! En bedenk ook eens: als het regent wordt het al helemaal niks met zo'n Alfa. Als je ziet met welke snelheid de ruitenwissers iedere keer over het glas worden gelanceerd: dat trekt al de helft van het vermogen weg! Wat een zenuwachtig apparaat.

Paul

thuur

Citaat van: paul-r op 26-11-2004 11:14:58
Citaat van: jaap op 26-11-2004 10:23:54

Mee eens! En bedenk ook eens: als het regent wordt het al helemaal niks met zo'n Alfa. Als je ziet met welke snelheid de ruitenwissers iedere keer over het glas worden gelanceerd: dat trekt al de helft van het vermogen weg! Wat een zenuwachtig apparaat.

Paul

Ik heb anders nog nooit een auto gereden met fatsoenlijke ruitenwissers  >:(

Die van m'n vorige 855 kwamen niet eens aan de hoek van de ruit en gingen niet op 'puls' (even hendel aanraken voor 1 wis), bleven ze halverwege ergens steken. Die van de Alfa (heb ook een 156 gehad) waren gewoon puin, bewegen/wapperen vanaf 140 km/u en kwamen erg 'moeilijk' terug bij hogere snelheden. Die van m'n huidige 855 zijn slechts 'redelijk'..

Voor de rest kan ik me goed vinden in het verhaal van BartT5R ;D
Alleen het overstuur viel wel mee met P zero's hoor. Het sturen vond ik wl fijn (je kunt je naam schrijven in de sneeuw ;)), maar da's een kwestie van smaak denk ik.

Hebben we trouwens al een 147GTA volunteer?

Gr 8)

Yackall

Citaat van: thuur op 26-11-2004 13:30:11

Ik heb anders nog nooit een auto gereden met fatsoenlijke ruitenwissers  >:(

Oh?  Ik wel. Lancia Kappa. Maakt niet uit hoe hard of zacht het regent, altijd de goeie interval-stand en altijd goed zicht. Dat is het enige wat ik in de T-5R mis. En dat heeft niets te maken met zijn leeftijd, want de Kappa die ik nu heb is een '98-er, maar heb ook een '95-er gehad en die was exact hetzelfde (op het blok na).

Dus wat hebben we geleerd na 67 opmerkingen over GTA vs. V70R? Dat de ruitenwissers van een Kappa beter zijn.  ;D ;D

Sem

Hey JCViggen.. leuk filmpje! rap hoor!
Wat ziet mijn oog daar rechts in het beeld? Een oranje lampje? ;) LOL

Sem

Edwin

Leuk zo'n 147 GTA-tje voor de ferrari wannabee's misschien maar het blijft een klein ding met een k#t als gril vind ik. (ladies: no offence  ;) ).

Om over de veiligheid (vind ik belangrijker dan "looks") maar te zwijgen, quote:

Impact Protection

Driver Front Impact Passenger Front Impact Driver Side Impact

Frontal Impact The driver's head moved past the airbag and struck the fascia, increasing his chances of severe injury. There was also criticism because the steering wheel pushed rearwards and to the right. Hard areas under the fascia put the driver's knees and upper legs in jeopardy. Finally, the centre rear seat was equipped with a static, lap-only belt. This gives less protection than a three-point belt.

Meer weten en zien? Klik hier .

gr. Edwin.  8)

b0nkolok

Laten we het daar maar op houden: VEILIGHEID!
Veilig rijden (ook als je -te- hard gaat) in een veilige Volvo.
Kijk naar Marc .... z'n Volvo een wrak hij beslist niet, daar gaat het in wezen toch om?

PS: Waarom geeft 50% van de automobilisten geen richting meer aan als ze gaan afslaan?
Jan, meer dan 35 jaar Volvo gek

Rijns_t5r

8)ennuh mocht het echt niet lukken om de alfa te verslaan,heb ik nog een motorblokje staan v16 vier turboos en 2400pk op de krukas oja en het is een diesel ;Dcatpower 8)
WAAROM MAKKELIJK DOEN ALS MOEILIJK MOOIER IS

thuur

Citaat van: Rijns_t5r op 04-12-2004 18:39:43
8)ennuh mocht het echt niet lukken om de alfa te verslaan,heb ik nog een motorblokje staan v16 vier turboos en 2400pk op de krukas oja en het is een diesel ;Dcatpower 8)

Koppel??

Gr 8)

Rijns_t5r

8)poeh,koppel,uhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh
erggggggggggggggggggggg veel ;D
zal kijken of ik er een fotootje van kan maken deze week. ;)
WAAROM MAKKELIJK DOEN ALS MOEILIJK MOOIER IS

Otto

Dit item ligt al even op zijn gat maar voor de liefhebbers,......

In oktober is er weer de "Akademische" op Hockenheim. Ben daar nu twee keer geweest (sorry met alfa's) en er rijden heel wat gta's rond. Dus als je het op wil nemen tegen een italiaans raspaardje moet je je maar eens inschrijven!

Kijk voor foto's van de Akademische maar eens op onze site www.alfamici.com.

Groet, Otto
Es geht darum die speed um die curve zu bringen!
( www.alfamici.com )