dashboard verlichting valt uit! OPGELOST

Gestart door dinky, 07-11-2013 18:10:12

Vorige topic - Volgende topic

dinky

hallo,

nu heb ik sinds gisteren het probleem dat ik geen dashboard verlichting heb, gisteren ochtend deed hij niks ging ik weg bij mijn werk deed het wel weer voor even. dus meteen gekeken naar zekering enz maar niks kunnen vinden weer even geprobeerd hij doet het. vanochtend start de auto lampen aan niks aan de hand, rij ik van de oprit af en dashboard valt uit.
waar maar ik naar kijken op dit probleem te kunnen oplossen. het helpt niks als ik aan de dimmer zit of schakelaar van de lichten. doe ik de auto uit tijdje later probeer je weer  doet het dashboard het weer wat kan dit zijn??!!

met vriendelijke groet
Anné melissant

grijzev70tdi

Blijven je koplampen het wel gewoon doen?
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Wout309t

2011 V70 2.0T R-Design MT

Boeijke

Waarschijnlijk dimmer of contactslot.
Gok op de 1e

dinky

mijn koplampen blijven het wel doen. dus ik zou naar de dimmer kunnen  kijken het dit het veroorzaakt.
of het contactslot? wat precies?

met vriendelijke groet
Anné melissant

grijzev70tdi

Ik zou er een andere dimmer inzetten, dan zou het goed moeten zijn
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Broabander

Zodra hij uitvalt en je zet je knipperlicht aan, gaat je knipperlampje wel branden?

Zo ja, dimmer, zo nee, contactslot.
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

dinky

knipperlichten en alles doet het, heb net even de dimmer er uit gehaald, hier wou ik even naar kijken/ schoonmaken.

Groet
Anné melissant

dinky

zal morgen even naar de sloop miss dat ze daar een goede gebruikte hebben(dimmer),
ik laat dit nog even weten.

Groet
Anné melissant

Broabander

En als je eens een beetje aan je sleutel 'wrikt' zodra de verlichting uit valt?
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

dinky

heb net even wat dingen geprobeerd maar snap er niks van, sleutel wrikken,schakelaars proberen, stekkers bijlangs. en dan draai het de sleutel in eens weer om aan dan springt het weer aan voor 1 sec. maar er moet dan wel wat tijd tussen zitten anders gebeurt er niets. als ik straks weer even kijk springt het weer aan. toch contact slot, of dan schakelaar voor de lampen?

Groet
Anné melissant

jeroen74

gaat het linker groene lampje branden op de lichtschakelaar? of gaat deze ook uit als de rest uitvalt? Wat valt precies uit? Alleen van het instrumentenpaneel of ook de verlichting van de schakelaars?

Probeer eens zekering #35.

dinky

het groende lampje van de licht schakelaar blijft branden, dashboard verlichting valt uit plus die van de kachel.
zet je een schakelaar aan hiervan gaat het lampje wel branden. zekering (35) heb ik naar gekeken andere dimmer geprobeerd, heb ook al een andere lichtschakelaar geprobeerd maar dit maakt niks uit. er blijft 1 lampje branden dat is die van de kachel recc/aut.

Groet
Anné

jeroen74

De rec/aut lampje van de ECC gaan ook via een compleet ander circuit ;)

Er zijn twee groene lampjes op de lichtschakelaar, de linker gaat aan vanaf parkeerlicht, de andere met dimlicht aan.

Heb je de zekering al vervangen? Of alleen gekeken of ie kapot was? Kan nl. een slecht contact in de zekering zelf zijn...

Je zou eens het schoppaneel aan de bestuurderkant kunnen verwijderen, daar vind je drie bijzonder grote, stevige multistekkers. De rechter bevat het draadje wat naar de dimmer gaat en wat uiteindelijk alle lampjes van prik voorziet.

Stekker 24/13:

en ach ;) voor de (halve) volledigheid het schema van de dashboard verlichting (MY1995):

dinky

ik zal morgen eens kijken onder het schoppaneel, en hopelijk er daar wat aan de hand met de stekker verbindingen. ik zal het laten weten wat er uit komt.
nog bedankt voor het schema.

Groet
Anné