T-5R stoelovertrekken

Gestart door vincen tdi, 07-11-2013 22:15:36

Vorige topic - Volgende topic

vincen tdi

Vroeg me af of er hier op het forum gebruikers zijn die stoelovertrekken hebben besteld bij elwood industries http://elwoodindustries.com/id2.html:eusa_dance:
Heb ze zojuist een mailtje gestuurd met de vraag of ze nog T-5R overtrekken maken, en ben wel benieuwd of de pasvorm en kwaliteit overeenkomt met origineel . :eusa_pray:
De wereld is rond dus als je lang genoeg onderweg bent kom je elkaar altijd weer tegen :D

850 T5 Freak

Hmm, op de site staan enkel de R uitvoering.... Vindt het leer er nietzo geweldig uitzien van het zwarte. Misschien verbeeld ik het me..... Maar maybe wel interressant!
Volvo 850 T5-R - Volvo XC90 V8 AWD - Yamaha YZF R6 Replica

vincen tdi

Wat ik van de site begrijp zijn de wangen van vinyl en de zittingen van leer ( net als origineel ? ), vandaar dat het er wat anders uitziet denk ik.
De wereld is rond dus als je lang genoeg onderweg bent kom je elkaar altijd weer tegen :D

vincen tdi

Kreeg net bericht dat ze in elk geval nog steeds gemaakt worden en nu even afwachten wat de prijzen incl. verzenden gaan worden. :eusa_dance:

ThuurC

Let er even op dat het geen alcantara is, maar een of andere stof die er 'aardig op lijkt', maar zeker niet hetzelfde uitziet en voelt! Het is weliswaar -zoals zij ook beweren- duurzamer, maar ik vond het niks. Een tijd geleden naar gekeken, maar uiteindelijk besloten dat ik beter opgeknapt leer en goed gewassen en geschoren alcantara kan hebben  ;)

vincen tdi

Citaat van: ThuurC op 08-11-2013 13:24:00
Let er even op dat het geen alcantara is, maar een of andere stof die er 'aardig op lijkt', maar zeker niet hetzelfde uitziet en voelt! het is weliswaar -zoals zij ook beweren- duurzamer, maar ik vond het niks. Een tijd geleden naar gekeken, maar uiteindelijk besloten dat ik beter opgeknapt leer en goed gewassen en geschoren alcantara kan hebben  ;)
Ok dat is wel iets om over na te denken. Probleem is alleen dat de wang bij mij al door is dus met scheren en opknappen alleen ben ik er nog niet.

Andere suggesties zijn altijd welkom

ThuurC

Citaat van: vincen tdi op 08-11-2013 14:50:27
Citaat van: ThuurC op 08-11-2013 13:24:00
Let er even op dat het geen alcantara is, maar een of andere stof die er 'aardig op lijkt', maar zeker niet hetzelfde uitziet en voelt! het is weliswaar -zoals zij ook beweren- duurzamer, maar ik vond het niks. Een tijd geleden naar gekeken, maar uiteindelijk besloten dat ik beter opgeknapt leer en goed gewassen en geschoren alcantara kan hebben  ;)
Ok dat is wel iets om over na te denken. Probleem is alleen dat de wang bij mij al door is dus met scheren en opknappen alleen ben ik er nog niet.

Andere suggesties zijn altijd welkom
Alcantara is duur, maar wellicht kun je er nieuwe wangen in laten zetten? Kun je meteen het leer opknappen.

vincen tdi

En dan nu de grote hamvraag

Is bekend welke kleurcode en leverancier er origineel in de T-5R zit ???   :evil:  ;D

ThuurC

Citaat van: vincen tdi op 08-11-2013 15:30:00
En dan nu de grote hamvraag

Is bekend welke kleurcode en leverancier er origineel in de T-5R zit ???   :evil:  ;D

Leverancier is 'Alcantara', dat is althans de merknaam ;D (www.alcantara.com)
Ik denk dat een (auto)stoffeerder daar wel aan kan komen.

hertogjan6

Ergens heb ik volgensmij wel een site die daar speciaal op gericht is (850)
Zal ff kijken of ik die site nog kan vinden  :eusa_pray:
~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

hertogjan6

~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

Martijn_B

Piet heeft ze. Keuze voor alcantara vervanger zit hem in slijtage.
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

Piet

Ik heb ze er nu zo'n jaar of 3 2 in zitten (overtrekken van beide voorstoelen), bevalt prima.
Ik heb de beige kleur.
Blijven ook mooi. Ik vind het leer mooier dan origineel (soepeler).
Het is inderdaad geen alcathara, maar blijkt erg slijtvast te zijn. Op de achterbank heb ik nog alcanthara. Ik vind het verschil niet echt schokkend. Alcanthara voelt wel iets "voller" aan, maar ziet er wel zo'n beetje zelfde uit.
Pasvorm van de hoezen is prima.
Leer vinyl verdeling is exact zelfde als origineel.

En... Ze gaan voor een fractie van de prijs van origineel bij de dealer, voor zover uberhaupt nog verkrijgbaar.

vincen tdi

En de prijs is bekend  ;)

Ze hanteren dezelfde prijzen als voor de gewone hoezen dus $ 195 voor de zitting en $ 255 voor de rugleuning.
verzendkosten kwam voor 1 onderdeel op $ 82

Piet

Wat zijn "de gewone hoezen"?