I would rather push my Volvo than buy a Prius!!

Gestart door Lampje, 08-11-2013 08:18:25

Vorige topic - Volgende topic

Vulk

Citaat van: )()()sT op 09-11-2013 07:58:27
Ja dat zal allemaal best, maar uiteindelijk is het klaar en over voor de 850.
Ik zou zelf niet weten wat voor auto ik over 15 jaar rijd, maar daar ben ik ook helemaal niet bezig eigenlijk :)

Ik had het over de wegligging eigenlijk. Je kan een nagelnieuw onderstel van een Prius niet vergelijken met het onderstel van een 850 van 18 jaar oud en 300.000km achter de kiezen.

rogerV701998

Spaarde de Volv wat uit. Je ziet immers maar: als een of andere joker je auto in puin rijdt kun je fluiten naar een fatsoenlijke vergoeding ;)

Dat is relatief eenvoudig te regelen.

widebody

Ja dat zal allemaal best, maar uiteindelijk is het klaar en over voor de 850.
Ik zou zelf niet weten wat voor auto ik over 15 jaar rijd, maar daar ben ik ook helemaal niet bezig eigenlijk :)

Ik vind het een vermakelijk stukje, maar snap eerlijk gezegd niet waarom je zo'n auto gaat rijden als je er zo'n hekel aan hebt ???
Of de leaserijder die van de baas zo'n auto mag rijden. Heel stoer lullen dat ze het maar een schijthok vinden, maar zijn ze ook zo stoer om toe te geven dat ze het alleen maar doen vanwege de fiscale voordelen? Ik zou maar wat blij zijn als ik de mogelijkheid had om van de baas een (al dan niet eco)bak te rijden. Spaarde de Volv wat uit. Je ziet immers maar: als een of andere joker je auto in puin rijdt kun je fluiten naar een fatsoenlijke vergoeding ;)
Zoals hiervoor ook al geschreven is, de meeste eco-hokken worden puur en alleen geleast omdat de bijtelling laag is. Want zo eco zijn ze helemaal niet. Alleen de produktie van zo'n hok is al belastender voor het milieu dan dat wij met onze ouwe bakken lang door blijven rijden. En na zoveel jaar is de accu op en zal deze gerecycled moeten worden. Duur en belastend voor het milieu. De meeste leasers gaan zien alleen dat lage bijtellingspercentage en denken met de beurs. De ene geitewollensok die het uit overtuiging doet kan je op 1 hand tellen. En zoals die dingen bereden worden halen de meeste niet de beloofde cijfers qua zuinigheid en zijn bijna net zo belastend voor het milieu als mijn ouwe 6cylinder voorkamerdiesel zonder kat of filter! Maar ondertussen wel via de officiele EU wetgeving een groen label scoren volgens de testen, die totaal niet representatief zijn. De acceleratietest die zij gebruiken kan en mag je in het dagelijks verkeer niet nabootsen. Je bent dan een gevaar en een obstakel op de weg.

Ik rijd plm 180.000km per jaar en heb de wildgroei van die dingen gezien. Elk zichzelf respecterent merk heeft zo'n eco-gebakkie, vaak alleen om de "snelle" modellen te kunnen verkopen omdat ze dan als "producent" een balans in hun aanbod hebben. Enerzijds een groen label en aan de andere kant een zuipschuit eerste klas(lees landcruiserV8 of de LF-A).

EN mijn ervaring is dat veel eco-leasers veel regels in het verkeer aan hun laars lappen vwb max.snelheid, in-en uitvoegen(net voor vrachtverkeer langs of invoegen terwijl er eigenlijk geen ruimte is(file) en dan onnodig op de remstaan zodat je er bijna opzit. En dan hun geweten sussen met de wetenschap, ik ben groen bezig.

Als mensen idd en groene auto willen rijden ben je denk ik beter af met een Volt of Ampera oid. Weliswaar ook niet helemaal groen, maar een stuk groener dan de zgn Hybride's.

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen, goedemorgen! ;D

The Volvoboy

Nah als je met een Volt/Ampera doortrapt draait er gewoon een onzuinige 1800 benzinemotor gekoppeld aan een CVT, rij je ook niet zuiniger dan 1 op 12...
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

BBS

Eerlijk gezegd gaat dat groene rijden helemaal nergens meer over. Ze zijn even vervuilend als elk ander vervoersmiddel. De ene Groenlinkse geitenwollensok daar gelaten. Feit is dat ze over 's lands heer en wegen sukkelen en net zo hard in de file staan.
Ik zeg fiscale bijtelling minder oké maar dan wel een "groene" heffing opleggen. Want zo verrekte groen zijn die gebakjes allemaal niet >:(
Volvoloos....

Boeijke

Citaat van: BBS op 09-11-2013 08:48:39
Eerlijk gezegd gaat dat groene rijden helemaal nergens meer over. Ze zijn even vervuilend als elk ander vervoersmiddel. De ene Groenlinkse geitenwollensok daar gelaten. Feit is dat ze over 's lands heer en wegen sukkelen en net zo hard in de file staan.
Ik zeg fiscale bijtelling minder oké maar dan wel een "groene" heffing opleggen. Want zo verrekte groen zijn die gebakjes allemaal niet >:(

Klopt.
Ze zijn er ook in andere kleuren  :eusa_shifty:

:evil:

BBS

Citaat van: Boeijke op 09-11-2013 08:53:10
Citaat van: BBS op 09-11-2013 08:48:39

Klopt.
Ze zijn er ook in andere kleuren  :eusa_shifty:

:evil:
;D ;D
Volvoloos....

Robert70

Citaat van: RJvT1961 op 08-11-2013 23:38:46
De uittocht van Roffels neemt toe, las ik. Ja helaas, ik rij nu 6 jaar in m'n T5 met 300k op teller.Zo lang als het rijdt is het in 1 woord genieten, maar ook ik merk dat de tand des tijds toeslaat. Er is elke keer wat kapot. Tot nu toe iedere keer verholpen, maar soms denk ik ook, moet ik niet naar een Citroën C3 of whatever. Of zal ik overstappen naar een V70 of een S80 die wat nieuwer is.

... Recent een stukkie in de s80 t6 van schoonvader gereden; dat wil best vooruit zeg.

V70geRwin

De v60 plugin ook, ook als je hem nooit in plugt wel het voordeel en een dikke d5 onder de kap.
De overheid van zijn beste kant.

widebody

Citaat van: spekkie99 op 09-11-2013 09:45:58
De v60 plugin ook, ook als je hem nooit in plugt wel het voordeel en een dikke d5 onder de kap.
De overheid van zijn beste kant.
Aangezien de overheid het beste voorbeeld is van liegen en bedriegen zijn de nederlanders dus eigenlijk meesters in het copiëren. Zoals de japaners vroeger. :eusa_whistle:

rwerf

er is niets mooier dan groen rijden

zeker in een v70xc dop

Lampje

Citaat van: Ludo op 08-11-2013 23:17:57
Citaat van: 850T5 op 08-11-2013 23:15:03
On topic:

Mmmm, m'n Volvo duwen als tie kapot is  :eusa_sick:

Ik begrijp dat je hem dan beter achter een Prius kan hangen.

Tsja, dat is dus een ander probleem; die Prius mag niets trekken. Alleen een fietsendragerhaak.

Mijn Roffel trok alles. Maar ja, toch voor die Prius gekozen en nagedacht met mijn portemonnee, niet met mijn hart!

Thijs850

Mijn 4 cilinder V40, t3 klinkt toch voor geen meter Naaimachine. Maar ja het T3 logo doet vermoeden dat hij rap is? Het staat eigenlijk gewoon voor 20% afdragen aan de overheid en daar kan ik makkelijk een 850 voor rijden.
T.z.t misschien in me blog wel eens foto's en verschillen benoemen? 2013- V40 T3 vs 1993- 850 2.5 20V?
Gereden 440 '91, 440 '95, 460 '96, 850 GLE ,93, V40 2013 T3 Summum 103K.
Huidig '93, 850 GLT met 203.502km gekocht huidige stand 320.700

Herminator

Ik kwam uit een v70. Ben daarna in een lease prius gaan rijden. Deze heb ik ovegenomen van een collega. Enige volvo keuze was een c30 maar die was me veel te klein.
Daardoor heb ik maar 2 en geen 3 jaar die prius gereden met 14%. Door dit gedaan te hebben en goede timing rij ik nu in een v40 d2 r-deisgn. Ook lease.

Toch volvo en 14%. Ja het is een stuk kleiner dan mijn v70. Maar groot genoeg. En zeker een stuk groter dan een c30.
Keuze tussen prius op 0% of toch 14% in een volvo is voor mij geen moeilijke keuze.

V60 wordt voor mij te duur.
Bij veel wind word ik in ieder geval niet meer van de weg geblazen. En met veel regen en wind is er met die v40 niks aan de hand. Ligt prima op de weg.

Beslagen voorruit geen last. Dan zet ik gewoon de voorruit verwarming aan  :P

Lampje

Het echte gewicht van de Prius Plug is 1.800 kg, kentekengewicht 1.000 kg. Da's toch Hans Kazan, mooi weggetoverd, niet? De rechtuit stabiliteit is eigenaardig. Dat gewicht is niet weg te moffelen met technologie.

Overigens is de remmerij puik in orde. Dat ding remt krankzinnig snel af, ondanks die kleine schijfkes!

Zou denken dat een veerpootbrug in een auto die zo zwabbert, prima zou helpen. Ja, drempeltjes op snelwegbruggen smeert hij zacht als boter glad. Maar als er wat tramrails liggen in een ruimte bocht met 50 km/u dan degradeert hij toch snel hoor. Dan is de 850 met veerpootbrug heer en meester!