r onderdelen op standaard awd

Gestart door prefect, 08-11-2013 13:09:05

Vorige topic - Volgende topic

prefect

Ik heb een classic awd (lage druk turbo, 193 pk, bj 2000) waarvan de oliedruk te laag is (lampje brand onder de 1000 toeren) dus daar moet ik iets mee.
Ik heb ook een R classic van 2000 staan met schade. Kan ik de complete motor met bak en computers zo overzetten? Maw is de bekabeling e.d. identiek? Moet ik nog andere dingen overzetten?

Thanks.

The Volvoboy

Volgens mij kun je dat zo overzetten. Maar je moet dan wel echt alles overzetten. De R ECU met jouw ETM (gasklephuis) gaat in eerste instantie niet werken, want die zijn niet op elkaar ingeleerd. Dus echt alles overzetten.
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

mehn

Ik zou beginnen met de oliepomp  :eusa_shifty:

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Ries van de Zilverschuit

Ik denk dat-ie sowieso van dat scheurenblok af wil, na al die verhalen hier.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

UserID6342

Zou je niet eerst eens de oliedruk (laten) meten ?  Kan zomaar zijn dat alleen de oliedrukzender kapot is en verder helemaal niets mis mee is.....

prefect

Ik ben begonnen met het wisselen vd oliedruksensor, zonder het gehoopte resultaat...  :-\

Ik heb de auto 4mnd geleden gekocht. Gisteravond, bij het vervangen van de carterventilatie en het ETM  zag ik dat de oliedruksensor niet aangesloten was. Ik heb hem weer aangesloten en de vingers gekruisd gehouden, maar helaas.
Blijkbaar heeft de vorige eigenaar/monteur een oliedrukprobleem snel "opgelost"..
De auto rijdt dus al even met een te lage oliedruk..

UserID6342

Meet dan eerst de druk eens, of laat deze meten.  Oliepomp is goedkoper als een heel blok.....  Hoor je geen rare geluiden uit / van het blok komen ?

)()()sT

prefect

Ik heb 2 verschillende sensoren geprobeerd met hetzelfde resultaat. Dus het is helaas geen meetfoutje.Ik zou natuurlijk een andere pomp kunnen proberen. Is sneller dan een motorwissel. Kwestie van carterpan eraf halen en dan ben je bij de pomp? Het zou ook de overdrukklep op de pomp (?) kunnen zijn.
Ik vindt het blok wel wat rauwer klinken dan ik gewend ben van de voorgaande roffels, dus ik ga eigenlijk uit van de drijfstanglagers of krukaslagers...

Ries van de Zilverschuit

Citaat van: )()()sT op 08-11-2013 15:50:13
Blok heeft ie al... :D

Ik zou zelfs de moeite niet meer nemen om naar de pomp te kijken als ik al een R-blokje in huis had...

Afgezien dan van het werk natuurlijk. Alhoewel, het is natuurlijk wel awd.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

mehn

Citaat van: prefect op 08-11-2013 15:58:29
Kwestie van carterpan eraf halen en dan ben je bij de pomp?

Oliepomp zit op de krukas aan de distributiekant.
Als je de multiriempolie en het "distributietandwiel" van de krukas afhaalt zie je de oliepomp zitten (3 boutjes en een pakking tussen oliepomp en blok).

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

prefect

Ach, het blok staat nog in de R, dus ik kan het geheel incl subframe overzetten..

-D©©©L-

Citaat van: prefect op 08-11-2013 15:17:26
Ik ben begonnen met het wisselen vd oliedruksensor, zonder het gehoopte resultaat...  :-\

Ik heb de auto 4mnd geleden gekocht. Gisteravond, bij het vervangen van de carterventilatie en het ETM  zag ik dat de oliedruksensor niet aangesloten was. Ik heb hem weer aangesloten en de vingers gekruisd gehouden, maar helaas.
Blijkbaar heeft de vorige eigenaar/monteur een oliedrukprobleem snel "opgelost"..
De auto rijdt dus al even met een te lage oliedruk..

Ik zou eerst het carter er eens vanonderen halen en deze opnieuw plaatsen met nieuwe rubberringen op de aanzuigbuis etc. Goede kans dat ie daar lucht zuigt.

prefect

Ik zal het checken.

Thanx voor de input.
Ik laat nog wel weten wat het was.

GroKo

Nu dan nog steeds de vraag. Kan de T5 motor één op één worden gewisseld als hierbij uiteraard ook de ecu`s meegenomen worden?
Ik vind dit eigenlijk ook wel leuk om te weten.  Weet iemand of dit gaat?