snelheidssignaal draad

Gestart door blauweroffel, 11-11-2013 09:18:36

Vorige topic - Volgende topic

blauweroffel

Ik heb nu veel topics gelezen over het selheidssignaaldraad:
kan radio zachter en harder zetten bij verschillende snelheden. sluit je aan op de HU1205

Maar.......ik kan niet vinden welke draad dit is in de zwarte stekker in een classic (of S70)
Welke draad is dat? Ik heb wel de draad (en nr) voor de knoppenverlichting gevonden (nr 4)

http://www.tehnomagazin.com/Auto-radio-car-connector/VOLVO-Car-Radio-Wiring-Connector.htm

Maar welke is voor het snelheidssignaal?

BR

UserID25761

Het is een van de twee nc's in het spreakerblok

blauweroffel

Bedankt Nick.

Vanmorgen de draad idd gevonden: een zwart/gele draad in het kleine zwarte stekkerblok.
Had deze al verbonden met een klemmetje die je erover heen doet en dan een ijzeren klemmetje indrukt. (en dan mbv extra draadje naar de groen stekker op 4)
Dit klemmetje zou door de mantel van de draad heen gaan.....niet dus en daarom functioneerde het niet.

2 en 3 op groene stekker verbonden en knoppenverlichting werkt ook

BR

NinaPaul

scotch blocks, grote rommel! beter niet gebruiken.

(Kabelbreuk, storingsgevoelig)
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

blauweroffel

Citaat van: NinaPaul op 11-11-2013 12:10:31
scotch blocks, grote rommel! beter niet gebruiken.

(Kabelbreuk, storingsgevoelig)

Je bedoeld het bedrijf van de link bovenin de post?

BR

NinaPaul

nee dat
Citeereen klemmetje die je erover heen doet en dan een ijzeren klemmetje indrukt.
is een scotch block.

Als je dan toch huis tuin en keuken fabrikaat wil aanhouden, ga dan voor een lusterklem/kroonsteen.
Beter is natuurlijk gewoon solderen of een goede kabelschoen gebruiken.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

blauweroffel

Citaat van: NinaPaul op 11-11-2013 12:21:33
nee dat
Citeereen klemmetje die je erover heen doet en dan een ijzeren klemmetje indrukt.
is een scotch block.

Als je dan toch huis tuin en keuken fabrikaat wil aanhouden, ga dan voor een lusterklem/kroonsteen.
Beter is natuurlijk gewoon solderen of een goede kabelschoen gebruiken.

Aha,

Ik had alles keurig gesoldeerd en met ventielslangetje alles keurig afgedekt. Ik heb inderdaad een scotchblokje gebruikt, maar toen ik zag dat dat m niet werd heb ik een kroonsteentje gebruikt. Hoefde ik niet de hele draad boom weer uit de radio te trekken, maar kon ik gewoon in de auto blijven zitten. Zelf vind ik kroonsteentjes er ook niet uit zien, maar het maakte de eigenaar van de auto niet uit.

scotchblok,..... weer wat geleerd ;D

BR