Boutje over na dynamowissel

Gestart door Peultje, 06-11-2013 21:43:07

Vorige topic - Volgende topic

Peultje

Ik schaam me. Na de dynamowissel heb ik in mijn onderdelenbakje het boutje (M5) van de foto over en weet echt niet meer waar die zat. Als ik het me goed herinner heb ik toen ik de plastic beschermplaat onder de radiateur eraf haalde om de koelvloeistof af te kunnen tappen 3 boutjes losgehaald. De twee parkers waarmee die plaat links en rechts vastzit en een derde. Alleen ik kan nu echt niet meer vinden waar die zat. Er zit wel een boutgat in de plaat rechts onder de radiateur maar daar zit alleen maar lucht achter en niets om de bout in te draaien. Echt zeker weten dat ik er drie bouten uitgedraaid heb doe ik echter niet. Iemand een idee wat nu nog los zit en waar deze bout dus hoort? Ik heb al wel weer gereden en er rammelt niets en alles zit er nog aan. Vind het wel knullig.
Rode V70 R AWD 1999 B5234T8

NinaPaul

Boutje met afstandsbus, meestal gebruikt om plastic delen vast te zetten.
Distributie kappen en dergelijke.

Meer kan ik je helaas niet helpen.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

thuur

Diesel, benzine, 850, x70, ... ???

Gr :D

Marc O.

Volgens het onderschrift van zijn post (die jij waarschijnlijk niet-, maar ik wel zie) een V70 R AWD 1999 B5234T8. Rood, wel te verstaan :D ;)
...The Nile isn't just a river in Africa...

Peultje

Inderdaad, het betreft een V70 1999 R AWD 2.3 benzine en bovendien al zal dit weinig ter zake doen een rode!

thuur

In het geval van een rode:

Heb je dit niet per ongeluk uit de achterste distributiekap gedraaid? Dus het plastic gedeelte wat tegen het motorblok aan zit.

Gr :D

Peultje

Dank, zou inderdaad kunnen. Heb dat ding losgehad om wat meer ruimte te hebben. Kijk vanavond even.

Peultje

Net even gekeken. Het rechterdeel van de blauwe plastic kap boven het kleppendeksel zit enkel met twee torxen 40 vast en het verticale van de blauwe kap rond de distributie zit (ook volgens Haynes) met een lange centrale bout net onder het midden tussen de twee nokkenaspoulies vast en dat zat ie en zit ie bij die rode van mij nog steeds. Kortom, dit was het niet maar toch dank voor het meedenken.

thuur

UserID6342

Peultje

Had inmiddels ook al begrepen dat je die niet bedoelde maar na wat serieus denkwerk vroegen we ons af welke dan wel?  :eusa_doh:

Martijn_B

De grote kap die tegen de zijkant zit
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

svenerik

volgens mij zijn we er gisteren tegenaan gelopen:

grote plastic bak war de ecu in zit . het boutje houd de ecu bak tegen de spatbord  rand aan.

maar ik denk ,gezien de werkzaamheden dat je deze niet los hebt gehad?

succes sven

Peultje

Sven,

Geweldig bedankt. Dit was 'm. Om wat meer ruimte voor de multiriem te hebben, ik kreeg de torx om de spanner terug te duwen er nauwelijks in, had ik inderdaad de ECU bak eraf gehaald. Zit nu met het daarvoor bedoelde boutje (die van de foto) weer lekker vast.

Fijn toch dit forum.

Groeten :eusa_clap: :eusa_clap:

svenerik

nogmaals leuk om te helpen, en leuk om eens iets terug te kunnen doen...

sven