betaalbare navigatiesystemen

Gestart door paul-r, 26-11-2004 11:18:58

Vorige topic - Volgende topic

paul-r

Hoi allemaal,

Iemand een tip voor betaalbare navigatie apparatuur. De meeste dingen zijn schreewend duur. Graag tips en ervaringen. Ook hoe in te bouwen en/of aan te sluiten.

Dank, Paul

daytonawim

ik denk dat het goedkoopste en simpelste is om een PDA met tom tom te nemen, voordeel blijft niet in de auto achter, weinig tot niets in te bouwen, makkelijk in andere auto te gebruiken en redelijk betaalbaar vanaf zo 350 euro ( markplaats)

Ik vind het een belangrijk voordeel dat je een display met een landkaart heb t.o.v. een ding wat alleen links of rechts zegt :-(

thuur

Houd de kerstaanbiedingen in de gaten zou ik zeggen.

Er zijn ook systemen van "minder bekende merken" ;) die liggen bij het Kruidvat voor 350 euro nieuw. Of bij een belwinkel krijg je soms ook 1tje bij een abonnement.

Kijk goed naar wat je wilt. Stem/kaart/inbouwmogelijkheden/makkelijk te updaten/wat kosten updates etc.etc.

Andere uiterste is zelfbouw. Laptopje, GPS ontvanger (90 Euro) en software downloaden.

Gr 8)

Rad

Ik ben erg tevreden over mijn Palm Tungsten met Digimap.
Wanneer ik bij een van mijn maten in de auto zit dan neem ik hem gewoon mee, reuze handig bij een bikemarathon in het buitenland of een trip naar de Ardennen!
Moet wel zeggen dat ik nu zou kiezen voor een pocket pc vanwege TomTom, dat werkt toch wel super mooi.

nOOb

Zit de GPS antenne bij deze toestellen ingebouwd, of moet je die apart op het dashboard leggen ?

gr . Nico

Rad

Je moet hem apart aansluiten. Kan via een draadje of via bluetooth (draadloos) aangesloten worden. Bluetooth is alleen handig als je niet al te lange ritten maakt, anders heb je nog steeds een draadje nodig voor de voeding, zowel voor je pda als voor de GPS ontvanger ("GPS-muis").
Ook kan je een bluetooth setje buiten de auto gebruiken, kan ook handig zijn.

s©ub@

TomTom 3 icm met een bluetooth wireless GPS reciever op een IPAQ 1940, niet duur, werkt perfect...

aanbiedingen kom je al tegen vanaf E 399,- (ex)
ik heb zo'n hekel aan bumperklevers,
... laatst zat er wéér één voor me!

2.0keijzer

Heb net een Becker op Marktplaats gekocht; perfect ding, zeker als je er een wisselaar bij hebt. Aansluiten gewoon aan je ISOpluggen en een extra speedpulskabel aftappen en aansluiten. GPS antennekabel is makkelijk weg te werken in de 850.
Ik heb 450.- betaald voor de Becker, de wisselaar, 4 JBL speakers een Infinity subwoofer, een enorme JBL eindbak en een Signat eindbak. Alles in nieuwstaat.

Rad

Dan heb je een mega-deal gemaakt!

2.0keijzer

Citaat van: Rad op 01-12-2004 20:06:32
Dan heb je een mega-deal gemaakt!
...en inmiddels via marktplaats de 4 speakers en de JBL eindbak voor 200.- doorverkocht ;D