Wet van Murphy!!??

Gestart door baboon, 19-11-2013 09:09:04

Vorige topic - Volgende topic

Martijn84

Kachel helemaal open zetten en aanjager op 4. kijken of hij dan zakt in temperatuur??
Dan blaast hij warme lucht het interieur in van de motor.

baboon

Citaat van: Martijn84 op 21-11-2013 14:34:37
Kachel helemaal open zetten en aanjager op 4. kijken of hij dan zakt in temperatuur??
Dan blaast hij warme lucht het interieur in van de motor.

blijft op hetzelfde nivo...

Piet

er zijn thermostaten van verschillende temperatuur iets van 80 en 90 gr daaromtrent. Bij die van 90 gr komt de naald dus wat hoger

baboon

Citaat van: Piet op 21-11-2013 14:53:31
er zijn thermostaten van verschillende temperatuur iets van 80 en 90 gr daaromtrent. Bij die van 90 gr komt de naald dus wat hoger

Verklaart inderdaad mijn ietwat hogere stand... had met 87 en 90 graden te maken meende ik zo uit mijn ietwat kalend bolletje!!

mehn

Citaat van: baboon op 21-11-2013 12:30:39
Dit is de temp die hij elke dag aangeeft...lijkt me niets mis mee toch?

http://i41.tinypic.com/2gw51s3.jpg

Nee hoor, die van mij geeft als sinds 2005 hetzelfde aan als de jouwe ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

)()()sT

Citaat van: Piet op 21-11-2013 14:53:31

Nou, ik heb eentje van 90 erin en hij staat gewoon laag ???
Daarnaast: de meter zou horizontaal "moeten" staan in een vrij brede range; immers met caravan op de Peage bij 30 graden bergop geeft de meter ook geen krimp.
Dan lijkt me dat dat verschil in thermostaten (87 of 90) niet zichtbaar is.

Piet

Die van mij is nu 90 Gr. en staat hetzelfde als op de foto. Voorheen had ik een koelere en daarbij stond de wijzer strak op 3 uur.
Alhoewel.... Als ik nog eens naar de foto kijk staat deze wel hoger nog dan bij mij  :eusa_think:

thuur

87, 90 en tegenwoordig 92.

Gr 8)

razorx

Het enige juiste antwoord. ;) eh qua off. Thermostaat waarden

baboon

Lijkt me duidelojk...vervangen dus. Daarna geef ik wederm de stand door. Hoe verklaren jullie de roestbruine kleur van het KVS?

henry classic v70

Die kleur kan erop duiden dat er al eens Bar's Leaks in is gekieperd.
Wordt vaak gebruikt wanneer er lekkage is in het koelssysteem en dat spul vind je kachelradiator niet zo fijn :eusa_eh:
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

baboon

Citaat van: henry classic v70 op 22-11-2013 13:06:35
Wordt vaak gebruikt wanneer er lekkage is in het koelssysteem en dat spul vind je kachelradiator niet zo fijn :eusa_eh:

dat gaat een hoop verklaren.... geen idee of het door de vorige gebruikt is maar gezien de opmerking van jou moet het haast wel. Volgende week nieuwe radiator, waterpomp en misschien kachelradiator halen dus....

volvobug

Citaat van: baboon op 22-11-2013 15:54:02
Citaat van: henry classic v70 op 22-11-2013 13:06:35

dat gaat een hoop verklaren.... geen idee of het door de vorige gebruikt is maar gezien de opmerking van jou moet het haast wel. Volgende week nieuwe radiator, waterpomp en misschien kachelradiator halen dus....
Misschien kachelradiateur? Denk dat deze wel dicht zit, en je had toch ook al geconstateerd dat die lekt?
OM de waterpomp te vervangen moet je distributie eraf. Is die ook aan vervanging toe? Dan is het handig om dat meteen mee te nemen (incl spanrollen, spanner). Maar waarom zou je de waterpomp willen vervangen?
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

baboon

Stom! Stom! Ik bedoel de thermostaat..... :eusa_wall: Voor mij als ICT-er is het verstandiger om de niet al te moeilijke klussen te doen.... Waterpomp em dergelijke laat ik aan de kenners over..(moet er inderdaad wel aan denken een dezer dagen)

baboon

Kan iemand mij helpen aan een "how to" om de radiator te vervangen? Ik heb wel een link gezien maar deze werkte niet meer! Ben een absolute leek qua auto werk dus een beetje hulp zou dankbaar zijn...THX!