lekke interieur radiator

Gestart door tomleusink850, 19-11-2013 11:50:29

Vorige topic - Volgende topic

tomleusink850

Mijn v70 heeft een lekke interieur radiator ik heb al een nieuwe radiator is deze het zelfde als in de 850?

heb ik alleen de radiator en o-ringen nodig of nog meer onderdelen?
Ik had al gelezen dat het zeer goed te doen is.

UserID6342

Is hetzelfde als de 850, idd alleen kachelradiateur en de O-ringen nodig en KVS om bij te vullen / te ontluchten en een stel oude lappen om de KVS op te vangen die nog in de oude radiateur zit..

T5-4life

Stukje stucloper met een teiltje werkt ook goed om kvs op te vangen.
C70 T5 coupe LPI 1998 413 dkm
C70 T5 cabrio 2000 236 dkm
S80 D5 2005 325 dkm

UserID6342

4 kante lage opvangbak en een zelf gemaaktje gootje in een V-vorm ook en knoei je niets, maar kan me voorstellen dat niet iedereen dat heeft liggen.

volvobug

Gootje kan je makkelijk maken van zo'n doorzichtig plastic insteekhoesje.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

tomleusink850

Dank je wel bij de volvo garage reageerde een beetje raar en dat er ik stangtjes bij moest hebben en ze wensten me heel veel succes ja ze zullen wel gedacht hebben daar gaat weer € 900,-

Bedankt voor de info  heren. Heeft er ook iemand foto's van gemaakt. zodat ik ongeveer kan zien waar het zit.

volvobug

FF op youtube zoeken:

http://www.youtube.com/watch?v=cD7L9hzHtNo

Alhoewel video beschrijft dat eruithalen via de passagierskant gaat, heb ik destijds alles langs de bestuurderskant gedaan. Handschoenkastje etc kun je dus laten zitten.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Jean-Paul

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,64644.0.html

vervangen is makkelijk zelf te doen, onderdeel zit rond de 80 euro. Ik heb hem bij aircotechniek.nl in Groningen gehaald

tomleusink850

Dank je voor de link naar you tube ik had al gezocht maar kon het niet vinden. probeer  er van het weekend aan te beginnen.

Volvo850Luxury

Citaat van: tomleusink850 op 19-11-2013 21:22:19
Dank je wel bij de volvo garage reageerde een beetje raar en dat er ik stangtjes bij moest hebben en ze wensten me heel veel succes ja ze zullen wel gedacht hebben daar gaat weer € 900,-

Bedankt voor de info  heren. Heeft er ook iemand foto's van gemaakt. zodat ik ongeveer kan zien waar het zit.

Koste dat 900 euro bij jou dealer?
Wat een oplichters, het is net 2 uurtjes werk maximaal. voor iemand die het nog nooit gedaan heeft misschien wat langer.

Jean-Paul

Citaat van: Volvo850Luxury op 20-11-2013 21:53:57
Citaat van: tomleusink850 op 19-11-2013 21:22:19

Koste dat 900 euro bij jou dealer?
Wat een oplichters, het is net 2 uurtjes werk maximaal. voor iemand die het nog nooit gedaan heeft misschien wat langer.

Toch wel echt maximaal 2 uur als je het nog nooit gedaan hebt hoor... dus hooguit een uur voor een monteur.

Jasper Boven

T5-4life

C70 T5 coupe LPI 1998 413 dkm
C70 T5 cabrio 2000 236 dkm
S80 D5 2005 325 dkm

BBS

Ik heb toen ik de kachelradiateur moest vervangen met 2 van onderstaande klemmen voor figuurzaagplankjes de slangen in de motorruimte dichtgeknepen.
Van het figuurzaagplankje wel even 2 strookjes hout afzagen en daartussen dan de slang leggen. Klem er op en dichtknijpen....
Zit je ook niet te knooien met die klemmen in de motorruimte.
De kachelradiateur pak je er zo uit, wat je nodig hebt zijn de o-ringen voor de afdichting van de radiateur zelf.

Voordeel is dat de enigste koelvloeistof die er uit loopt het is van de kachelradiateur zelf... ;)

Volvoloos....

V70geRwin

Vorige week dit klusje gedaan, goed te doen, heb het bij de radiateur leeg laten lopen en gelijk koelwater ververst. Als je een turbo hebt is het afklemmen lastig omdat je weinig ruimte hebt.

Je woont niet id buurt zag ik anders wil ik wel ff helpen.
Ik werk rustig en langzaam en was in 4 uurtjes klaar.