motor kapot T5r. Motor vervangen?

Gestart door Edj, 19-11-2013 12:23:19

Vorige topic - Volgende topic

Edj

De t5r van mijn zwager heeft het begeven. De motor ratelt en volgens de garage zijn de drijfstanglagers kapot en een paar kleppen sluiten slecht bij koude motor.

Het lijkt erop dat het beste is de motor te vervangen. Ik ben op zoek naar iemand die dat zou kunnen doen. Of een garage die daar ervaring mee heeft en een beetje voordelig is.

Bij voorbaat dank
Mvg
Eduard

Ex '97'98 V70tdi    Ex V70d5 black sapphire   Ex XC90 D5

jeroen74

UserID6342

Zijn der wel meer die dat geintje kunnen hoor  :angel: :eusa_whistle: :eusa_whistle: :eusa_whistle:

maruska

volvo levert de B5234(T)* iig niet meer heb ik via diverse mensen gehoord. Op zoek gaan naar een knap blok met weinig km's is de opgave.
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

pwberg

(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

NinaPaul

Gewoon eruit halen en reviseren. (overmaats indien nodig) zo goed als nieuw.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Julian

Volvo 850 R - Sedan - Handgeschakeld - 2.3 Liter - Rica Powered - Turquoise Pearl 422 - Maart 1996 - 257.000 KM

StefanCJ

MikeyQR

Heb ook nog een goed lopende 850R motor en aut. Bak. met een 850R carrosserie erbij voor je staan voor heel weinig €. ;)
Stuur maar een PB voor interesse. ;)

Julian

Volvo 850 R - Sedan - Handgeschakeld - 2.3 Liter - Rica Powered - Turquoise Pearl 422 - Maart 1996 - 257.000 KM

NinaPaul

Er staat niet gereviseerd! Er staat "met veel nieuwe delen". (zonder meetwaarden is op goed vertrouwen.)
Buiten dat is het VEEL goedkoper om deze werkzaamheden aan je eigen blok uit te voeren.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

arjen850

Citaat van: Julian op 19-11-2013 22:17:43
Citaat van: koen.s op 19-11-2013 22:07:51
Citaat van: Julian op 19-11-2013 21:01:58
http://link.marktplaats.nl/738139935

Dat is een nette prijs.

Precies, volledig gereviseerd dus geen problemen als het goed is.

Er staat gereinigd en gecontroleerd, enige nieuwe zijn de zuigerveren meer niet. Ja een paar keeringen

arjen850

The Demon

Ik heb via de Tam Tam (dus niet de TomTom) vernomen dat er een stel knutselaars in de regio Nijmegen-Apeldoorn erg bedreven zijn in het wisselen van motorblokken maar wie dat nou zijn?  :eusa_think: :eusa_think: ;D ;D ;D

Groet,
The Demon.

maruska

auto paashuis vast wel ;D

en als je goed kijkt, dan zijn er een aantal delen niet vervangen, of blijven zitten. in zo'n geval jammer (zie bijv kapotgeknipte carterventilatie leiding, sensoren vh blok, etc etc.) ik zeg niet dat dit slecht is, maar het was mooi geweest als ze dan ook alles hadden gedaan.
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R