Accu opladen door rijden, hoe lang?

Gestart door Kingfisher, 19-11-2013 14:25:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kingfisher

Mijn accu is volledig leggelopen (oorzaak vooralsnog onbekend) dus vanavond even opstarten met de kabels.

Nu wil ik daarna even met de wagen gaan rijden om er weer voldoende prik in te krjgen, maar hoe lang moet je daar ongeveer voor rijden? Iemand een tip voor me?

kulk

#1
Half uurtie snelweg moet genoeg zijn, succes!

Mocht dat niet genoeg zijn dan is je accu niet meer goed.

Edit: Grote stroomvreters ( zoals airco ) proberen niet te gebruiken.

Kingfisher

tnx ga ik vanavond ff doen. Geke vraag wellicht: maakt het nog uit of je een beetje stevig doorrijdt of maakt dat geen verschil?

accu is waarschijnlijk niet helemaal lekker, is al de derde keer in 3 jaar dus dat is dan weer vreemd. Morgen laten doormeten en anders op zoek naar sluipverbruiker(s).

Balen hoor  :(

kulk

Ja dan ben je verder van huis, letterlijk  ;D

Ik denk dat het dan wel sneller gaat maar is te verwaarlozen volgens mij

Ewout Schalkwijk

De snelheid zou niet van belang moeten zijn voor het laden. Stationair plus een paar honderd toeren moet meer dan voldoende zijn.

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Kingfisher


maruska

tip van de anwb : 45 kilometer is voldoende om ons soort accu's op te laden. Beter dichter bij huis, dan lange afstand stukken (en verder van huis als het fout gaat). Hou rekening met het weer vanavond...... Neem een fleece deken mee ;D
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Jean-Paul

andere tip van die zelfde anwb: 45 minuten stationair laten draaien.

maruska

ik rij liever 45 km, dan dat de auto stationair staat. heb je iig nog wat lucht/rijkoeling extra.
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

V70geRwin

Citaat van: maruska op 20-11-2013 15:15:17
ik rij liever 45 km, dan dat de auto stationair staat. heb je iig nog wat lucht/rijkoeling extra.

En een betere sound/fun factor  ;D

Ik zal morgen laten weten of 40 minuten met licht en radio aan (stoelverwarming en achterraam/spiegels maar uit gelaten  ;) ) genoeg is voor een V70R  ;D

tackle

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 19-11-2013 14:57:10
De snelheid zou niet van belang moeten zijn voor het laden. Stationair plus een paar honderd toeren moet meer dan voldoende zijn.

Ewøut
Nou, bij mijn fiat werkt dat niet....

Jack v

Een dynamo krijgt de accu nooit op zo'n afstand/tijd vol.
Beter is het om hem aan de lader te zetten voor een nacht.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Ewout Schalkwijk

#12
Ik leerde vroeger al dat een rit van tussen de 30 en 40km goed was voor een start. Een accu vol laden zal een stuk meer tijd kosten. Zoals Jack al aangeeft: nachtje aan de lader.

Ewøut


autocorrect: Hack >> Jack
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

fpede

ik heb ooit eens van m'n moeder gehoord, dat om een lege batterij op te laden, je 2 uur autosnelweg moest rijden  :eusa_whistle:

waar ze deze wijsheid haalde, ik weet het niet.  ;D

Vulk

Als het al de 3de keer is dit jaar, dan zou ik eerder naar de garage rijden.
Eén en ander laten uitmeten. Defecte accu, slechte dynamo, verliesstroom?