at peilen

Gestart door martman, 19-11-2013 20:29:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

martman

Hallo,
Ik heb aardig door het forum heen gelezen en heb onder de kap gekeken naar een gele peilstok. ik kan echter niks vinden wat er maar op lijkt bij mijn V70 2.5 D.  Weet iemand waar de peilstok zit? ( die rode is de olie....hahaha)   Wil mijn kleur olie wel eens zien namelijk na 395.000 km....

gr en bedankt alvast

Martijn
nog nooit zo oud gereden, maar ook  nog nooit zo lekker!

Jean-Paul

als je voor de auto staat: links van je accu, rechts van de brandstofpomp, onder de intercoolerslag.  8)
Kan natuurlijk ook zijn dat er geen peilstol in zit.

Mocht er geen inzitten, dan kun je ook de peilstok van de motor even gebruiken nadat je deze hebt schoongepoetst.

grijzev70tdi

Lijkt me niet best als er geen peilstok in zit...
Grolsch, het klinkt al lekkerder

mehn

Citaat van: grijzev70tdi op 19-11-2013 22:01:02
Lijkt me niet best als er geen peilstok in zit...

Als ie een 5 bak heeft dan zit er geen gele peilstok.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

grijzev70tdi

5 bak op een 2,5D? Bij mijn weten waren dat alleen maar 4 bakken
Grolsch, het klinkt al lekkerder

NinaPaul

Dacht ik ook. Maar het zou me niet verbazen als er toevallig toch nog een uitzondering is ;)
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

martman

hoi,

het gaat om een 4 bak. Als de auto vanavond op tijd terug is , zal ik gelijk eens kijken. Bedankt voor de tips.

gr Martijn
nog nooit zo oud gereden, maar ook  nog nooit zo lekker!

UserID6342

Even een niet geheel onbelangrijk vraagje; weet je HOE je een automaatbak moet peilen ?

elianmars

Citaat van: Dirk342 op 20-11-2013 18:48:51
Even een niet geheel onbelangrijk vraagje; weet je HOE je een automaatbak moet peilen ?

Zo dus:

Citaat van: elianmars op 26-02-2013 00:45:53
Peilen moet altijd met draaiende motor. Bovendien moet je alle versnellingen even ingelegd hebben.

Citaat van: mehn op 06-03-2006 10:36:50

Over het peilen: Motor starten, met de voet op de rem alle versnellingen doorlopen (elke stand 5 seconden laten staan) en dan de automaat in de P zetten.
Motor laten draaien en twee minuten wachten, daarna met draaiende motor de olie peilen.
Bij koude motor de koude kant aflezen en bij een warme motor de warme kant van de peilstok.



martman

@ dirk:    beetje laat..., maar inderdaad ik had dit al eerder gelezen. Peil was ok, maar de kleur wat minder. Ga in de kerstvakantie met een bevriende monteur olie verversen. Flushen durf ik niet aan na alle wisselende berichten, ook op het forum. Heel af en toe merk ik vooral bij het terugschakelen dat dit 60.000km geleden soepeler ging. Mag ook wel na 400.000km..  Nu nog eens goed zoeken naar tips op dit mooie forum....

gr Martijn
nog nooit zo oud gereden, maar ook  nog nooit zo lekker!