Aanschaf andere auto.

Gestart door Robert855, 20-11-2013 13:00:44

Vorige topic - Volgende topic

Marty__Mouse

Alles valt of staat met goed onderhoud. Dus als je wilt chippen zul je moeten zorgen dat stage-0 voor elkaar is dan maakt het aantal gereden km's niet meer zoveel uit.

En of de auto nu duur of goedkoop in aanschaf is, je kunt altijd pech hebben.. Zo kocht ik vorig jaar een 2.4T die al redelijk aan de prijs was met toch ook al 235.000 km op de teller en inmiddels zijn we een jaar en een compleet nieuw motorblok met zo'n beetje alle denkbare vervangingen verder..  ;)

Hoeveel km ga je rijden, ik denk dat je vooral daarvan moet laten afhangen of je benzine of diesel wilt gaan rijden. Zet je er een lpi installatie in houd er dan rekening mee dat die bijna net zoveel kost als je auto, dus die moet je dan wel afschrijven in de periode dat je de auto gaat rijden. Daar staat tegenover dat je aan wegenbelasting met G3 minder kwijt bent dan met diesel, dus afhankelijk van je te verwachten km's en hoelang je de auto wilt rijden kan het inbouwen van een LPI installatie wèl lonend zijn t.o.v. een diesel.

De Diesel die je aanhaalt als 1e optie vind ik een erg mooie. Dat er al een mooi R interieur inzit geeft sowieso aan dat hij hoogstwaarschijnlijk van een liefhebber is geweest, waarom zou je anders het interieur vervangen? Hoewel dit niets hoeft te zeggen over het onderhoud, geeft het wel een indicatie.. Daarnaast vind ik hem er erg mooi uitzien met ook mooi een beschermstrip over de bumper, gewoon een fraaie auto! Dus die zou me eerlijk gezegd eerder trekken dan de optie die Jean-Paul aandraagt, het scheelt dan wel wat euro's die je in onderhoud kan steken dat is ook zeker waar.. Maar het scheelt ook een paar ton km's en al zegt het misschien niet zoveel, maar het idee voor mij persoonlijk wel.

Het is ook net wat je zelf kunt en wilt natuurlijk.. Ben je handig dan kan je voor weinig geld een goede deal maken met een auto waar wellicht wat werk aan zit.. En anders is het hopen dat er bij een duurdere auto wat minder werk aan zit  ;)

Voor wat betreft de 855R; mooie auto, ziet er ook erg mooi uit (sowieso mooi gepoetst door de verkoper  ;)) En de Saab vind ik ook prachtig.. Die heeft sowieso al een dure operatie aan de turbo achter de rug.. Hoeft niets te zeggen, maar die kosten heb je dan al niet meer natuurlijk.. En de BMW van dat type kan me niet zo bekoren, is ongetwijfeld een goede auto, maar ik vind hem persoonlijk niet heel fraai..
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

Robert855

Het feit dat er waarschijnlijk een liefhebber met de V70 tdi aan de slag is geweest geeft mij idd het idee dat het onderhoud ook behoorlijk geweest moet zijn aangezien ik ook goed onderhoud pleeg en laat plegen aan mijn auto. Voor wat betreft die 850 R, daar ben ik alleen een beetje huiverig voor de km stand van bijna 4 ton, dus dat houd mij daar een beetje tegen.

Ik rijd overigens ongeveer 25.000 km per jaar dus zit wat omslagpunt benz./diesel net in het midden vind ik zelf.

Julian

Volvo 850 R - Sedan - Handgeschakeld - 2.3 Liter - Rica Powered - Turquoise Pearl 422 - Maart 1996 - 257.000 KM

Robert855

Citaat van: Julian op 20-11-2013 16:17:38
Is dit niks?

Mooie zwarte 855 T-5R http://link.marktplaats.nl/734938116

Hele goedkope NBP V70R AWD http://link.marktplaats.nl/733226279
Die zwarte T-5R heeft olie in het koelwater, die heb ik namelijk al gezien. daarnaast is hij wat algemeen onderhoud betreft ook niet erg best en kan wel wat tlc gebruiken, maar niet van mijn spaarcenten. Die V70 R is een handbak, en ik wil mijzelf graag verblijden met een automaat, ben namelijk lui aangelegd haha...

V70geRwin

De V70 tdi, goed onderhouden en riem en pomp al gedaan, gunstige stand en bewezen hoge KM stand bestendig.

De Saab is leuk maar ook erg veel KM en benzine.

De BMW is leuk maar is de bak al gereviseerd? Berucht bij de 530 dieselblokken namelijk.

De T-5R is natuurlijk leuk maar andere koek dan op diesel rijden?

Maakt het niet uit welke brandstof het wordt?

cornelis-b

Citaat van: Robert855 op 20-11-2013 16:26:17
Citaat van: Julian op 20-11-2013 16:17:38
Is dit niks?

Mooie zwarte 855 T-5R http://link.marktplaats.nl/734938116

Hele goedkope NBP V70R AWD http://link.marktplaats.nl/733226279
Die zwarte T-5R heeft olie in het koelwater, die heb ik namelijk al gezien. daarnaast is hij wat algemeen onderhoud betreft ook niet erg best en kan wel wat tlc gebruiken, maar niet van mijn spaarcenten. Die V70 R is een handbak, en ik wil mijzelf graag verblijden met een automaat, ben namelijk lui aangelegd haha...

En die V70R is een vullisbak, heb er foto's van gekregen en de gaten zitten er in en de wagen moet zo wie zo helemaal worden overgespoten.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

marrrcel

Mocht je de Saab overwegen; ik weet niet hoe gevoelig die 2.3 blokken zijn voor black sludge, maar met de verkeerde (ongemodificeerde) carterventilatie zou dat een probleem kúnnen zijn.

V70geRwin

Citaat van: marrrcel op 20-11-2013 17:39:43
Mocht je de Saab overwegen; ik weet niet hoe gevoelig die 2.3 blokken zijn voor black sludge, maar met de verkeerde (ongemodificeerde) carterventilatie zou dat een probleem kúnnen zijn.

Regelmatig versie olie (10k ivp de voorgeschreven 20K) en soort olie en soort gebruik (lange ritten beter dan veel korte) bepalen nog veel meer dit slugde verhaal dan de befaamde mod6.

Indien niet duidelijk dat elke 20K (of beter) de olie is ververst dan carterpan lichten om zeef te controleren en als je dat niet wil/kan/voor over hebt lekker laten staan.

tackle

kijk ook even op schadeautos.nl, daar staan er drie, schadevrij.

Robert855

Citaat van: tackle op 20-11-2013 20:44:26
Oke, ga ik even doen. Die V70 R lijkt me ook niet best nee. Ik heb een optie op de V70 tdi. vrijdag eerst nog bij de 850 R lijken en dan besluiten of ik die wil of toch voor de V70 tdi ga.

Robert855

Citaat van: spekkie99 op 20-11-2013 17:07:30
De V70 tdi, goed onderhouden en riem en pomp al gedaan, gunstige stand en bewezen hoge KM stand bestendig.

De Saab is leuk maar ook erg veel KM en benzine.

De BMW is leuk maar is de bak al gereviseerd? Berucht bij de 530 dieselblokken namelijk.

De T-5R is natuurlijk leuk maar andere koek dan op diesel rijden?

Maakt het niet uit welke brandstof het wordt?

Nee brandstof maakt niet uit, ik rijd ongeveer op het kantelpunt, +/- 22.000 km per jaar als ik mijn apk papieren moet geloven.

V70geRwin

Citaat van: Robert855 op 20-11-2013 21:49:35
Oke, ga ik even doen. Die V70 R lijkt me ook niet best nee. Ik heb een optie op de V70 tdi. vrijdag eerst nog bij de 850 R lijken en dan besluiten of ik die wil of toch voor de V70 tdi ga.

Wel 2 verschillende auto's qua rijbeleving, op koppel comfortabel ertussenuit tokkelen of sportiever geveerd en met meer toeren doorknallen (even los van de technische staat he)

Sbv

Dat R interieur is handbediend, nooit gezien. Mogelijk iemand die enkel de kussen gebruikt heeft ?

Robert855

Citaat van: spekkie99 op 20-11-2013 22:31:14
Citaat van: Robert855 op 20-11-2013 21:49:35

Wel 2 verschillende auto's qua rijbeleving, op koppel comfortabel ertussenuit tokkelen of sportiever geveerd en met meer toeren doorknallen (even los van de technische staat he)
Zolang er een automaat in zit en een turbo, ben ik helemaal tevreden. Ik denk dat ik de tdi kan tunen met een chip en wellicht een set verlagingsveren voor een wat strakkere wegligging. Ik heb nog een set 17" R velgen, dus dat komt wat looks betreft ook goed en past ook mooi bij de rest van de auto en het interieur. De 850 R is natuurlijk al helemaal af maar is wel ietsje duurder in de maandelijkse kosten.

maruska

Citaat van: Sbv op 20-11-2013 22:40:26
Dat R interieur is handbediend, nooit gezien. Mogelijk iemand die enkel de kussen gebruikt heeft ?
misschien uit een engelse gehaald ? foto van rechts zie ik zo even niet...
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R