Deurvanger vervangen

Gestart door LeslieB, 20-11-2013 15:41:43

Vorige topic - Volgende topic

LeslieB

Hallo,

Ik ben bezig om de deurvanger (rechts) van mijn V70 classic uit 1997 te monteren.
Het probleem is, dat ik de nieuwe originele deurvanger niet door de  2e uitsparing in het portier krijg. Waarschijnlijk doe ik iets verkeerd!
Wat mij op valt is dat de nieuwe deurvanger een grotere veer heeft. De Volvo garage heeft mij verzekerd dat dit het enige model is voor mijn type auto.
De zoekfuncte heb ik uiteraard geraadpleegd, maar niks kunnen vinden over die grotere veer.
Wie kan mij uitleggen hoe het precies moet?
gr. Leslie

Bouke

Het is ff pielen ,maar opeens zit ie er in ;)

volvobug

Citaat van: Bouke op 20-11-2013 15:44:35
Herkenbaar  ;D Heb je de draaibeweging die je maakte bij het verwijderen van de oude vanger niet in je fotografisch geheugen opgeslagen?
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

LeslieB

Citaat van: volvobug op 20-11-2013 17:15:14
Citaat van: Bouke op 20-11-2013 15:44:35
Herkenbaar  ;D Heb je de draaibeweging die je maakte bij het verwijderen van de oude vanger niet in je fotografisch geheugen opgeslagen?
Helaas dat was ook al een gepiel om dat ding eruit te krijgen. Wordt er beetje Galisch van, na diverse pogingen in de kou bij slecht licht.
Rij nu zonder deurbekleding, ziet echt niet uit!
gr. Leslie

Bouke

Er zit bij jou in het zuiden vast wel iemand die je wil helpen denk ik ;) ik wil het ook wel doen maar zo ver wil jij vast niet rijden ;D

LeslieB

Citaat van: Bouke op 21-11-2013 16:39:50
Er zit bij jou in het zuiden vast wel iemand die je wil helpen denk ik ;) ik wil het ook wel doen maar zo ver wil jij vast niet rijden ;D
Bedankt voor je aanbod. Weet niet waar je woont. Ik ben vaker in Amersfoort te vinden.
Vanmiddag ga ik naar iemand die mij er mee gaat helpen. Mocht dit ook niet lukken, dan zal ik uit pure wanhoop misschien van je aanbod gebruik maken.
gr. Leslie

volvobug

Vanuit Amersfoort is het wellicht handiger om over Arnhem te komen rijden, je bent welkom.

LeslieB

Citaat van: volvobug op 22-11-2013 08:07:36
Vanuit Amersfoort is het wellicht handiger om over Arnhem te komen rijden, je bent welkom.

Oké bedankt, ga er gebruik van maken. Na weer een middag aankloten, ben ik behoorlijk moedeloos geworden.

gr. Leslie

LeslieB

Hoera, het is gelukt

Gisteren bij "mijn"  niet Volvo garage geweest. Binnen 10 minuten was het gepiept!!!! En geheel kostenloos. Bij de Volvo garage vragen ze € 47 voor het monteren van die zelfde deurvanger.
Bouke en volvobug bedankt voor het spontaan aanbieden van jullie hulp.

gr.
Leslie

volvobug

Ah, mooi. Het is ff een handigheidje  ;D maar idd, als je niet oplet hoe je hem eruit haalt kun je behoorlijk lopen klooien.

Bouke

Kijk ook weer opgelost :eusa_dance: mooi zo