Waar ga jij heen op vakantie in 2014?

Gestart door StefanCJ, 20-11-2013 20:24:59

Vorige topic - Volgende topic

rico

Ik ben dit jaar al 3 weken in Costa Rica geweest(waanzinnig mooi) en als het een beetje meezit in Aug/Sept naar Kroatie met de roffel!

volvobug

Citaat van: rico op 28-05-2014 22:38:41
Ik ben dit jaar al 3 weken in Costa Ricao geweest(waanzinnig mooi) en als het een beetje meezit in Aug/Sept naar Kroatie met de roffel!
:azn:
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Broabander

Citaat van: Redolpho op 28-05-2014 22:29:12
Citaat van: Broabander op 28-05-2014 22:24:07
Ik geef mezelf deze zomer (augustus) een klein avontuur/roadtrip aan de westkust van de VS als afstudeercadeau. Dus San Francisco, Los Angeles, Vegas en een paar natuurparken.

Iemand die daar eens geweest is en nog tips/aanraders heeft?
Mooi cadeau

Ben er zelf menigmaal geweest. Mocht je de pacific highway gaan rijden, doe het dan wel van San Fransisco naar LA. Dan rijdt je aan de oceaan kant en dat is de mooiste route.

Vegas heeft geen toelichting nodig. LA is niet zo bijzonder, maar heeft wel wat.

Succes en veel plezier

Ik ben al een beetje prijzen op aan het vragen voor 2 weken een Mustang cabrio huren, wilde op m'n gemakje Highway 1 inderdaad afrijden van SF naar LA, daar een dag of 2 over doen. LA heb ik gehoord dat het niet zo heel speciaal was, daarom denk ik daar een dag of 2, 3 in de stad zelf te blijven en een paar dagen de omgeving te verkennen, misschien richting San Diego. Dan doorrijden naar Vegas, Grand Canyon, Death Valley, en wat er nog meer te doen is :P

Citaat van: Marc O. op 28-05-2014 22:37:09
Citaat van: Redolpho op 28-05-2014 22:29:12
Mocht je de pacific highway gaan rijden, doe het dan wel van San Fransisco naar LA. Dan rijdt je aan de oceaan kant en dat is de mooiste route.

+ 1. Leuke overnachtingsplaatsen aan die route zijn Monterey en Santa Barbara.

San Fransisco is een geweldige stad. LA vond ik niks. Als je van Las Vegas richting San Fransisco rijdt dan is een overnachting op de River Queen, een tot hotel (botel) omgebouwde oude radarstoomboot in Sacramento, aanbevelenswaardig. En verder natuurlijk de diverse national parks, maar dat had je zelf ook al verzonnen denk ik.

Ik ga dus de andere kant op maar ik zal het zeker onthouden!
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

rico

Citaat van: volvobug op 28-05-2014 23:18:22
Ik ben dit jaar al 3 weken in Costa Ricao geweest(waanzinnig mooi) en als het een beetje meezit in Aug/Sept naar Kroatie met de roffel!

Citaat van: volvobug op 28-05-2014 23:18:22

Lol

Douwe

Wij gaan dit jaar 1 week naar Putte om dan met de Kneus caravan door te reizen naar Maidstone (UK) met vandaaruit dagtrips naar Londen en een meerdaagse trip naar York (waarschijnlijk met een tentje).
"If life is just a highway, then the soul is just a car"
Volvo 242  2.0 LPG Automaat 1974
Volvo 245 V6  LPG  Automaat 1978
Volvo 854 2.5 20v Handbak 1992
Volvo 854  2.3 T5   Automaat 1995
Volvo 855 2.5 10v LPG G3 Handbak1996

marc-850

Ik ben dit jaar al 3 weken in Costa Rica geweest(waanzinnig mooi) en als het een beetje meezit in Aug/Sept naar Kroatie met de roffel!

En waar zit je dan? Wij rijden 16 augustus naar Porec.

PaulAWD

Dit jaar een agriturismo in Toscane en op de terugweg nog een paar dagen Stubaital in Oostenrijk. Leuk voor de kids die bergen. We gaan met de roffel uiteraard.
V70 97, 2,5T AWD, beige leder, R-bumper, XC-bumper, Dubbel RVS, Comets antraciet.

Marc O.

3 weken naar de kloteduur. Eehh, de Côte d'Azur :D
...The Nile isn't just a river in Africa...

Volvoforlife78

Nu het voor de laatste keer nog buiten de vakanties en stervensdrukte om kan: volgende week vertrekken  8)
Italië wordt het (weer)

widebody

Bij ons de plannen nu definitief gewijzigd.

Gaan naar Aschau im Zillertal. Camping: http://www.camping-zillertal.at/

2 weken met die berg triplex op wielen. Kijken of de D5 de Kip de baas kan ;D

Aanbetaling gedaan, kan niet meer gewijzigd worden ;).

StefanCJ

rogerV701998

Citaat van: Marc O. op 30-05-2014 18:10:06
3 weken naar de kloteduur. Eehh, de Côte d'Azur :D

;D ;D

Waar precies?

Marc O.

...The Nile isn't just a river in Africa...

rpakuypers

Met de Tabbert naar Twente ........... naar het spoorwegmuseum en lekker fietsen met z'n drieën. De kinderen verheugen zich al enorm  :P

Groet,
Roger

Arjanestate

Citaat van: Broabander op 28-05-2014 22:24:07
Ik geef mezelf deze zomer (augustus) een klein avontuur/roadtrip aan de westkust van de VS als afstudeercadeau. Dus San Francisco, Los Angeles, Vegas en een paar natuurparken.

Iemand die daar eens geweest is en nog tips/aanraders heeft?

Highway One, Monterey is een leuk plaatsje, zeker in de haven met al die zeeleeuwen. Bearizona (in de buurt van de Grand Canyon)vond ik wel top, soort safari met inheemse dieren, vooral de kneuterigheid van dat parkje. Grand Canyon zelf uiteraard, zal wel loeiheet zijn in augustus daar, maar toen wij er waren in april kon je er mooie wandeltochten maken.
Alcatraz ( van te voren boeken). San Francisco is een mooie stad, als een motel neemt raadpleeg wel ff de recensies, in sommigen wonen comlete gezinnen naast/onder/boven je (Motel 6 bij het vliegveld SFO is echt ***, lees de recencies maar es)

En neem een hoop dollars mee want goedkoop is het niet daar. Voor parken kun je thuis een enkele toegangskaart kopen voor de meeste natuurparken,  scheelt een berg (geloof iets v $80, losse toegang zal rond de $20 zitten)

En wat standaard iedereen doet is een piepschuim koelbox kopen bij de Walmart, ijs erin om het bier en andere versnaperingen koud te houden. Ijs is bijna overal gratis bij de motels.
854 T-5 ROOD 1994