Tip - toolkit voor multiriemspanner

Gestart door Ries van de Zilverschuit, 21-11-2013 16:25:27

Vorige topic - Volgende topic

Arjanestate

Citaat van: Ries van de Zilverschuit op 21-11-2013 16:25:27

En de prijs: daar rol je helemaal van om. € 3,21, zonder korting!    

Als je `m contant betaalt dan wordt de prijs afgerond naar €3,20  :o

ik heb hem in iedergval binnen :eusa_dance:
854 T-5 ROOD 1994

UserID6342

En met dit setje is het meteen een perfecte manier om te testen of je motorsteun aan de distributiezijde nog goed in orde is :evil: :evil: ;D.  Immers als de steun wat is ingezakt, krijg je dit gereedschap + ratel er gewoon niet tussen ;D ;D

Hans Duiven

Ik hem 'm nu ook Ries, waarvoor dank! :D

Die haak en dat blauwe stukkie plastic zat ook bij de tool om de PNP switch af te stellen.
Ik dacht dat het haakje was meegeleverd om de tool op te hangen aan een board of zo,
maar dan blijft het blauwe stukkie plastic over. Wat moet je daar mee?

Kortom:
Waar zijn die extra dingen voor?

NinaPaul

Het is om het aan een systeembord te hangen. Het blauwe stukje plastic is om de haak op zijn plaats te blokkeren (zodat deze er niet uit kan getild worden)
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Hans Duiven

Citaat van: NinaPaul op 01-01-2014 18:55:24
Het is om het aan een systeembord te hangen. Het blauwe stukje plastic is om de haak op zijn plaats te blokkeren (zodat deze er niet uit kan getild worden)

Dank je.

StefanCJ

Aha, ik had bij het PNP afsteltooltje ook zo'n dingetje zitten, kon al niet bedenken waar het voor was  ;D

--BUMP--

Handig, maar wel duur hoor!  ;D
Mijn tooltje was €0,40:

volvobug

Handtekening? 85011806 en Saffronie.

ulkeman

Citaat van: volvobug op 03-01-2014 10:57:15
Citaat van: --BUMP-- op 03-01-2014 02:40:45
Mijn tooltje was €0,40:

http://www.mk-fix.nl/_clientfiles/artikelen/BEVESTIGING%20METAAL%20(web)/m_sluitring%20vierkant%202.jpg
Ja, en wat kun je daar mee  ???

zo doe ik het idd ook,
de vierkante schijf past in de spanner en dan kun je er een baco of een waterpomp op zetten en draai je zo de spanner,
de goedkoopste en makkelijkste oplossing ook bij een ingezakte motorsteun  ;)

ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

Ries van de Zilverschuit

Mijn tooltje was €0,40:

http://www.mk-fix.nl/_clientfiles/artikelen/BEVESTIGING%20METAAL%20(web)/m_sluitring%20vierkant%202.jpg

Oh, dan hebben het riemschemaatje en het ophangmateriaal dus €2,81 gekost. Plus allemaal natuurlijk origineel Volvo!
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

T5turbo

Citaat van: Ries van de Zilverschuit op 03-01-2014 11:42:26
Mijn tooltje was €0,40:

Oh, dan hebben het riemschemaatje en het ophangmateriaal dus €2,81 gekost. Plus allemaal natuurlijk origineel Volvo!

Hahahah. LOL

;D

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift - that's why it's called the present!

volvobug

Ik denk dat Volvo NL door heeft dat er toegenomen vraag is, vraag net de prijs op bij Hooftman Woerden:

€ 28,57 ex btw ex korting  :o

Ik blijf mijn eigen adapter wel gebruiken  8)

Citaat van: Ries van de Zilverschuit op 21-11-2013 22:05:27
Oeps, 33 euro's! Dan zijn ze die dingen nu vast aan het opruimen bij Volvo. Of de verkoopafdeling bij Volvo heeft per ongeluk de komma verkeerd gezet.

En het raadsel van clip, haakje en kaartje is dus ook opgelost. Ik dacht later: misschien is dat haakje wel een riemlichter.

Enfin, reden te meer om dit spul snel in te slaan lijkt mij.

Ik denk dat ze de komma weer teruggezet hebben, mazzelaars...
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Ries van de Zilverschuit

;D ;D ;D

Had ik ze nu maar groot ingeslagen...
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

Arjanestate

Citaat van: Ries van de Zilverschuit op 22-01-2014 16:32:14
;D ;D ;D

Had ik ze nu maar groot ingeslagen...
Grappig  ;D

die van mij past er niet tussen met de ratel, k heb de motorsteun onder aan de distributie zijde al vervangen,welke zou er nu nog meer moeten gebeuren?
854 T-5 ROOD 1994

UserID6342

En dat is ook precies het hele probleem, zoals ik al eerder schetste van dit stukje gereedschap.  Als je een dunne ratel hebt kan het prima werken, is je ratel wat dikker, jammer dan en gaat het 'm niet worden.

Daarom heb ik al, sinds jaar en dag, zelf een stukje gereedschap gemaakt wat heel makkelijk is om te doen.  Kost je alleen wat (oude) strip staal en klaar ben je.  Maak het geheel van 4 mm dikte en 50 cm lang dan is het ook sterk zat.  Las haaks op de platte kant een strookje strip van max 10 mm breedte en 25.2 mm lengte.  Dit haakse stuk steek je in de riemspanner en voila, je kunt er altijd tussen.  Gare motorsteun of niet.

Kosten max 1 euro als je even naar een oudijzerboer rijd.