850 R turbo fluit

Gestart door Robert855, 22-11-2013 21:39:02

Vorige topic - Volgende topic

Robert855

Is het normaal dat een turbo bij een R meer fluit dan bij een T-5?

KIM

Nee; mijne is niet te horen.
Een fluitende turbo is meer versleten dan een niet fluitende. Het wordt veroorzaakt door vervuiling in het turbine of compressorhuis.

-D©©©L-

fluit hij een enkele toon of twee tegelijk ?

schutten

En fluit ie van voor of achter  :eusa_shifty:

dielie850

Ik heb mijn DP vervangen voor een catloze en nu hoor ik de turbo wel.
Zou die van mij dan na 5000 km ook al langzaam naar zijn einde aant gaan zijn :eusa_think:

Robert855

Citaat van: -D©©©L- op 22-11-2013 21:43:38
fluit hij een enkele toon of twee tegelijk ?
Grapje? Ik weet het niet, ik gaf gas bij die 850 R en deze floot behoorlijk, ik heb zelf een T-5 maar die fluit absoluut niet! de km stand is bij de 850 R 70.000 hoger, heeft dit ook met de slijtage vandoen?

thuur

De ene turbo is de andere niet. Ik heb gloednieuwe turbo's "harder" horen fluiten dan "versleten" turbo's. Zolang het niet hees klinkt, niet overdreven hard is en je geen vermogensverlies hebt: geen zorgen maken.

En uiteraard hoor je je turbo beter als je restricties in het in- of uitlaattraject wegneemt.

Gr 8)

Martijn_B

Mijn GTX3071 is nu 2000km oud en hoor je vanaf dag 1 al zachtjes fluiten. Geen cat en 3" systeem zal daar ook wel aan bijdragen. Maak me er niet zoveel zorgen om.
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software