Hoe duur is een 850 nu werkelijk?

Gestart door joebar, 18-11-2013 23:29:09

Vorige topic - Volgende topic

KIM

Tot 2010 was de regeling ook zoals jij het aangaf Dirk. Toen kreeg je alleen kilometervergoeding boven een bepaalde afstand en alleen als je met de auto kwam.
Nu mag een werkgever dat zelf bepalen en is het bij ons een vergoeding voor iedereen geworden met een maximum van 60 km per dag.

Blijft echter staan dat voor 19 ct de pijp toch echt niet kan roken hoor; ook niet met een Aygo of zoiets.

)()()sT

Dat verschilt toch per cao? In de architecten-cao kreeg ik ook een x-bedrag per maand (omdat ik dus ver genoeg woonde) maar of ik nou carpoolde, fietste, wandelde of met de 747 kwam, ik kreeg het. ;D

rpakuypers

Citaat van: )()()sT op 24-11-2013 19:31:46
Dat verschilt toch per cao? In de architecten-cao kreeg ik ook een x-bedrag per maand (omdat ik dus ver genoeg woonde) maar of ik nou carpoolde, fietste, wandelde of met de 747 kwam, ik kreeg het. ;D

Is in het BVE niet anders ........

Groet,
Roger

hathü

Mijn reiskosten zijn gebaseerd volgens mijn CAO op de kosten van het openbaar vervoer minus een eigen aandeel, blijft over een schamele 87 euro per maand, rij vier keer per week zo,n 100 km retour.

Al enkele jaren laat ik mijn eindejaarsuitkering omzetten in een belastingvrije reiskostenvergoeding. Dat levert dan afhankelijk van hoe ver je van je werk af woont een leuk bedrag op :).
De belastingdienst gaat voor zover ik weet uit van een x aantal werkdagen per jaar maal de km,s die men maakt, min de reeds genoten reiskostenvergoeding. De baas heeft ook een belastingvoordeel, die hoeft over het bedrag geen belasting te betalen. Het bruto jaarsalaris is hierdoor wel minder dan met
eindejaarsuitkering, kan dan weer een nadeel zijn bij werkloosheid, hypotheek afsluiten en dergelijke. Is een keus die je maakt :eusa_think:.

O ja ik mag ook op de fiets, step, wandelen op een paard maakt niet uit, die 87 euri krijg ik altijd.

BBS

Ik weet niet of ik nu heel blij moet worden of juist verdrietig ::)
RKV krijg ik namelijk helemaal niet, noppes, nada niks.

Maarja, ik woon dan ook 2,8 kilometer van mijn werk af ;D ;D
Volvoloos....

jeroen74

CiteerMaarja, ik woon dan ook 2,8 kilometer van mijn werk af ;D ;D   

Ik 113...

FGG

Citaat van: Dirk342 op 24-11-2013 18:59:12
Die laatste zin triggert me Florian......

Dat weet ik. ;D

Citaat van: joebar op 24-11-2013 19:03:36
Als je dat stukje doorleest zie je overal "KAN" staan.....Ik zit in de OR, wij hebben geen CAO, en bij ons is het zo:
Iedereen krijgt vanaf 5Km RKV....maar
Je kunt een fiets van het bedrijf krijgen....dan vervallen je RKV
Je kunt (70% of meer ) carpoolen, dan krijg je samen 150% RKV mag je zelf verdelen
gereden Km's voor cursus oid, 19ct/km
Gereden Km's voor zakelijke doeleinde..bedrijfs tankpas + 19ct /km

Dan klopt 't dus wat ik zeg: iedereen krijgt RKV. Alleen als je voor een fiets van de zaak kiest (of een auto van de zaak) dan vervalt dat. Logisch ook omdat je dan geen reiskosten meer hebt. De zaak betaalt de fiets tenslotte.

Waar 't even om ging was of 't terecht was om die vergoedingen bij de autokosten mee te rekenen en dat vind ik dus niet.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Reitse

Niet iedereen krijgt RKV... door te verhuizen ging ik net over de grens van 10km woon-werk enkele reis (ging echt om 200 meter oid) en weg was de RKV.
Fietsen deed ik al dus heeeel erg is het niet maar vreemd blijft het wel, al is dat voor elk grensgeval zo :)

Zat even te denken aan mijn autokosten (waar het eigenlijk over gaat hier)
Onderhoud 250 euro dit jaar
Wegenbelasting 300 dit jaar
Verzekering ook ongeveer 300
Brandstof nog geen 1000 euro

1850 totaal gedeeld door 12 maanden = 155 euro p/m

Volgend jaar zal het wel anders worden met schokbrekers, winterbanden en wat ander groot onderhoud. ;)

Martijn84

BIj ons word die puur als hobby auto gebruikt.
Hij kost 189 euro per kwartaal aan belasting.
8 Euro per maand aan verzekering (Youngtimer).
De rest kun je zo duur maken als je zelf wilt...

FGG

Citaat van: Reitse op 25-11-2013 08:51:42
Niet iedereen krijgt RKV... door te verhuizen ging ik net over de grens van 10km woon-werk enkele reis (ging echt om 200 meter oid) en weg was de RKV.
Klopt, er zijn idd voorwaarden. Maar áls je ze krijgt dan ben je niet verplicht om te rijden.

Fietsen deed ik al dus heeeel erg is het niet maar vreemd blijft het wel, al is dat voor elk grensgeval zo :)
Tja, je moet grenzen trekken.

Zat even te denken aan mijn autokosten (waar het eigenlijk over gaat hier)
Onderhoud 250 euro dit jaar
Wegenbelasting 300 dit jaar
Verzekering ook ongeveer 300
Brandstof nog geen 1000 euro

1850 totaal gedeeld door 12 maanden = 155 euro p/m

Volgend jaar zal het wel anders worden met schokbrekers, winterbanden en wat ander groot onderhoud. ;)
Hoe kom jij weg met 300 euro aan wegenbelasting? Of schors jij delen van het jaar?

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Martijn84

Hoe kom jij weg met 300 euro aan wegenbelasting? Of schors jij delen van het jaar?
[/quote]

Dat was ik ook al aant denken....
En dan heb je hem 6 maanden voor 300 dus 150 per kwartaal, dat is ook niet helemaal correct denk ik ...

Woont misschien in het buitenland.
Al schijnt dat in Belgie met een T5 rijden niet te betalen is.

Reitse

Ehm... nou, ik krijg een maandelijks rekeningtje van de belastingdienst voor iets meer dan 50 euro wegenbelasting. De echte 850 was nog niet zo zwaar ;)

NinaPaul

Rijden met een T5 is in België goedkoper dan een 2,4/2,5 20V of 10V al dan niet met turbo.

T5 = 12 fiscale pk's

de andere zijn 13 fiscale pk's

Vanaf de 3,3liter motoren is het in België niet meer leuk.
(mijn 600SEL ('91) en E 55AMG heb ik daarom weg gedaan. De 600SEL kost ongeveer 4k per jaar aan belasting op benzine)
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

knoertS70

Citaat van: Reitse op 25-11-2013 10:31:28
Ehm... nou, ik krijg een maandelijks rekeningtje van de belastingdienst voor iets meer dan 50 euro wegenbelasting. De echte 850 was nog niet zo zwaar ;)

12 keer 50 is toch 600 ???
Weten wat je zegt is vaak verstandiger dan zeggen wat je weet.

glenfiddich1983

Ik schrik er toch wel van wat de S70 op het moment nu werkelijk kost.

Thans all-in (onderhoud, verzekering, belasting, afschrijving maar excl brandstof): ca 650 euro per maand. En dat voor een auto die ik absoluut niet nodig heb ;D

Maar heb net een sloot aan onderhoud gehad. Hoop dat hij de komende tijd probleemloos doorroffelt, dan gaat het bedrag per maand ook vanzelf naar beneden.

Ter vergelijk:
De Chrysler Neon kost thans all-in ca 250 euro per maand excl brandstof. Die auto wordt voor woon-werkverkeer gebruikt, en de kilometervergoeding is ongeveer kostendekkend.
Hoofdauto: Volvo V70 2.4D (2010, Diesel, 207.000 km)
2e auto: Volvo 940 Turbo (1991, Benzine, 300.000 km)