Hoe duur is een 850 nu werkelijk?

Gestart door joebar, 18-11-2013 23:29:09

Vorige topic - Volgende topic

fpede

even m'n spreadsheet uitgehaald,.. van begin 2013 tot nu ongeveer 23.500 km's gereden,
en aan onderhoud zo'n 0,134 euro/km
tel ik daar wat meer optische zaken bij kom ik op 0,184 euro/km  :eusa_wall:

diesel zit niet in m'n rekensom, aangezien ik dat (nog) niet zelf moet betalen  ;D

2013 is een duur jaar geweest zowel in onderhoud, als in leergeld... hopelijk beter(lees: minder kosten) in 2014  :eusa_pray:

jeroen74

Ik hoef ook niets betalen aan mijn auto, want auto van de zaak, alleen een klein beetje bijtelling (15 euro of zo...). Maar uiteindelijk draai ik er in het geheel zelf voor op... elke euro aan auto- en brandstofkosten is een euro minder aan mogelijk salaris; hoewel dat vast wel wat belastingtechnisch te nuanceren valt...

CarolineB

Citaat van: Vulk op 25-11-2013 19:59:45
Yits doet wel alles zelf, scheelt ook wel een serieuze hap.

Mijn monteur: Dirk :eusa_dance:

razorx

Citaat van: CarolineB op 25-11-2013 22:17:50
Citaat van: Vulk op 25-11-2013 19:59:45
Yits doet wel alles zelf, scheelt ook wel een serieuze hap.

Mijn monteur: Dirk :eusa_dance:

Scheelt ook een hap en errug goed.

Vulk

Goed je spaart de btw uit, maar die man werkt nu ook niet gratis ga ik van uit. :)

Het valt me op dat de mensen die het bijhouden rond de 0,15-0,25 euro/km uitkomen.
Komt toch neer op 250 euro tot 416 euro per maand al je er van uit gaat dat men 20.000km per jaar draait. De mensen die het niet bijhouden 'denken' een stuk lager te zitten.

Tijd voor een xls-sheetje dus. :)

Vulk

Ik mag hopen dat je niet veel kilometers rijdt dan. :o

rogerV701998

Citaat van: Vulk op 26-11-2013 17:32:18
Goed je spaart de btw uit, maar die man werkt nu ook niet gratis ga ik van uit. :)

Het valt me op dat de mensen die het bijhouden rond de 0,15-0,25 euro/km uitkomen.
Komt toch neer op 250 euro tot 416 euro per maand al je er van uit gaat dat men 20.000km per jaar draait. De mensen die het niet bijhouden 'denken' een stuk lager te zitten.

Tijd voor een xls-sheetje dus.
:)

Waarom? Het boeit me absoluut niet. Ik heb deze auto niet gekocht om goedkoop te rijden of uit kostenoverwegingen.

Midicijnman

Voor zover ik het bijhoud, kom ik met mijn 40000 km/j uit op ongeveer €0,17 per kilometer. Da gemiddelde leasebak gaat dat niet halen. Het is een van de goedkoopste auto's die ik ooit heb gehad. Ik neem dan alles mee: verzekering, belasting, brandstof, onderhoud en reparaties, banden en afschrijving. De totale kosten bedragen afgerond €6800 per jaar oftewel €565 per maand. Stukken minder dan mijn hypotheek!
Ter vergelijking: ik had een Toyota die alleen al aan afschrijving €500 per maand kostte. Dan had ik nog geen meter gereden...

KIM

573 Euro per maand in mijn geval dus bij zelf de auto onderhouden.
40.000 km / jaar op LPG.

Een excel sheetje komt aan het eind van het jaar wel in mijn blog. Tot nu toe heeft de auto dit jaar iets minder gekost; de teller staat op 22 ct / km voor dit jaar.

Hiker

Ik zeg maar zo.....een andere auto is in aanschaf ook duur.

En je moet niet vergeten dat een andere auto ook onderhoud nodig heeft. En het verschil tussen dát onderhoud en dat van onze Roffels is of het duurder of veel duurder is.....
Of wel: het onderhoud t.o.v. een ander model berekenen. En is dat verschil het je waard om in een Roffel te rijden.

Dus x cent de kilometer....ja leuk, maar wat kost die andere auto.......y cent de km. dus x-y is de ROFFEL-quota ;D

"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

KIM

Het zal me verder ook jeuken, maar door een appje op de telefoon ben ik het leuk gaan vinden om het bij te houden. Ik heb niet de illusie dat ik een goedkope auto heb. Wel een heel fijne...

Vulk

Citaat van: rogerV701998 op 26-11-2013 17:58:20

Tijd voor een xls-sheetje dus.
:)

Waarom? Het boeit me absoluut niet. Ik heb deze auto niet gekocht om goedkoop te rijden of uit kostenoverwegingen.

Ik zal het anders zeggen: als je echt interesse hebt om het te weten, tijd voor een xls-sheet. ;D

marc-850

Citaat van: KIM op 26-11-2013 18:23:41
Het zal me verder ook jeuken, maar door een appje op de telefoon ben ik het leuk gaan vinden om het bij te houden. Ik heb niet de illusie dat ik een goedkope auto heb. Wel een heel fijne...

Welk appje is dat dan?

pwberg

Na effe snel rekenen kom ik rond de 50ct/km. Hierin meegerekent MRB, verzekering, brandstof en onderhoud / goodies.

Flink aan de prijs, maar dat ik een veel te dure diesel rij voor mij jaarkilometrage was me vooraf bekend. Maar lekker dat het is als de hut erachter hangt......  :eusa_dance:
(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

CarolineB

Tijd voor een xls-sheetje dus. :)

Nope, maar zéér betaalbaar en je krijgt er gratis en voor niets gezelligheid en een 'lesje' sleutelen bij :D
Ik steek er wel wat van op, maar ik denk iedere keer: ik kom wel naar Nijmegen ;)