K&N sportfilter

Gestart door Zodiac, 27-11-2004 14:05:55

Vorige topic - Volgende topic

Zodiac

Heeft een K&N sportfilter enig effect op een 2.5 - 20v of 2.5 - 10v? Kan ze krijgen voor 59,99,-
Spread your love...

Rad

Ik denk dat het effect op een zuigmotor erg klein is, zowel  wat betreft akoestiek als prestatie toename.

BartT5R

Klopt,
maar je hoeft niet elk jaar een nieuwe, dus duurder is ie eigenlijk ook niet. Ik heb hem en wil hem niet meer kwijt.
Ex 855 T-5R, ET chip, Ferrita 3"DP, K&N, Powerflex, Reverse IC, Mstation 80GB, Veerpootbrug.

Luc

Ik heb m in mijn 2.5 20v.
Nog maar net, en qua geluid merk ik nauwelijks verschil, maar dat verwachtte ik ook niet.
Qua trekkracht weldegelijk, vooral onderin, hoewel dat ook nog aan het wat koudere weer van de laatste dagen kan liggen, en het oude papieren filter was ook wel erg vuil.
Toyota Auris TS, Renault 19 Cabriolet

Zodiac

Citaat van: Luc op 01-12-2004 04:59:20
Nog maar net, en qua geluid merk ik nauwelijks verschil, maar dat verwachtte ik ook niet.
Qua trekkracht weldegelijk, vooral onderin,

???onderin
Spread your love...

JCviggen

Citaat van: Zodiac op 02-12-2004 20:37:16
Citaat van: Luc op 01-12-2004 04:59:20
Qua trekkracht weldegelijk, vooral onderin,

???onderin

= laag in de toeren ;)
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

Boeijke

Ik heb er ook een K&N replacement filter in zitten. Mijn orginele filter was echter ook nog zgan. Maar ik merk het verschil toch wel. Niet dat ie spontaan stukken sneller is geworden maar hij pakt mooier op bij het overschakelen en inderdaad zoals bij Luc. De trekkracht onderin. Echter qua prestaties hoef je niks te verwachten. Hij krijgt wat meer lucht dus loopt wat mooier in zijn lage toeren. En je hoeft em inderdaad niet meer te vervangen. Af en toe een keer schoonmaken en klaar.

Willem

Luc

Met het oude filter moest ik in zn 1 mijn garage inrijden, of een stoepje op, in de twee sloeg ie af, tenzij ik m boven de 1500 toeren hield. Vond ik vervelend, met mijn 460 was ik gewend om dat in zn twee te doen.
Met dit filter vertikt ie het om af te slaan, zelf bij minder dan 800 toeren... daaraan merkte ik het meteen.
Toyota Auris TS, Renault 19 Cabriolet