drop-outs

Gestart door Hans Giesberts, 27-11-2004 16:43:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hans Giesberts

Hallo lezer,

gisteren m'n 850 20v automaat een grote beurt gegeven.
Naast de gebruikelijke items ook bougies, bougiekabels, rotor, verdelerkap en bobine vervangen.
Na een tijdje rijden meende ik op het dashboard een paar keer lampje op te zien lichten (een tiende seconde of zo). Even later aangeschoven bij de file op de waalbrug bij nijmegen en midden op de brug sloeg de moter af. PANIEK! Alarmlichtschakelaar heeft onlangs de geest gegeven (mag niet gebeuren bij een volvo). In P stand weer gestart en tot m'n verbazing liep 'ie weer. Gisteravond is m'n vrouw nog met de auto weggeweest en beklaagde zich bij thuiskomst  dat de moter 2 maal was afgeslagen en dat er bij afremmen en bijna stilstand iets op het dashboard leek te knipperen.
Vandaag iets wijzer geworden: het knipperende lampje is het controlelichtje van de Lambda-sonde. Ook viel mij op dat de toerenteller soms vast leek te zitten c.q. niet de juiste waarde aangaf. De moter is niet weer afgeslagen maar vertoond bij langzaam rijden  en bijna stilstand(gas los) korte drop-outs .(moter slaat heel even af, dit gaat samen met het oplichten van het lamdasonde lichtje en terugval tot rust van de toerenteller.
Heeft iemand enig idee wat hier aan de hand is? (HAL-gever=nokkenaspositiesensor??
Ik riid slechts met een sleutelhanger van Jezus en de zapper aan m'n contactsleutel

Hans

M a r c

Eerst maar eens de foutcodes uitlezen lijkt me.

Maar kan een probleem zijn met LMS, nokkenassensor, toerentalsensor... etc.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Hans Giesberts

Beste MH,

er zijn geen foutcdes!

Hans

Hans Giesberts

Hallo GW850,

ik ben rijker dan ik dacht, een luchtmassameter vermoedde ik alleen in een turbo.
Dus dat ding in m'n luchtfilterhuis is er een?
Voor alle duidelijkheid, de mijne is geen turbo.
Is er behoudens de vacuumslangen een andere mogelijkheid om valse lucht aan te zuigen?

Hans

Reitse

Ik neem de gok op nokkenassensor, de symptomen komen me erg bekend voor...

Reitse

Nokkenassensor gaat ook bij 5000 rpm... en hoeft niet direct foutcode te geven....

ed

De klachten van Hans komen mij ook bekend voor. Het lijkt wel alsof de motor ook niet lekker stationair meer loopt. Je voelt wat meer trillingen in het stuur alsof de ontsteking voor een fractie wordt onderbroken. Ik ben er nog steeds niet uit wat dit is, maar mijn laatste conclusie is dat er ergens een slecht contact, of een massa niet goed is.

Ik ben er nog steeds niet aan toe gekomen om het uit te zoeken, maar ga dat nog zeker doen. Ik heb ook een paar keer gehad dat de auto zomaar afsloeg, alhoewel dat de laatste tijd minder vaak voorkomt. Geen foutcodes van nokkenas sensor. De Halgever is overigens niet de nokkenas sensor, maar de positiesensor van de krukas. Waar deze precies zit ben ik ook nog niet achter, maar dit is ook een grote verdachte.
Ben erg benieuwd als je een oplossing vind, dus houd ons op de hoogte.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

shootafriend

Beste Hans,

Kijk eens naar dit stukje:  Code 4-4-2 air pump relay signal absent/faulty OPGELOST!! Ik weet niet hoe ik dit moet linken, maar probeer de zoekfunctie anders even. Ik had dezelfde klachten. Uiteindelijk bleken er 2 bougiedoppen los te zitten. Aangezien jij die handel net vervangen hebt zou ik zeggen kijk de aansluitingen even na.

ed

Waar komt die info dan vandaan, anders wordt het lastig zoeken.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

thuur


ed

850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Hans Giesberts

Hallo lezers,

bedankt voor jullie reacties.
Auto is niet meer stilgevallen, drop outs blijven nu en dan.
Ik ga morgen de accuklemmen losgooien en kijken of dit soulaas biedt.
U hoort,

Hans