handzender wil niet sluiten??

Gestart door zooka, 27-11-2004 20:06:42

Vorige topic - Volgende topic

zooka

Hallo,

Mijn schoonvader heeft net een 850 gekocht maar nu wil de cv niet vergrendelen als dit wordt gedaan door de handzender ( grijs kastje )
Hij gaat wel open met dat grijze kastje maar dus niet dicht.
Je hoort wel dat ie wil aanpakken maar op de een of andere manier willen de knoppies niet naar beneden en vergrendelt ie niet.

Moet ik het bij de handzender zoeken of is het iets in de auto??

Wie herkent dit probleem?
alvast bedankt.

Rad

Doet hij het wel met de sleutel?

Peth©oni

Citaat van: zooka op 28-11-2004 13:18:46
ja met de sleutel doet ie het gewoon goed...en met de handzender wil de auto wel open maar willen we hem weer op slot doen met de handzender wil dit niet.

Zit er niet een tweede ab bij? Als die hetzelfde doet is er iets mis met de centrale, als die het wel doet is het knopje voor sluiten van de ab stuk.....

Peth©oni

dat was dus de manier, of anders bij de dealer een extra ab kopen en die inregelen.... maar dat is een geintje als het toch aan je centrale ligt erg duur is.....

Aan de mechanische CV kun je niet testen of het aan de AB of aan de centrale ligt.....  :-\

Bas850

Het is toch ook mogelijk om van iemand een zender te "lenen". Je kan toch elke zender programmeren voor elk alarm?

Groet Bas

Nu nog een vrijwilliger vinden
"to finish first, you first have to finish"

Peth©oni

Citaat van: zooka op 29-11-2004 12:46:56
het gekke ervan is ook dat als we op het knopje op de ab duwen om te sluiten je de vergrendeling wel hoort aanpakken zeg maar, maar het lijkt net alsof hij niet genoeg kracht heeft om hem helemaal te sluiten

Dan kun je als optie ook nog de motor-tjes in de linker en rechter voordeuren nakijken en wellicht iets meer gangbaar maken (soepeler) WD40 of kruipolie, maar het lijkt me iet wat onwaarschijnlijk......  ???

thuur

Citaat van: Peth©oni op 29-11-2004 15:51:15
Citaat van: zooka op 29-11-2004 12:46:56
het gekke ervan is ook dat als we op het knopje op de ab duwen om te sluiten je de vergrendeling wel hoort aanpakken zeg maar, maar het lijkt net alsof hij niet genoeg kracht heeft om hem helemaal te sluiten

Dan kun je als optie ook nog de motor-tjes in de linker en rechter voordeuren nakijken en wellicht iets meer gangbaar maken (soepeler) WD40 of kruipolie, maar het lijkt me iet wat onwaarschijnlijk......  ???

Zo onwaarschijnlijk is dat niet... Als je met de sleutel draait, duw je nl. handmatig het slot op slot. Zonder sleutel moet het motortje alle werk doen. Probleem zit dus waarschijnlijk in het motortje (ain't got the power, captain) of slot van de bestuurdersdeur (stroef).....

Goed smeren en olieën kan nooit kwaad. Optimaal resultaat bereik je met het deurpaneel eraf. Grove delen met gewoon vet, fijnere delen met fietsenolie en plastic bewegende delen met siliconenspray of olie (afhankelijk van wat erop zit/zat).

Kruipolie is om vastzittende schroeven los te maken en kan niet gebruikt worden als permanent smeermiddel, daar is het te dun voor (staat ook op de bus) ;)

Gr 8)

Sbv

Mischien een rare, maar kijk eens naar de stand van de sluiting van de achterklep. Bij mij (estate) heb ik die stand verandert en daarna was het probleem weg.
Sloten smeren kan nooit kwaad lijkt me

Succes

855-Champagne

Yep, probeer eens het achterslot met de sleutel dicht te doen en daarna met de AB.

thuur

Citaat van: zooka op 03-12-2004 12:20:18
nou, dat hebben we geprobeerd maar is jammer genoeg niet gelukt...
iemand nog andere ideeen??

Als je de auto sluit of openmaakt via de achterklep, gaan dan wel de deuren mee dicht/open?

Als dit ook niet het geval is, zou ik maar eerst eens de sloten smeren.

Gr 8)

thuur

Citaat van: zooka op 03-12-2004 14:30:32
dat is toevallig gisteren gebeurd....sloten gesmeerd met spul.
als ik de achterklep open doe met de sleutel gaan de deuren niet open.

Heb je ook de sloten van de binnenkant gesmeerd (deurpanelen eraf)?

Ik vermoed toch dat een van de 6 motortjes (4 deuren, tankklep, achterklep) niet de kracht heeft om de deur op slot te trekken. Kun je ze ook niet 'helpen'? Daarmee bedoel ik, in de auto gaan zitten, op het knopje van de a/b drukken (jaja, mag niet staat in het boekje) en dan lichtelijk meedrukken op de pinnetjes op de deuren (een voor een). Wellicht heb je zo de boosdoener snel te pakken en hoef je alleen van deze deur het deurpaneel te verwijderen om de boel eens goed door te smeren.

Gr 8)

2.0keijzer

Ik heb ook steeds gedonder met m'n ab. Volgens een ander thread komt het door straling van zenders e.d. in de buurt. Ergo: voor m'n huis gaat de boel meestal niet open en dicht met de ab, maar op andere plekken weer wel. Al geprobeerd?

ed

Een kennis met een golf kreeg zijn auto ook nooit open als hij bij vrienden op bezoek was. Deze bewuste vrienden woonden onder een hoogspanningsmast. Dus ANWB bellen, auto open laten breken, en starten.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

thuur

Citaat van: ed op 24-12-2004 11:51:11
Een kennis met een golf kreeg zijn auto ook nooit open als hij bij vrienden op bezoek was. Deze bewuste vrienden woonden onder een hoogspanningsmast. Dus ANWB bellen, auto open laten breken, en starten.

Het kon niet gewoon met de sleutel ??? ?

Gr 8)

cas

Citaat van: thuur op 24-12-2004 12:17:36
Citaat van: ed op 24-12-2004 11:51:11

Het kon niet gewoon met de sleutel ??? ?

Gr 8)

soms niet ..... ik was ook zo antidiefstal bezig dat ik al mijn deursloten had verwijderd.... en idd heb je hier en daar dode punten waar niets het doet.... en dan sta je!

Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....