Standkachel met eigen leven

Gestart door Minifreak1293, 25-11-2013 12:24:13

Vorige topic - Volgende topic

Minifreak1293

Nu de winter er weer aan komt of is, wil ik profijt hebben van mijn ingebouwde standkachel (origineel Volvo). Nu heb ik alle contacten helemaal schoon gemaakt maar ik krijg hem nog steeds niet aan de praat....pompen gaan draaien, maar geen straaljager geluid....
Maar nu komt het.....als ik met de auto rijdt en dan de standkachel aanzet, doet hij het wel! Zet ik dan de auto stil....doet hij het nog heel even en dan valt hij uit (dit kan natuurlijk ook komen doordat de temperatuur van het koelwater de 60 graden heeft gehaald natuurlijk)
Het enige wat ik kan bedenken is dat hij niet genoeg spanning krijgt zonder draaiende motor.....iemand nog ideeën?
V70 T5 AT LPI

Martijn84

Heb je eens gemeten hoeveel spanning de accu geeft?
Krijgt hij brandstof?  (dunne leiding onder de auto/filtertjebrandstofpompje)
Krijgt hij een vonk?
Heb met die standkachel van mijn 740 ook lang zitten kloten voor hij het deed.

Sbv

ontluchting van koelsysteem ? Bij ons was systeem niet goed genoeg ontlucht.

Minifreak1293

Citaat van: Martijn84 op 25-11-2013 12:30:08
Heb je eens gemeten hoeveel spanning de accu geeft?
Krijgt hij brandstof?  (dunne leiding onder de auto/filtertjebrandstofpompje)
Krijgt hij een vonk?
Heb met die standkachel van mijn 740 ook lang zitten kloten voor hij het deed.
Hij krijgt een vonk maar alleen met draaiende motor. Dan doet hij het ook echt en voel ik warme lucht uit de uitlaat van de kachel komen. Zet ik de auto af, gaat de ka hel na enige ogenblikken ook uit en hoor je alleen de pompen nog draaien. Viel me wel een benzine lucht op vanmorgen nadat de kachel uit gaat.....
V70 T5 AT LPI

Minifreak1293

Citaat van: Sbv op 25-11-2013 12:34:12

Ik heb laatst wel mijn expansie vat vervangen... zou dat er mee te maken kunnen hebben? Hoe ontlucht ik dat systeem eigenlijk.....nog nooit gedaan...oeps
V70 T5 AT LPI

T5turbo

Had dit vorig jaar ook met onze webasto.
Oorzaak bij ons was een kapotte ontbrander. Die deed het alleen / ontbrande alleen nog als deze warm werd.

Ging dus wel aan en je hoorde de pomp enzo, maar sloeg dan weer uit, omdat hij niet ontbranden en echt aansloeg.
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift - that's why it's called the present!

Minifreak1293

Citaat van: T5turbo op 25-11-2013 13:52:08
Oorzaak bij ons was een kapotte ontbrander. Die deed het alleen / ontbrande alleen nog als deze warm werd.

Ging dus wel aan en je hoorde de pomp enzo, maar sloeg dan weer uit, omdat hij niet ontbranden en echt aansloeg.
Dus als de temperatuur van het koelwater al wat hoger was ging hij wel aan. Alsof de gloeikaars niet genoeg kracht meer had en beetje hulp nodig had....lees ik dat zo goed?
V70 T5 AT LPI

Sbv

Citaat van: Minifreak1293 op 25-11-2013 13:42:21

Ik heb laatst wel mijn expansie vat vervangen... zou dat er mee te maken kunnen hebben? Hoe ontlucht ik dat systeem eigenlijk.....nog nooit gedaan...oeps
Bij ons was dat het probleem, even starten en dan weer uit. Na een paar valse starts schijn je het ding te moeten resetten. Resetknop zit op de kachel unit ergens

Ik zet de S70 binnenkort op het werk op de brug en ga er dan weer naar kijken.

maruska

Citaat van: Sbv op 25-11-2013 14:15:31

Bij ons was dat het probleem, even starten en dan weer uit. Na een paar valse starts schijn je het ding te moeten resetten. Resetknop zit op de kachel unit ergens

En een verlengdraadje maken voor de reset knop !
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

BBS

Heb je het ding het hele zomer niet laten branden, of zo af en toe eens een keer een uurtje?
Het staat namelijk geschreven dat elke standkachel minimaal 1x in de maand een half uurtje moet branden om dergelijke dingen te voorkomen wat jij nu hebt ;).
Volvoloos....

Minifreak1293

Citaat van: BBS op 25-11-2013 15:01:17
Heb je het ding het hele zomer niet laten branden, of zo af en toe eens een keer een uurtje?
Het staat namelijk geschreven dat elke standkachel minimaal 1x in de maand een half uurtje moet branden om dergelijke dingen te voorkomen wat jij nu hebt ;).
Als hij het weer doet, ga ik dat zeker doen!!!
V70 T5 AT LPI

Minifreak1293

Citaat van: maruska op 25-11-2013 14:49:38
Citaat van: Sbv op 25-11-2013 14:15:31

En een verlengdraadje maken voor de reset knop !
Resetknop op de kachel???? Waar kan ik die vinden dan?
V70 T5 AT LPI

T5turbo

Citaat van: Minifreak1293 op 25-11-2013 13:56:07
Citaat van: T5turbo op 25-11-2013 13:52:08

Dus als de temperatuur van het koelwater al wat hoger was ging hij wel aan. Alsof de gloeikaars niet genoeg kracht meer had en beetje hulp nodig had....lees ik dat zo goed?

Juist.  :)
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift - that's why it's called the present!

Minifreak1293

Nog steeds drama met de stand kachel. Hij werkt nog steeds perfect als de motor draait en anders wil hij niet branden. Weet nu wel waarom hij niet gaat branden. Zonder dat de motor loopt krijgt de gloeibougie geen stroom. Als de motor loopt krijgt hij keurig de 10,87 volt die hij hoort te krijgen.....

Iemand enig idee hoe dat zou kunnen?
V70 T5 AT LPI

Sbv

tijdklok ?

Directe start doet het dus ook niet of dat wel ?