FOUTCODE 1-1-3 in A7 iemand?

Gestart door Volvo850Luxury, 08-12-2013 16:45:46

Vorige topic - Volgende topic

Bouke

Citaat van: Volvo850Luxury op 08-12-2013 17:23:23
Citaat van: Bouke op 08-12-2013 17:22:10
heeft een non turbo wel vacuum ???
Lijkt me wel toch? zelfs m'n scooters en schakelbrommers / motoren hebben een vacuumslang/slangen dus waarom niet op een auto :P?
ik heb ook een glt gehad maar dat weet ik echt ff niet meer :eusa_shifty:

Volvo850Luxury

Citaat van: Bouke op 08-12-2013 17:24:13
gasklephuis en de stappen motor een keer schoon make  met remmenreiniger ;)
Dat komt later wel vind die lambda belangrijker ivm het verbruik wat met 10% of hoger is gestegen.
Citaat van: Sbv op 08-12-2013 17:25:46
Citaat van: Volvo850Luxury op 08-12-2013 17:22:54
Er brand een lampje als je er op drukt ja maar ik krijg geen code's te zien.
Startblokkering zit erop, maar dat is door de vorige eigenaar onklaar gemaakt ( gelukkig ), dus dat zit niet aangesloten meer

En wat bedoel je precies met het kerstboompje want heb ook niet aan de gaskabel gezeten.
Er is trouwens wel een dopje van een van de schakelkabels af ( een blauw dopje ) maar daar lijkt het me niet aan te liggen want die heeft geen functie?

Ik ga het maandag nog is rustig proberen en de vacuumslangen nalopen.
draadje met stekker ook bijv in A7 gestoken (of 1 van de andere aansluitingen)
Nee dat probeer ik morgen wel even ik ga het nog even rustig doen en kijken of het dan wel lukt.
Heb het gister met haast gedaan ivm de regenval.

Bouke

Dat heeft ook invloed op je toerental en dus verbruik en het is goed te doen ;)

Volvo850Luxury

Klopt maar hij loopt eigenlijk heel soepel stationair, alleen heel af en toe 50 a 100 toeren verschil ( je hoort het niet maar je ziet de toerenteller een mm bewegen voor 1 seconde en dan stopt het )
Ik doe liever ff de lambda dat gaskleppenhuis was ik al wel van plan hoor dat komt nog wel ;)

Volvo850Luxury

Er hing inderdaad een vacuumslang los.
Moest hem wel weer resetten want de code ging er niet automatisch uit.

Volvo850Luxury

Heb wel een foutcode kunnen ontdekken in a7 1-1-3 iemand die weet wat ik daarvoor moet doen en of het belangrijk is?

Volvo850Luxury

Ik kan dit vinden:
Fuel injectors; From 1994 and later, Heated oxygen sensor – maximum enrichment sensed
short term fuel mixture too weak

Maar wat kan ik nu precies doen om het te verhelpen?
Of zou het komen door de vacuumslang die los heeft gelegen?
Ik moet wel zeggen dat die iets valse lucht wegtrekt bij de slang die aan het gasklephuis zit ( geribbelde dikke )
Heb geen lek kunnen vinden in de slang dus ik moet er binnenkort maar een nieuwe opzetten. ( heb het getest met draaiende motor en remreiniger )

V70geRwin

Citaat van: Volvo850Luxury op 14-12-2013 16:24:00
Ik kan dit vinden:
Fuel injectors; From 1994 and later, Heated oxygen sensor – maximum enrichment sensed
short term fuel mixture too weak

Maar wat kan ik nu precies doen om het te verhelpen?
Of zou het komen door de vacuumslang die los heeft gelegen?
Ik moet wel zeggen dat die iets valse lucht wegtrekt bij de slang die aan het gasklephuis zit ( geribbelde dikke )
Heb geen lek kunnen vinden in de slang dus ik moet er binnenkort maar een nieuwe opzetten. ( heb het getest met draaiende motor en remreiniger )

Resetten en kijken of de code terug komt.
Grote kans dat het lucht lek de oorzaak is.

Volvo850Luxury