FOUTCODE 1-1-3 in A7 iemand?

Gestart door Volvo850Luxury, 08-12-2013 16:45:46

Vorige topic - Volgende topic

Volvo850Luxury

Hallo zoals jullie weten heb ik mijn koppeling laatst vervangen.
Maar na 10 minuten rijden begon het lambda lampje te branden.
Dacht eerst dat het een kapotte sensor was voor op het blok ( oliedruk sensor ) maar die is vervangen en de lamp brand dus nog steeds.

Heeft iemand tips wat het zou kunnen zijn? Hij rijd goed, stationair een klein beetje onrustig ( soms schommelt die een beetje met 50 a 100 toeren verschil )
Voor de rest rijd die perfect, behalve dat die ook een stuk meer zuipt. ( daarom wil ik het nu ook echt nakijken )

Bedankt alvast voor de tips.

triton

Begin eerst met het uitlezen van de storingscodes.
Professioneel raddraaier

benjy

Een vacuüm slang los of gescheurd was bij mij ook het geval toen ik de versnellingsbak etc vervangen had.toen ik de auto starten liep hij onregelmatig stationair was er een vacuüm slang los.

Sbv

stekker van sonde wel aangesloten ?

Volvo850Luxury

Die hele sonde hebben we helemaal niet aangeraakt lijkt me? ( die zit toch op de uitlaat of inlaat dacht ik ? ).

En heeft iemand tips om hem uit te lezen ( obd1 ) ik heb zo'n kastje met een lampje erop.
Maar ik krijg hem echt niet uitgelezen, heb alles geprobeerd wat hier staat ( contact aan contactje in A2 1x drukken en er gebeurt gewoon niks )
Dan lees ik hem eerst even uit voordat ik ga zoeken ( lijkt me wel handig )
En als daar niks uitkomt zal ik de vacuumslangen wel even nakijken.

Kan iemand misschien in stappen uit leggen hoe ik de foutcodes kan uitlezen, want ik deed dat eerst via een topic maar ik kreeg dus geen foutcode's of iets.
Heb wel een keer de KM stand uitgelezen via het kastje en dat werkte wel prima.

Bedankt voor de tips alvast.

Mvg

Sbv

goed lezen in betreffende topic. Contact op stand 2 zetten dan moet het lukken, tenzij bijv draadje van je uitleesblokje afgebroken is.

Stekker van de sonde loopt wel net over de bak heen namelijk, ik denk zelfs dat een een beugeltje op de bak zit waar het aan vast zit

Bouke

Volvo850Luxury

Citaat van: Sbv op 08-12-2013 17:12:21
goed lezen in betreffende topic. Contact op stand 2 zetten dan moet het lukken, tenzij bijv draadje van je uitleesblokje afgebroken is.

Stekker van de sonde loopt wel net over de bak heen namelijk, ik denk zelfs dat een een beugeltje op de bak zit waar het aan vast zit
Als die vastzat hadden we het wel gezien, en als die vastzat hebben we hem wel los gemaakt.
Maar bedankt voor de tip, ik draaide mijn contact gewoon helemaal naar het einde toe maar ik moet hem dus op stand 2 zetten?

En wat nou als er een draadje van me uitleesblokje afgebroken is?

Volvo850Luxury

Citaat van: Bouke op 08-12-2013 17:12:26
kijk is hier http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,15927.360.html
Daar heb ik gekeken en heb het vanaf stap 1 gedaan maar krijg niks te zien.

Sbv

Startblokkering ? Als je de km stand kon uitlezen dan moet dit ook wel lukken.
Gaat er wel lampje branden dan ?

Vacuumslangen kan je zo nalopen. Op kerstboompje(nabij de rol van de gaskabel) geen dopje weg ?

Bouke

heeft een non turbo wel vacuum ???

Volvo850Luxury

Er brand een lampje als je er op drukt ja maar ik krijg geen code's te zien.
Startblokkering zit erop, maar dat is door de vorige eigenaar onklaar gemaakt ( gelukkig ), dus dat zit niet aangesloten meer

En wat bedoel je precies met het kerstboompje want heb ook niet aan de gaskabel gezeten.
Er is trouwens wel een dopje van een van de schakelkabels af ( een blauw dopje ) maar daar lijkt het me niet aan te liggen want die heeft geen functie?

Ik ga het maandag nog is rustig proberen en de vacuumslangen nalopen.

Volvo850Luxury

Citaat van: Bouke op 08-12-2013 17:22:10
heeft een non turbo wel vacuum ???
Lijkt me wel toch? zelfs m'n scooters en schakelbrommers / motoren hebben een vacuumslang/slangen dus waarom niet op een auto :P?

Bouke

gasklephuis en de stappen motor een keer schoon make  met remmenreiniger ;)

Sbv

Citaat van: Volvo850Luxury op 08-12-2013 17:22:54
Er brand een lampje als je er op drukt ja maar ik krijg geen code's te zien.
Startblokkering zit erop, maar dat is door de vorige eigenaar onklaar gemaakt ( gelukkig ), dus dat zit niet aangesloten meer

En wat bedoel je precies met het kerstboompje want heb ook niet aan de gaskabel gezeten.
Er is trouwens wel een dopje van een van de schakelkabels af ( een blauw dopje ) maar daar lijkt het me niet aan te liggen want die heeft geen functie?

Ik ga het maandag nog is rustig proberen en de vacuumslangen nalopen.
draadje met stekker ook bijv in A7 gestoken (of 1 van de andere aansluitingen)