Hij stond daar zo mooi

Gestart door Volvo comfort, 28-11-2004 10:06:29

Vorige topic - Volgende topic

Volvo comfort

Het was zaterdag 28 November en we waren op zoek naar een V70 classic .

Het bouwjaar was al bekend het moest er een uit 2000 worden op benzine.
Dus we zetten ons computertje aan en op autotrader stond hij dan...
Een zwarte V70 2.4i europa met 130.000 op de teller.Bij Mercedes (!) van dijk in rotterdam.

Dus wij ernaartoe en we begonnen aan onze speurtocht in het onwijs grote pand van van Dijk .
Na de nodige verdiepingen afgelopen te hebben stond hij er dan toch.
In het echt was hij nog mooier dan op de foto.
Hij zag er echt Keurig uit.

Die moest het worden.

Dus wij aan de onderhandeling.

De verkoper neemt ons mee naar zn tafel en hij geeft ons wat te drinken ( keurig )  Vervolgens vraagt hij of we nog wat in te ruilen hebben.
Jah dat hadden we dus hij naar onze v40 2.0t die buiten geparkeerd stond.

Na enige tijd kwam de beste man terug en hij schreef gelijk een bedrag op van 24000 euro!!

Waaaaaaaat zei mn vriendin op de v70 staat een koopbedrag van 17.950 euro  .
Neeej echt niet zei de verkoper. Jaaah ech wel zei mn vriendin..
De beste man loopt naar de auto en jaaaah hoor ..whahahaha de beste man moest toch even zn excusses aanbieden.

Toen kwam de inruilprijs van de v40 aan bod hij wilde er 8.000 euro voor neerleggen  ......... Waaaaaaaaaaat als je me naait wil ik dat je mn borsten vastpakt moet mn vriendin gedacht hebben.
(v40 2.0t 2001 144.000)

Als je de inruilprijs op anwb bekijkt moet je er toch 12.000 voor terug hebben.

Dus de man dacht met zn inruil waarde boekje wel even te bewijzen dat het niet waar was.
En whahahha hij werdt er stil van ...jaaah ik doe mn huiswerk wel...

Toen dacht hij wel even te laten zien dat de v70 ook meer waard was ...dus hij weer dat boekje open en jammerrrrrrrr hij had weer geen gelijk..........whahhahahahahah

Ik had het gevoel dat ik de verkoper was want deze meneer had zich helemaal niet verdiept in auto's.

Uiteindelijk zijn we er financieel wel uitgekomen ...

Toen kwam de proefrit....

De beste man zei Jaaaah ik ga wel met jullie meee..... ??? >:(

Neeej zeg ik een proefrit is iets voor samen.

jaaah maar dat heeft met de verzekering te maken .....

Toen zei mn vriendin van als ik nu aantoon dat ik bij de politie werk mag het dan wel...

Jaaaaaaaaah dat veranderd de zaak zei de man.

uiteindelijk hebben we de auto gekocht en hij wordt zaterdag afgeleverd

Volvo comfort

OOOOOOOh wat duurt de dag toch lang....

Ik heb afgesproken om de wagen toch maar vrijdag avond te halen..

Ik kan echt niet langer wachten ;D

Ik heb lekker vanaf 1600 vrij genomen en ga dan lekker heel de avond roffelen. 8)

Ik heb de oude eigenaar ook even achterhaald en die blijkt vlak bij mij in de buurt te wonen...

Ik heb deze man even opgezocht en heb gezegd dat ik zn vorige auto had gekocht...

Hij vroeg me net nog niet te blijven eten...
Maar het was errug gezellig.
Ik weet nu alles over de auto ..
Gelukkig heeft ie nooit schade gehad....

Hij rijdt nu een Jeep Grand Cherokee ..... waaaaaarom????? ???

Maar goed iedere gek zn gebrek ;D

Volvo comfort

Hey,

Eindelijk is het dan zover ....
We hebben onze roffel....

We hebben gelijk overal de wagen even geshowed.... ;D

Mijn vader heeft ook nog een stukje gereden en vond het zelfs nog een lekkere auto.....

Hij heeft zelf een V70R awd laser blue gehad dus ik stond er wel van te kijken dat hij een auto met 140pk kon waarderen...  :)

Ik heb gelijk maar een paar fotootjes van de Hearse gemaakt....

Ga maar aan de kant als je dit in je spiegel ziet ;D

Of je moet meer dan 140 pk hebben natuurlijk :'(

Onze relaxte Lounge

Totaal aanzicht van onze Hearse ..

Jammer genoeg hebben we nog geen bericht van de 850 club gekregen...
We kunnen bijna niet wachten op een meeting..... 8)

Volvo comfort

Ben vandaag nog effe naar de dealer terug geweest voor de nodige puntjes op de i ;D

Ze hebben eindelijk mn koplamp wissertje gemaakt ...
Mn radio goed aangesloten en een raam rubber goed gemonteerd ..
En iets tegen het schokken met gas geven en loslaten gedaan...

Maar nu zeggen ze dat ze hem hebben afgesteld ... maar volgens mij kan dit helemaal niet....

Graag even een reactie van een kenner :-\ :-\

Hebben ze hem gelijk door de wasstraat gehaald >:(

Is gvd mn forum sticker er voor een gedeelte af >:( >:(

Vuile t*ring lijers  zo'n wagen gooi je toch niet door de wasstraat >:(

Maar al met al werkt bijna alles weer maar  de auto schokt nog steeds een beetje ...

Ik moest maar weer gaan rijden en als ik het bleef houden dan zouden ze hem naar een echte Volvo dealer 8) sturen....

Volvo comfort

Zooooo,

Eindelijk was het dan zover ..
Mijn beestje mocht zich een extra optie aanmeten.... namelijk een mobiele telefoon .... neeeeej niet zo'n carkit waar je je toestel in moet klikken maar gewoon een echte ouderwetse ... met een telefoonhoorn voorzien van zn eigen hart... ( sim)

Zo'n hoorn staat nog stoer ook als je ernaast zit te bellen....  8) 8)

Maar goed ik dat ding inbouwen....  

wat een gigantische ruimte zit er onder die radio zeg..... ik zei hallo en ik hoorde mezelf 3 x in de echo ..... ;D

ik opende de klep bij de been ruimte die achter de console bij de radio zou leiden en  wow..... de microfoon en zelfs de telefoon antenne lag daar al helemaal voorbereid.... keurig ik daar alles netjes ingepropt....

toen moest ik het speakertje van de telefoon nog inbouwen...

die zat dus al aangesloten aan de telefoon instalatie..... en zat precies aan de verkeerde kant.....Shittt!!!!

Maar gelukkig was er zoveel ruimte achter de console dat ik de speaker zo van links naar rechts achter het dashboard langs kon schuiven.... ;D

aanschouw het resultaat

Wat een heerlijke wagen is het toch.....
Nu nog een zwarte lange jas, een zwarte gleufhoed en een koffertje van leer natuurlijk...

Als we het trouwens toch over leer hebben ...
Ik heb van het weekend ook even mn achterbank met leer vet behandeld...
Het resultaat is echt WouW..... ;D
Het leer zag er eerst een beetje grijs achtig uit maar nu is het echt pik zwart.... keurig.... 8)

gelijk maar effe een foto gemaakt ;D

keurig toch  .

het was al een paar jaar niet meer behandeld heb ik het idee...
het leer zuigt echt het vet op als een spons...

Volvo comfort

Vandaag leek wel weer op een gewone dag op kantoor...weer saai en helemaal niet boeiend te noemen...

Totdat ik op een gegeven moment gebeld wordt door de garage waar we de smart van de telefoniste hadden gestald voor zijn onderhoud en diverse klachten...wat ben ik weer blij dat ik ook wagenparkbeheerder ben..

Er was al een tijdje een klacht over die auto dat er iets rammelde tijdens het rijden..
Zelf zei ze '' het zal wel een losse uitlaat zijn''  
Nou het verlossende kwam...
Meneer het gerammel wat u hoort dat is niet de uitlaat maar dat is de Kardan as en u mag van geluk spreken dat de auto geen vastloper heeft  gehad... :o

Maar goed het zou dus op een reparatie van +- 4000 euro komen ....
Dus ik het Smart Center gebeld ...en het hele verhaal uitgelegd die zeiden dat ik de auto maar moest brengen.... ???

Brengen en het was gevaarlijk om er nog mee te rijden.....Nou ja het zal wel...

Maar goed ik leg het verhaal dus uit aan mn vader ...die directeur is waar ik werk...en die zegt'' we brengen de Smart nu meteen ''
Ik zeg dus '' Ik ga echt niet rijden in die tijdbom''

Oke zei hij ik rij wel...

Dus wij lopen naar beneden om naar de auto's te gaan en hij wil mij zijn auto sleutels van zn MB CLS geven... Ik zeg '' neej ik rij liever in een echte wagen '' ;D

Dus ik met mn roffel erachteraan...

Na heel voorzichtig gereden te hebben kwamen we eindelijk bij het Smart center aan.... we gooien de Dinkytoy af en we zouden het later die middag wel horen...

Oke

Dus mijn vader stapt bij mij in de wagen en zegt.... we moeten eerst nog even langs mijn huis...

Oke dus ik rij richting zn huis..

Zegt ie ineens van ''sla hier maar rechtsaf ''

Ik zeg '' Maar dat is bij de Volvo dealer''

Hij zegt dat klopt ik wil je wat laten zien....

Dus wij daar naar binnen ....wat een hoop moois ik voelde me gelijk helemaal thuis...

En wij lopen richting een nieuwe Zwarte C70 cabrio en hij zegt'' deze heb ik gekocht.....Leer heel de mikmak en elektrisch verstelbare stoelen..ik voelde me er helemaal in thuis.....

Mijn Bek viel ondertussen open ...............
Ik zeg '' Ik d8 dat je zo wous was van Mercedes???''

Hij zegt Ik vond het geluid van jouw auto zo mooi dat wil ik ook..... 8)

En gelijk heeft hij ook..... 8)

Toen op de terugweg naar mn werk heb ik mn vader laten rijden in mijn roffel.... :)
Het was ook niet zo'n beetje te merken ook dat ie de roffel prachtig vond klinken.... ik hoorde hem bijna de hele rit............ ;D

Maar het is hem gegunt...

Ik zeg '' Ben je nou eindelijk van die Benzen af??''

Hij zegt '' Kijk dit is veel meer een reis auto....die mercedes zit gewoon klote''

Dus hij is eindelijk van zn mercedes af en aan wederom aan de Volvo begonnen..

Ik wist wel dat het in de familie zat ;)

Volvo comfort

Gisteren was mijn vader op mijn verjaardag..

Ik heb een jas gehad  en een schaalmodel van een nieuwe V70 (pap ik wilde een classic ) ;D

Zoals jullie weten heeft mijn vader tot 2001 een V70r awd laserblue gehad..
Het bouwjaar van die wagen was 2000 :o

We raakten weer eens aan de praat over die wagen ..

Bleek dat toen hij die wagen in 2001 verkocht.. hij er maar 40.000 gulden
voor terug heeft gehad...
gvd gvd

Niemand wilde die wagen toen hebben omdat hij getuned was... :o

Het was jammer dat ik nog niet de poen had om em te kopen... >:(

Als je dan bedenkt dat ik in december 2004 voor mijn auto 16500 euro heb betaald dan gaat dat van die laser blue er echt niet bij mij in hoor. :-X

Als je kijkt als ik die wagen nu zou willen kopen en ik kijk op autotrader dan is ie echt veel te duur...

Hij zei dat het voor de handel een hele incourante auto was doordat hij getuned was enz..

Volvo comfort

Het begon ongeveer een half jaar geleden toen had ik het idee om een Standkachel in mn wagen te laten bouwen.

Toen ik mn wagen ging ophalen en aftanken lekte mn tank en de bezine liep zo de straat op.
Dit heb ik toen laten repareren het bleek dat de leiding van de standkachel een barst in de deksel van de benzine tank had gemaakt..

GREAT >:(

Nu een half jaar later viel het me al op dat als ik mn wagen had afgetankt er een vage benzine lucht in en rond mn wagen hing.

dit hield zich dan aan totdat het peil in de tank iets gedaald was..

Nu na een inspectie van de garage bleek weer de dop gescheurd te zijn..

Dit hoorde ik pas aan het einde van de dag trouwens... maar als goedmakertje hadden ze wel een vervangende wagen voor me...

Ik zeg '' welke heb je voor me'' ??

'' die '' zei de monteur..

Whahahahahhahaa NEEEEEEEEEJ''  zei mn vriendin :P

Jaaah hoor het was een Opel astra van met zo'n knikkerbak motor erin..

Dus ik rij weg en denk bij mezelf '' Wat een comfort en wat een sublieme wegligging ... daar kan mn Volvo niet tegenop.''

Geintje  ;D

Hij rijdt echt als een Opel gewoon zwaar Klote

al met al hoop ik dat mn wagen vanmiddag klaar is anders gaat die SloOpel tegen een Boom... ;D

ik heb trouwens gezien hoe die leiding door mn tank heen zat .. ze hebben gewoon een gaatje geboord in een witte dop die bovenop de tank zit en daar een koperen leiding doorheen gedaan en dit afgekit... dat kan toch nooit goed zijn... ???

maar goed ik ben benieuwd wat ze nou weer hebben bedacht

Volvo comfort

Wat een geweldige avond was het en het begon zo mooi.

Ik had al een tijdje een beschrijving van Thuur liggen hoe ik mn gasklep schoon moest maken.

Affijn ik aan de slag dus ik zoek het cilindervormige aparaat met de twee luchtslangen erop.. niet te vinden ...

Maar gelukkig had een maat van mij die wel een 850 had hem wel zitten dus ik zag in ieder geval de locatie waar het geval moest zitten..

Dus ik denk '' Het zit achter het plastic kapje met de 4 bouten''

Dus ik maak dat kapje open het ging een beetje moeilijk en Krak ik brak alle soldeeringen af ..GVD GVD

ik weer proberen om het in elkaar te zetten lukte niet meer daarna de auto starten om te ontdekken dat het nu op mn dashboard een grote kermis was en mn wagen  zo stationair liep als een agregaat .

GRRRRRRRRRRRRRR

Affijn mn wagen staat nu bij de garage en het zal me wel weer een kostenpostje wezen..

dus mensen wees slimmer als ik blijf met je poten van dat zwarte plasic kapje af wat op je electronische gasklep zit..

al met al heb ik weer wat geleerd ik doe niks meer zelf aan mn wagen..

thuur

Oh jee Koos.... Had me dan even gebeld als je niet zeker was :(

Ik hoop dat de schade meevalt :-\

Sterkte!

Gr :-[

Jeroentjuh

Citaat van: Kooz op 30-03-2006 07:47:07
Affijn ik aan de slag dus ik zoek het cilindervormige aparaat met de twee luchtslangen erop.. niet te vinden ...

Er zit geen STK op een auto met ETM ;)

Dat gaat je een nieuwe gasklep kosten, duur grapje....

M a r c

..... je moet alleen datgene zelf doen waar je verstand van hebt lijkt me ?  Er is een gezegde: "schoenmaker blijf bij je leest". Nu draait het reinigen van je gasklep uit op een dure reparatie  :-\
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Frans Harkema

Citaat van: M a r c op 03-04-2006 17:23:43
..... je moet alleen datgene zelf doen waar je verstand van hebt lijkt me ? 

Eh, kan er iemand mijn auto komen wassen?                ;D

Eugene

Citaat van: M a r c op 03-04-2006 17:23:43
..... je moet alleen datgene zelf doen waar je verstand van hebt lijkt me ?

Waarom hebben dan zoveel mensen een rijbewijs :-X

If it's not blown, it sucks...